BÄSTA - SÄMSTA denna dag

BÄSTA: just nu, jag dricker vin och vickar på tårna. Inga barn hemma, jag är singel och jag kan göra precis vad jag vill
SÄMSTA: jag har insett att en bodelning visst bör äga rum, trots att jag inte hann flytta till ex-maken. En bekant upplyste mig om detta väldigt detaljerat. Jag har verkligen varit naiv!

3 gillningar

BÄSTA - jag använde lördagen till att dricka vin, skratta, engagera mig i min hobby (som tar upp stora delar av min tid) och bara tramsa runt. Han skulle kalla det dekadent och bara det fick mig att må ÄNNU bättre.
SÄMSTA - jag tänker mycket på honom och hela hans familj. Hur (sken)heligt dom lever i sin kyrkliga sfär.

1 gillning

Bästa - har fått lgh.
Sämsta - har fått lgh.

5 gillningar

BÄSTA: Var på fest igår, drack 2 glas bubbel och fick slappna av för första gången på 6 veckor.

SÄMSTA: Så jädra mycket värre med avloppen hemma än vad jag nånsin trott. Blääää

2 gillningar

BÄSTA - Är tillräckligt sjuk för att halvsova större delen av tiden. Jag sover i fåtöljen med en ullpläd över mig.
SÄMSTA - Är för sjuk för att jobba. Har avbokat måndag och tisdag. Det blir kännbart på lönen.

1 gillning

Sämsta: Var till Begravningsbyrån och där få se pappas dödsannos.
Bästa: Min mor berättade om pappas och hennes första träff. Något jag aldrig hört tidigare. Det kom fram genom att vi skulle välja någon musik som pappa tyckte om och min syster och jag chansade vilt på hans favorit låt men vi märkte att mamma inte höll med, hon hade något annat hon ville få fram men ändå hade lite svårt att säga (undrade just varför, hon är så öppen annars) men det visade sig att den där dagen 1957 hade pappa kommit hem till mamma och de satt och pratade, de slog på radion som då spelade en låt som kom att bli DERAS låt och hon sa att pappa lös upp som en sol varje gång den spelats genom åren. Det kändes som romantik i luften när hon berättade, där kom även första kyssen :wink:
Jag blev väldigt glad över den storyn och mamma lös generat :slight_smile:

9 gillningar

Gulle! Kärlek. Underbart.

BÄSTA - små söta halloweenbarn som kom förbi. Jag firar inte Halloween själv och avskyr när den krockar med Allhelgona, men i år gör den inte det. Därför har jag faktiskt köpt hem godis och bjudit för en gångs skull.

SÄMSTA - Exet skjutsade hem 12-åringen och kom inte ens in för att hälsa på övriga barn. Han var rädd att jag skulle smitta, tydligen.

1 gillning

BÄSTA - Jag är piggare och borde kunna jobba i morgon, särskilt som det bara är 3 timmar.
SÄMSTA - Matstället jag varit stammis på i 20 år ska stänga. Mycket sorgligt …

BÄSTA: Varit iväg och valt ut kakel och klinkers till de två badrummen som ska renoveras. Kommer bli såå fint.

SÄMSTA: Kommer aldrig få utnyttja de fina badrummen själv då huset ju ska säljas :stuck_out_tongue_closed_eyes:. Mitt ex vägrar ge upp sin plats i mina tankar - schas med dig!!

2 gillningar

Bästa: en ordentlig träningsrunda i morse. Slut i benen.
Sämsta: har fastnat i att allting är bara mitt fel. Att mina handlingar och min personlighet är det som förstört vårt liv tillsammans. Fans Kuk… grrrrrr…

1 gillning

Den ska jag praktisera.

3 gillningar

@Esther

Hahaha, gör det, det funkar ibland iallafall :joy:

SÄMSTA: Är idag en skild kvinna.

BÄSTA: Är idag en skild kvinna.

Är liite ambivalent känner jag…Det var ledsamt att öppna kuvertet från tingsrätten men samtidigt har jag sett fram emot att denna dag skulle komma.

4 gillningar

Bästa: Läsa här på sidan
Sämsta: väntan på allt som ska bli bra

2 gillningar

BÄSTA - En låt som tog mig med överraskning.
SÄMSTA - Sonen verkar ha ärvt min benägenhet för njursten. Hoppas jag har fel och det är något annat.

BÄSTA: känner mig lite lite fnissigt glad över att en del saker händer i mitt liv
SÄMSTA: förlorade en budgivning gällande lägenhet till sonen

5 gillningar

Bästa och sämsta är att vi pratat med barnen.

2 gillningar

Bästa: Jag har “pratat av mej” hos en trevlig grannvän…
Sämsta: Vädret…!? typ… kanske…, eller jag vet inte riktigt :speak_no_evil::see_no_evil::hear_no_evil:

2 gillningar

@MallanB jag kallar det tihi-faktorn. När man får ett odefinierbart “Tihi!” I magen för ett ögonblick. Jag kan få det av de mest egendomliga anledningar. Men det är en helt underbar känsla. Ska tänka på dig när den kommer nästa gång.