Barnens pappa avskyr ny partner

Var på väg att skriva en massa men såg nu att du börjar navigera rätt - bra!

Vill bara berätta att jag är i det omvända: mitt X nya är otroligt svartsjuk och vill nog bara att jag “försvinner” från jordens yta.

Mitt X har väl gjort lite som du; anförtrott sig till mig när de haft det svårt och sedan har de löst sina problem och då är allt som bortblåst…

Vi har bråkat kopiöst sedan skilsmässan men nu har det varit lugnt och vi har kunnat prata om barnen.

Fast igen har jag lackat ur och satt ner foten: barnen bor här för om han utsätter dom för den “galna” kvinnan han tvingats (!) gifta sig med får det bli så.

Nu nenar inte jag att din nya (fd) partner är “galen” men det finns många :triangular_flag_on_post:här.

2 gillningar

Skulle vilja tipsa dig om följande, du har helt klart hamnat i klorna på en narcissist… fly

1 gillning

Det är så skönt att slippa fråga om tillåtelse att gå på ett köpcentrum när man är ledig och han är på arbetet, för han skulle alltid följa med vart jag än gick. Fick inte åka och träna utan honom eller gå till TVÄTTSTUGAN utan honom. Han ville ALLTID följa med. Det allra jobbigaste har varit att inte umgås med mina vänner som också har barn för att det finns “manligt kön” i hushållet. utfrågningar om man beställer varor hemkört och ska ta emot de. Det är så sjuka sjuka saker så jag blir mörkrädd när jag själv läser mina egna ord.

9 gillningar

Jag blir så glad att läsa att du ser dessa fördelar och hur livet egentligen ska vara.
:heart:

2 gillningar

Men är det sjuka krav ?? Man har ju blivit så pass manipulerad så kraven har normaliserats. Normala par har väl det inte såhär ??? Har börjat på stödcentrum och min samtalsterapeut tycker det är bra att jag är så öppen med hur jag har haft det.

4 gillningar

Vi har haft minimal kontakt hittills men hans svar på allt är att det är mitt fel.

det är avslutat mellan oss men han är så pass sjuk och kontrollerande att han sitter och smsar eller fel, snarare begär att han nu vill ha mitt lösenord till min JOBB MAIL. Jag ska ta mig modet till att blockera honom. Och bor just nu hos mina föräldrar!

5 gillningar

Nä, det är inte normalt. Andra har det inte så. Det är jättebra att du har avslutat, och det är jättebra du skriver om det. En dag kan en annan person som också trott att det är normala krav komma in och läsa och känna igen sig, och inse att det är inte så här det ska vara. Du har räddat dig själv, och säkerligen andra med genom att dela din berättelse.

2 gillningar

Ja, det är sjuka krav han har.
Svartsjuka, manipulerande krav.

2 gillningar

Varför ska ha ha det?
Det är ju slut mellan er.
Och även om så inte vore har han ingen rätt att komma åt din arbetsmail.
Har han inte förstått att du gjort slut?

2 gillningar

Självklart är allt ditt fel och han beter sig heeeelt normalt och det var ju nödvändigt att kontrollera dig…. OBS! Ironi

Nej, så här beter sig inte normala människor. Skulle du gjort likadant mot honom?

Kram och Grattis för att du kommit ur detta och inte har några barn med denne man.
:heart:

2 gillningar

Min man vänder sig bort från min jobbdator när jag loggar in för att jag arbetar med sekretess handlingar ibland och då tycker inte han att han ens ska kunna se vad jag knappar in!!

Jag är glad att du har lämnat honom för ett liv med en sån man är inget liv att leva!

3 gillningar

Helt sinnes… gör dig själv en stor tjänst genom att blockera honom helt asap och byt lösenord på ALLA konton du haft under tiden med honom och ha aldrig någon som helst kontakt med honom igen, varken fysiskt, vebalt eller via andra kontaktvägar/sociala medier.

Han är inte tillräknelig och du kan inte ge honom så mkt som en enda smula, skydda dig själv från och med nu och avsluta ALL kontakt med honom.

För din skulle hoppas jag att han tappar intresset för dig fort… och man vill ju inte ens skriva detta, men skulle han hooka upp någon annan och ju fortare desto bättre för dig, så vore det rena miljonvinsten för dig. För då förflyttas förhoppningsvis hans mani från dig till nästa objekt.

Men stackars, stackars kvinna/kvinnor som kommer i hans väg nästkommande gånger :cold_face:

5 gillningar

När det kommer till e-post och sociala medier så se dels till att aktivera 2-faktorsautentisering för inlogg, sen efter det leta upp och klicka “Logga ut mig från alla enheter”, sen logga in med 2f-inlogg. Då har du säkerställt att ingen obehörig kommer åt din information längre. Det gäller för övrigt alla skulle jag säga, man behöver inte ha ett tokigt ex för att skydda sin information.

4 gillningar

Det är helt sjuka krav du har levt under!

Mitt x spelade känslokortet varje gång jag skulle göra något utanför hemmet. Helst ville han också vara med.

Det är så skönt nu med min nya sambo (sedan 6 år). Jag sade i måndags att jag ska på AW på onsdag och sover över hos dottern. Kul! sa han. Och så var det inte mer med det. Inga sura miner. Ingen kontroll. Så ska det vara!

4 gillningar

Nu hotar han med självmord. Är det vanligt bland narcissister?

1 gillning

Gud mår så psykiskt dåligt

1 gillning

Noll kontakt.
Svara inte.
Du är inte ansvarig för hans val, för hans välmående.
Oavsett vad han tar sig före med sig själv är det varken ditt fel eller ansvar.

2 gillningar

Ja, tyvärr. Det finns 2 stora huvudgrupper av narcissister. Den ena är övertygad om att han är störst, bäst och vackrast, och han mår egentligen rätt bra. Den andra sorten mår inte alls så bra. Det är vanligt med både depression och ångest, och han kräver beundran och bekräftelse hela tiden. Minsta lilla kritik eller att någon säger emot honom, så blir han djupt kränkt och vill hämnas. Den typen du råkat ut för alltså. I första hand vill han få kontroll över dig igen. Hot, mutor, löften om guld och gröna skogar. Vad som än krävs. När inget annat fungerar hotar han med självmord. Det kan vara ett tomt hot, men det kan också vara depressionen som talar.

Om du känner att det är minsta risk för att han menar allvar, så kontaktar du hans familj, socialtjänsten eller kanske psykiatrin. Berättar att han är självmordsbenägen och låter dem ta över. Då har du gjort vad du kan för honom.

11 gillningar

Tack. Fick precis veta att han har varit otrogen under denna tid vi har setts. Han matchar in med alla punkter inom psykopat / narcissist

4 gillningar