BÄSTA - SÄMSTA denna dag

Bästa: Dottern har bokat tid för uppkörning. Sonen var några timmar i skolan
Sämsta: Jag kommer förmodligen att jobba ihjäl mig de närmsta veckorna

4 gillningar

Bästa: Varit hos samtalsterapeut. Kändes mycket bra!
Sämsta: Mycket frustration idag. Såååå jobbigt att vänta.

Bästa: En bra dag. Har jobbat igenom denna dagen också
Sämsta: Vill skriva av mig, men får inte ner det på forumet.

1 gillning

@skildkille81, Kan du inte prova skriva ner det på vilket papper som helst? Utan att tänka på hur du egentligen formulerar dig utan bara “får det ur systemet”? Jag kan tycka det är oerhört befriande att skriva av sig ibland… inte alltid det är nödvändigt med en mottagare.

Vill du sen skriva här kan det ju hända att tankarna är lite mer samlade och du kan lättare formulera dig?
Annars vill jag bara tala om att på det här forumet får man faktiskt känna sig svamlig, förvirrad och osammanhängande. Vi är liksom där allihop!

4 gillningar

Bästa/Sämsta…
X har kollapsat totalt,gråter,mår illa,inte kontaktbar,kan inte jobba.
Yrar om förlåt och att han inser hur mycket jag betyder och vad han har gjort emot mig.
Och det efter att han fått reda på att att jag varit på dejt och litet mer…
Själv är jag helt blank.
Har ingen aning om hur jag ska känna.

3 gillningar

@Susanline, det är nu det slagit honom. Karman. Samvetet. Insikten. Vad du väljer att göra med det, försöka eller ej, det måste komma innefrån dig. För det är ett jäkla jobb, man måste verkligen tycka att det är värt det. Kram :cherry_blossom:

2 gillningar

Ja.Det har verkligen slagit honom.
Allt är kaos nu.
Han vänder ut och in på sig själv och inser vad han har förlorat.Inser nu,efter 6 månader och 1 år av otrohet att det är mig han älskar.Samtidigt väljer han just nu att ta avstånd.Säger att han inte står ut med tanken på att jag har varit med någon annan.Förklarar då att anledningen till detta är att han lämnat mig.Blir liksom mitt fel igen.
Nä,upptäckte att det finns andra män…
Ska vi börja om så är det en väldigt lång väg att gå…
Vet faktiskt inte om jag vill/orkar
Skulle aldrig ha tänkt så för för några veckor sedan.Så till alla er som inte känner att ni inte kan överleva utan era x: Det kommer inte alltid att kännas så.
Stor kram

Mitt i allt kaos och elände är det ju lite intressant att det tog så lång tid för ditt x att till fullo inse vad han ställt till med.

Det är inte ditt fel! Det är hans handlingar som har lett fram till detta. Jag förstår om du inte vill/orkar börja om med honom. Och du, du behöver inte bestämma dig nu. Ta den tid du behöver för att fundera över ditt liv. Tids nog vet du. Och han.

Kram!

1 gillning

Helt otroligt. Vill han inte vara med dig för att du träffa en annan efter stt han var otrogen och bröt? Tillåt mig slå honom i ansiktet med sin egen dubbelmoral. Hur. Tänker. Han? Eller givetvis. Inte. Han tänker inte. Fy fan. Läste faktiskt att de som är otrogna ofta eller notoriskt har svårare att klara av stt gå vidare ihop om partnern träffat nån eller varit otrogen än de som inte varit det. Värsta sortens dubbelmoral. Förstår fullständigt om du inte vill tillbaka in i det med allt vad det innebär av anklagelser och kommentarer som det ju säkert blir. Kram

4 gillningar

Jadu @Susanline det låter som ditt X i grund o botten är en riktig egoist.
Råder dig inte till något… men kan säga att jag hade ALDRIG tagit tillbaka x-et med dem förutsättningarna.
Du måste tänka på dig själv.
Lyck till.

1 gillning

Ni tänker precis som jag.
Efter litet prat i dag så tror jag mer att det handlar om kontroll och äganderätt.
Har inte sett dessa sidor hos honom tidigare.Intressant att det kommer fram nu när allt ställts
på sin spets…
Har inte samma känslor som tidigare och har förstått att det finns bättre…
Så…ja,ja… mem…men…
Inte är det lätt att sortera bland känslorna.

Bästa idag har börjat jobba efter 4 månaders sjukskrivning och lite kul en arb kompis har varit med om samma sak får 13 år sedan och hon hade fått ett bättre liv efter sveket/otroheten och träffat en ny man och han hade också blivit lämnad så han hade förståelse hur hon kände tyckte.Hoppas att jag kan träffa en man som har varit med om detta
För att förstå varann.

Sämsta idag inget

12 gillningar

Sämsta: inget!! Gud va kul att höra! Det går framåt !

2 gillningar

Bästa: mysig dag med dottern

Sämsta: lämnat dottern. Ensam igen. Usch…

2 gillningar

Bästa: gått en långpromenad med en vän.
Sämsta: tänkt mycket på honom, saknaden är stor

Härligt att höra @gittan6308! Önskar dig många fler fina dagar!

1 gillning

Tack.så mycket

raderat

1 gillning

Jag känner som du just nu, ensam utan dotter i en hel vecka. Igen. Det är så sämst.

2 gillningar

Så kul Gittan❤ Många kramar till dig❤

1 gillning