Besatt av ex

han visade sig vara lite av samma sort såååklart :cold_sweat::cold_sweat::cold_sweat: han e inte kvar det tog ett halvår innan jag märkte

tråkigt att höra :frowning:

hur går de för dig då?

Hej,

Det går åt rätt riktning…

Sist vi sågs och umgicks var i juni(midsommar). Har fått 0 återfall. Sett x titt som tätt lite på gymmet men vi har undvikit ögonkontakt. Känns sorgligt att inte pratas vid- Men det är enda sätt som funkar- eftersom det inte hjälpt direkt att heja på varandra, eller småprata- Slutar alltid med sex och så är det kört.

Det rycker fortfarande i fingrarna och vill ibland messa x … Men så slår det mig att det leder ingenstans. förutom ännu svårare att gå vidare. Han har gjort sitt val- att lämna- Då spelar det ingen roll vad än jag gör så ser han ingen framtid med mig. Det handlar inte om barn längre det är JAG, dvs våra olikheter hade han svårt att handskas med. Hade svårt att fatta, men börjar släppa och mer hamnat i en acceptans. Hade gråtattack i lördags men annars så gråter sällan sen 2 månader tillbaks.

Jag har börjat till och med dejta män och känner attraktion och pirr, vilket är framsteg. Ser ljuset och har mer klarhet på vad jag vill ha för partner. Mer tydlig mål… Mitt x fick mig att tvivla på mig själv. Allt var fel med mig och jag behövde ändra på mkt.

Men jag tror inte att din tid är inne att gå vidare. Vet inte hur du är, men för mig hjälpte det inte att få höra "bryt kontakt, ha kul, träffa andra män osv… Blev bara mer nedstämd och stressad och frustrerad över att jag försökte ta till mig all tips och råd men lyckades aldrig uppehålla dessa. Jag behövde själv komma på det. Jag behövde min tid. Jag behövde ta tiotusen smällar innan jag själv fattade att nu räcker det. Och det är så- bryt kontakt, ha kul, träffa andra män-- Precis är dessa saker som hjälpt mig för att komma över dock kanske inte för dig?

2 gillningar

ja exakt såär det för mig också :grinning:

1 gillning

Då så! STRESSA INTE… Ta din tid

nepp nu har jag testat en ny efter 1 år men jag var inte redo jag jämnförde med exet hela tiden. jag behöver läka ensam o ta det i min takt precis som du😊

1 gillning

har ditt ex någon ny?

Så vitt jag vet, nej … när vi gjorde slut sa han att hur han än vrider och vänder på detta så är inte läge nu för honom att gå in i en relation vare sig med mig eller någon annan pga allt det förflutna med sitt ex…

Jag vet att han nånstans ändå försöker få min uppmärksamhet, Ett konkret exempel är att han vet att jag brukar träna en särskilt dag och tid på en träningsanläggning, och vem tror ni inte är där och då- samma dag/tid, varje vecka? Ex! Det finns sååå flertals andra träningsanläggningar att gå till men väljer just den. Samma dag och tid. Han vet mkt väl att jag är där och då. När vi var tillsammans tvingade jag honom att gå på just det passet men han orkade Sällan. Men plötsligt verkar han vaknat till liv! Men jag bryr mig inte. Förut när jag såg honom så mådde sååå dåligt efteråt. Gör inte det längre. Blir lite skakig men kan resa mig rätt snabbt efteråt.

Nåväl…

Jaaa, lätt att jämföra om känslor finns kvar. Jag dejtar lite men är inte alls redo för förhållande. Rätt skönt och vara singel. Har sååå kul med mina vänner och det är precis det jag behöver just nu. :slight_smile:

Du kommer komma ur det, tid nog

tack❤️❤️❤️

1 gillning