Att bli lämnad efter 23år

För min del handlar det om respekt, för det som varit. Skulle själv aldrig inleda en affär när jag är med någon. Sedan är det en bra känsla att veta jag var inte tokig.

Vi har barn ihop. Det kommer alltid göra oss bundna till varandra. Men skall den kommunikation fungera bör vi vara på ett ärligt plan.

Jag har redan ordnat ett boende, fixade faktiskt ett till henne också när jag var i farten.

4 gillningar

Det är nog möjligt att det blir så här också. Däremot är det skönt att jag inte helt tappat förmågan att bedömma människor. Gör det dagligen. Lärt mig att se lögner rätt snabbt.

3 gillningar

Nu är det någorlunda ute med alla hemligheter. Det var som något släppte i bröstet.
Har gått runt och känt mig tokig.

Hon erkände till slut. Hade för många saker för att fortsätta ljuga. Sedan tror jag det finns mer än det hon erkänt. Det har blivit som hennes nya livsstil.

För mig dock kan jag nu bara släppa och gå vidare. Hon är som en annan person. Oärlig, utnyttjande, falsk, ljugade och avsaknad ABv den moraliska kompassen.

Att hon var otrogen är inte det som sårade mig mest. Utan alla lögner som följt. Bristen på respekt för mig o barnen. Att hon målat upp sig som ett offer inför andra. Där hon gör allt för mig

Hon drog till och med in sin bästa kompis i denna härva genom att ljuga för henne. Hon påstod hon pratade med mindler hon att hon var rädd jag skulle ta livet av mig???
Fast egentligen så låg hon o sex chattade 1m ifrån mig. Med en av hennes kollegor. Han själv fru och barn

Min syns på henne har förstörts totalt.
Sedan sitter jag nu och plockar upp bitarna här hemma. Pratar massor med barnen. Alltid väl o respektfullt om henne inför den.
För hon har varit en fantastisk mamma till dem och kommer nog tillbaka till det snart.
Men min yngsta vill inte ens prata med henne. Han vet nog mer än han säger. Han har pratat långt innan om mammas förändrade vanor med tider o mobilen.

Som sagt det som är värst är löften vi gav varandra, alltid ärlig, aldrig otrogen, visa varandra respekt o omtanke. Lojala motvarandra.

Hon bröt allt och verkar sakna insikt i sitt beteende. Hon tycker synd om sig själv. För hon ville ju inte att jag skulle få vet något… Nä tro fasen för det. Vilken otrogen vill att det kommer fram.

Men nu känner jag mig som det är är att släppa o gå vidare. Bygga något nytt mig o barnen.

Jag kommer fortsätta att ha självkontroll och inte ge mig in i VM av smutskastning. Även om hon målat upp mig som musstroende, svartsjuk osv. Jag vet vad som är sant. Jag behöver inte ljuga för någon och jag kan stå för mina handlingar och ord.

12 gillningar

Precis! Du är vinnaren i det här även om det inte känns så hela tiden. Så skönt att inte behöva vara den som ljuger och bedrar.

1 gillning

Herre jävlar @Larr

Måste säga trots all skit du fått i knät: bra att det mesta kom fram.

Skit i detta med löften från förr, hon har begravt detta tidigt - genom otroheten så gav hon dessa löften 0% i värde.

Börja omedelbart med följande:
Ditt eget ego + ungarna
Kolla upp det ekonomiska, dra in hennes del/rätt till gemensamma pengar.
Kolla upp boende
Gå in på Skatteverkets sida å printa ut skilsmässopappren, sätt det i hennes hand.
Kolla dina försäkringar, via facket + privata: plocka bort henne som förmånstagare.
Skriv ner en punktuppställning vad du bör göra osv…

Sätt ner foten nu och markera mot henne att detta å detta sker nu.

Du låter så stark i tonen så jag vet att du klarar skiten.

2 gillningar

Har gjort massor av saker. Vi har brutit mycket av ekonomin. Tagit bort henne som förmånstagare. Flyttar 28juni in i en fin lägenhet. Jag och barnen ska dit o kolla ihelgen. Mäta, fixa saker till den. Genom att vi är sambos så förenklar det vår separation.
Mår faktiskt hyfsat nu. Bra kompisar som man kan hitta på saker med. Ute i garaget o mekar med barnen och mekar med den äldstas moped. Njuter av att få rå om dem.

Sedan misstänker jag att det kommer sämre dagar men skönt att det finns sådana dagar som nu.

Får ta mig till jobbet o slå på boxsäcken när dessa kommer, tömma energin.

8 gillningar

Herre gud vad du kommit långt, skitbra mannen, du fixar detta.

En bamsekram till dig

3 gillningar

Jo har träffat psykolog för ett par år sedan efter en rätt våldsam händelse på jobbet. Fick då enormt mycket med saker att använda mig av. De funkar för mig. Har toppen kompisar som finns där. Och fantastiska kollegor som ställer upp.

Men kommer säkert någon dimp men då ut o träna. Rensa skallen är bra.

3 gillningar

Som jag misstänkte kommer sämre dagar. Varit jobbigt ett par dagar. Men bara jobba på. Fått tillbaka klumpen i magen. Jobbigt att höra henne resonera. Kan komma saker som får en att undra vilken planet jag är på. Hon pratade om att hon önskade jag skulle träffa någon framöver. Mår själv illa över det tanken. Själv konstaterade hon att först ordna till sig själv men sen så. För hon gillar ju sex för mycket. Tack precis det jag behöver höra.

Tur man har barnen o vänner. De är min räddning just nu

6 gillningar

Hur går det för dig idag?

Hej inte skrivit här på länge. Vi har gått hos parteraput. Pratat massor. Reda i saker. Vi har kommit rätt långt både, själva och i det vi hade. Finns ingen bitterhet eller ilska kvar längre. Det är släpp. Känns faktiskt riktigt bra. Vi var på gemensamm semester i sommar för att både känna för oss själva och då kunna sitta och prata med barnen.

Just nu är det nog riktigt bra för oss 4:a.

Börjar en ny karriär inom mitt yrke så det känns toppen. Mer regelbundet i tid. Inga helger eller nätter.

Sköt om er alla. Tittar in då och då

7 gillningar