Att bli lämnad efter 23år

Att hon sårat mig det verkar hon veta ibland. Men just nu sover jag i soffan. Vi behöver dela oss. Hon hör av sig på messenger glad i att nu kanske få en lägenhet. Så hon kan starta om. Hon går på i rasande fart. Vi har pratat max 90min om varför det tog slut, 23år tillsammans. . Det enda som kommer ut är att jag nog aldrig kommer förstå det.
Nej tyvärr har jag svårt att se hur hon inte kunde ta med mig i tankarna om vårat förhållande. Utan det skötte hon helt själv.

När hon sedan säger att hon inte vet vem hon är. Och att det skulle vara svårt att diskutera det här med mig för hon har känslor kvar. Och då skulle hon inte kunna göra det här.

Jag vet varken ut eller in. Och nämner jag det om hur allt det presenterades för barnen blur hon mest arg.

Men någonstans i mig känner jag att hon får väl göra sitt, skriva till vänner o få lutexhjärtan o likes när offerkoftan är på.

Jag måste vidare o uppåt…

För att se lite positivt. På allt detta. Jag minskar i vikt o ökar kondition.

7 gillningar

Tragisk läsning och jag lider med dig. Samtidigt som jag känner att jag själv är på väg in i liknande händelseförlopp. Fortsätt skriv.

Det här är lite som min ventil. Blir nog lite osammanhängande ibland. Läser igenom tråden då och då. Tacksam för era svar och tankar o råd.

Konstig känsla. Min värld har stannat. Men utanför fönstret snurrar allt på. Brukar möte några äldre män på min promenad. Förut inte någon speciell notis. Nu får jag upp i huvudet… Se där är du om 15år. Som sagt lite av min ventil detta här. Svårt att se någon man älskar och har älskat under så lång tid inte känna samma känsla.

Hur den sitter o säger hoppas du vill fortfarande vara min bästa kompis. Just nu vet jag inte vad jag vill eller känner. Men hon kör på i 200km/h

Frågade varför hon köpte bil? Vi sålde vår gemensamma dyra bil och skaffade en äldre billig att ta oss genom flytten.

Hon vill kunna komma och gå när hon vill. Därför vill hon ha bil. Förra veckan sa hon att det var svårt att få ihoo handpenning till köpa lägenhet. Dagar senare dra
Iväg 120000kr på bil. Det går fort nu.

Som sagt detta är ett sätt för mig att släppa ut lite tryck.

Sköt om er.

2 gillningar

Hörru @Larr

Har ni gjort boskillnad ?

Annars spenderar hon dina pengar ! Har ni ekonomi ihop - typ samma konto, samma betalkortskonton osv…

Kolla kolla upp för helvete

1 gillning

Hej där finns det inga problem. Vi har det vi har. Sedan är det hon som tjänat ett par tusen mer än mig i månaden. Vi har aldrig tjafsat om pengar.

Det ger inga garantier. Du kommer nog att upptäcka att hon gör mycket som du aldrig trott att hon skulle göra.

Jag och min man var sällan överens. Inte om städning eller mat, inte om barnuppfostran eller bilen. Inte om hur vi skulle fira jul, påsk eller födelsedagar. Det var en enda sak vi aldrig grälade om, och det var om pengar. Ändå, när skilsmässan var ett faktum, så försökte han ta allt vi ägde. Han skulle ha alla pengar, bilen, huset (att sälja förstås) och allt som fanns i huset. Sedan har han fortsatt i samma stil. Han tjatar om pengar varje gång jag ser honom.

1 gillning

Ja du @Larr

Så naiv får du inte vara, om boskillnaden inte är gjord så kan vem som helst av er två handla till 1000 å ta lån till höger å vänster och den andre blir indirekt medskyldig/ansvarig vid separationen, så där får du nog tänka om.

@Skipper gav dig goda råd tidigare, @Johan40 som skriver ibland har lika stor erfarenhet av " dold agenda ", tycker du är lite blåögd - @Leaf gav lite uttryck för stora tjaffset som säkert kommer hos er oxå.

Hennes snack med kompisen innan sitt beslut till dig andas nog " en figur i ytterkanten " som snart kliver in sörru.

Tråkigt hårda ord jag skriver men jag tycker detta

Vi är sambos inte gift. Så där misstänker jag att lagen om skulder är olik den när man är gift. Sedan är det mer hon som försöker få mig att ta olika saker när vi pratat om saker från köket.

Det är som ett dåligt samvete i farten.

Vi satt ner ikväll kollade igenom skulder o tillgångar. Blev rätt ok ordning på det.

Hon vill avsluta detta i raketfart. Tror inte hon kommer göra något som kan dra ut på detta

Jag läser allt som skrivits. Sedan får tiden visa vad som blir rätt och vad som blir fel.

Varit ledig nu en vecka då vi skulle varit iväg o haft det trevligt. Istället detta.

Hur fasen ska jag orka jobba måndag. Har ett arbete där det är bra att läsa människor. Annars är risken stor att det kan bli en hotfull eller våldsam situation. Tankarna vandrar överallt.fet text

Har du frågat rakt ut om där finns någon annan? Tycker att hon borde bli fast. Jag har varit där 2 ggr och fast jag nu andra gången såg samma tecken som första så valde jag att tro på honom då telefonen plingade 23 på kvällen och han sade det var jobbsaker. Vem fan skriver sms kl 23?
Hon är skyldig dig en förklaring. Säg att du vet, ljug ihop något. Hatar människor som går bakom ryggen och inte blir fast.

1 gillning

Har frågat henne rakt ut. Men hon nekar i sten. Har mina misstankar om vem det kan vara. Han kontaktade mig helt plötsligt och ville ut o gå. Det kändes som en stor fiskeresa av honom för att se vad jag vet. Använde den till att ge lite information som kanske inte var helt sann. Tog en till promenad med honom för några dagar sedan.
Ökade upp insatsen sa att det var så konstigt när det är slut men hon vill ändå ha sex på kvällen.

Gick hem o ser hur de går online på messenger. Hon var hos föräldrarna då.

Tror jag kör på.

Skall jag vara ärlig gör detta mig arg för hon ljuger bevisligen om saker. Byter kod på mobilen. Är uppe riktigt sent med mobilen i aktion.

Vill hon avsluta det här som en ljugade person. Bra att jag slipper det mer då. Tror att om man varit otrogen en gång är det lättare sen att göra det igen. Börjar de förhållandet som otrogna byggs det inte på något stabil grund

1 gillning

Min x sade också att det inte fanns någon. Han ljög att han bodde i nån kunds lägenhet som han sedan skulle fixa. Utan tvättmaskin mm. Då det gått 3 veckor och jag frågade om han ville byka här så sade han då att han varit här o bykat. Nähä, det såg jag ju då jag kom hem. Inget vatten på golvet. Då… blev han fast. Ändå då blånekade han och var arg för nån tvätt skull… suck… sedan till slut kunde han inte ljuga mera…eller klarade inte av det. Jag förstod.

Varför ljuga och inte vara ärlig. Varit lättare om personen bara sagt sanningen. Tyvärr verkar det vara vanligt att göra så här.

Min högst personliga tanke är att det kan kosta dem om det kommer fram. Lite svårt att få sympati och styrkekramar om man gått bakom ryggen på sin partner. Även gemensamma kompisarna kan nog reagera negativt. Och inte minst barnen.

Ledsamt är det och irriterande. Men jag försöker se de nu som. Visade det sig att personen kan göra detta mot en. Då kan de dra någonstans

1 gillning

Vad saker går upp o ner. Känns mer positivt nu.

Det är år av väntetid för lägenhet där jag bor. Har ringt och pratat med hyresbolag.

Pang sa det igår fick jag en kanonlägenhet på stan. Nära barnens skola. Var som tusen kilo släppte från bröstet.

Nu ett mål att gå mot.

20 gillningar

Wow, så bra skrivet. Så sant. Så vidrig den här resan varit. Men också så mycket som kommit upp i ljuset som får en att må bättre när man inser vad man sluppit. / snart 6 år senare.
Skulle inte ta i honom med tång, aldrig.
Och så mycket självrespekt jag har och ett bra liv.

3 gillningar

Tillbaka igen. Haft mycket för mig. Livet snurrar på. Känns faktiskt bättre även om det har sina svackor. Lärt mig massor om min sambo dessa dagar. Gjort det lättare att vi skiljs åt. För vem vill vara med en falsk lögnare.

Känns lite mer hanterbart för mig. Nu kör jag på med mina vänner och är med barnen. kör på rätt hårt med uppdelningen av saker.

6 gillningar

Har du berättat för hans sambo?

Hej nej inte riktigt min roll, den tågkraschen låter jag till andra . Jag tar bara popcorn och väntar på smällen.

8 gillningar

Länge sedan jag skrev här. Saker har hänt. Fått helt pefekta bevis,på att hon varit otrogen. Inte nämnt det än. Funderar på hur. Se denna,jäkla lögnare försköka ljuga sig fri.

Men jag kunde följa deras chatt i realtid. Hon loggade inte,ur,datorn. Utan jag satt o jobbade och såg hur denna man jag misstänkt skickade till henne.

Sedan var det bara och klicka,o följa chatte. Blev många printscreen. Hur han går på om hon är ensam ikväll. Blir besiken när hon inte var det. Hon förklara vilka tider jag arbetar osv.

Sedan ville de båda slå över till whats up och fortsätta. Synd bara att i det totala it skyddet finns det hos oss en funktion som loggar även dessa appar.

Så tror jag skall logga in o kolla dessa.

Sedan är jag dock fundersam på bästa sättet att redogöra detta? Förslag?

Fundera i första hand på hur DU ser på bevisen. Vad betyder det för dig att du nu vet att hon ljuger och bedrar dig?

Sen är det väl bara att berätta att du vet vad hon håller på med. Iallafall om du är nöjd med mängden bevis. När jag konfronterade min otrogne man bytte han bara kommunikationskanal, och då var det slut med insynen. Han blånekade för övrigt ända in i kaklet och gick därefter över till att anklaga mig för att ha spionerat på hans privata konversationer! :rofl: Det dröjde ganska länge innan han fick klart för sig hur lite jag faktiskt visste.

1 gillning

Det finns faktiskt många som hellre vill vara med en falsk lögnare än att möta den ensamhet som kommer efter en skilsmässa. Det är mycket vanligare än vi vill tro att en av parterna ”blundar” för att kunna fortsätta ha familjen, huset, landstället, bilden utåt, någon som finns i närheten osv.

Själv tillhör jag dem som tror på devisen ”sanningen kan göra oss fria”. Men frihet är inte detsamma som ett enkelt liv. Frihet kan göra ont, liksom sanningen.

Du vet nu att din fru bedrar dig och ljuger om det. Samtidigt har ni ju redan pratat om att skilja er. Så det bästa för dig är nog att fokusera på dig själv och barnen. Var ska ni bo, hur ska ni ha det i framtiden?

Hur du lägger fram bevisen och ser henne ljuga och slingra sig är kanske egentligen ganska oviktigt? Hon kommer säkert att göra det och du kommer kanske att få en kortsiktig triumf i att överbevisa henne. Det kan vara skönt att få känna sig i överläge ett tag när man blivit bedragen och lämnad. Men sen kvarstår ju ändå samma situation, att ni är på väg bort från varandra. Och där blir det viktigare att hitta ett nytt förhållningssätt till varandra.

1 gillning