Är jag äntligen där?

2024 välkommen! Jag är så redo att lägga 2023 bakom mig, det har varit en jobbig transportsträcka. I ett år har jag bott ensam med mina 2 tonåringar. Stunderna de träffat sin pappa är knappt nämnbara.

Jag har behövt tid att läka, vara arg och sörja. Inte varit ett dugg intresserad av att träffa någon och fortfarande långt ifrån redo att skaffa mig någon dejtingapp eller liknande, kanske aldrig händer.

Hur som. En röst har börjat ropa långt in i mitt undermedvetna. Hjärtat börjar längta, blandat med en känsla av desperation. Tomheten och ensamheten känns uttjatad och kraften av ilska börjar försvinna.

Jag längtar efter att få landa i en trygg famn. Att känna någons doft. Att få skratta. Prata. Jag saknar att dela vardagen med någon. Jag saknar tvåsamheten. Jag vill känna mig lycklig, dela med mig av all den kärlek jag har. Hålla handen. Ligga nära. Bara vara.

Jag känner mig samtidigt som en tafatt tonåring. Hur dejtar man? Hur flirtar man “på riktigt”? Jag har haft en relation i 20 år, inte legat med någon annan än min man på 20(!) år.
Jag bor i en håla. “Alla” vet att man är singel och det är ju inte direkt så att någon gått och väntat och tänker “äntligen är hon ledig”, nä inga killar som kastat sig kring mina fötter och bett om en dejt.
Och “folk” runt mig tjatar om att det är klart du kommer träffa någon, du är glad, rolig, snygg, driven och alla andra härliga attribut man önskar höra om sig själv… Jo man tackar…
Tankarna landar i om jag är skadat gods, använd, ointressant…

Jag vet alla faser man går igenom och tänker att detta kanske är ett tecken på att jag tagit mig hela vägen fram till nyorienteringen…!

Firade nyår med ett gäng varav en singelman som flertalet under flera år påtalat jag skulle passa så bra med (bla min egen man, jag vet, sjukt). Nu fick jag frågan av en tjej om XX, ni skulle ju passa så bra, kan du inte dejta han?
Allvarligt? Jo, faktiskt. Har alltid tyckt han är en fantastisk kille på alla sätt men jag har inte haft “den dörren” öppen. Jag känner XX, som en vän, inte nära vän men ändå vän. Han är skitsnygg, trevlig, rolig, vi har mycket gemensamt. Jag har inga känslor alls för han på det sättet men undrar om man måste testa på att dejta för att se hur det känns, lära känna någon på ett nytt sätt, som en potentiell partner.
Skulle dock aldrig våga föreslå detta. ALDRIG. Men jag är nyfiken, det sticker jag inte under stolen med. Jag tror vi skulle funka galet bra tillsammans. Mina grabbar älskar XX, ser upp till han och han har alltid varit så fin med mina grabbar, det är ju ett stort plus. Min äldsta har föreslagit XX som ett uppsving i kärlekslivet för mig, ha ha. Det gjorde han för många månader sen, och då bara skrattade jag för jag var ju inte alls redo.
Sa till mig själv för någon månad sen att om någon bjuder ut mig så ska jag tacka ja för att våga! Men jag kanske får gå i 15 år och vänta på att bli utbjuden… HUR FAN GÖR MAN???

Är detta årets första skumma inlägg :stuck_out_tongue_winking_eye: Bara kände jag måste får ur mig det… Känner mig tafatt men längtar efter att våga igen. Men är SÅ rädd för att bli avvisad…

13 gillningar

Å så uppfriskande inlägg! Så härligt att få börja känna igen!
Jag har varit med samma man i över 23 år och har inga bra svar, inga skills när det gäller dejting! :smiley: Men mitt tips är väl att go with the flow :ocean: och att våga!

1 gillning

Fråga xx om han vill ta en fika någonstans.
Vad är det värsta som kan hända?

2 gillningar

Ja du @Rulle , det värsta som kan hända är ju att han säger nej. Eller ja för att han tror det är en kompisfika. Eller inte svarar alls. Jag som är så outgoing i vanliga fall blir så nervös och stressad av tanken att jag går all in old style och väntar på att bli tillfrågad :sweat_smile:

Är även “vän” med hans X… Och hon pratar inte med han överhuvudtaget, och då tänker jag ju, tänk om vi gick på en dejt, skulle det ta hus i helvete…? Nu har ju hon sambo sen typ 2 år så det är inget kvar där. Samtidigt tänker jag oavsett kille jag eventuellt dejtar i framtiden så är det vad jag känner och tycker som är viktigt inte vad alla andra anser om saken.

Egentligen är jag nog mest taggad för att jag KÄNNER att jag tror att jag VÅGAR testa igen. Att jag LÄNGTAR… Har varit SÅ tom SÅ länge. Jag är lixom i startgroparna men jag behöver någon som hjälper mig och puttar på och tar emot mig när jag kravlar mig upp.

Hur som… Jag kommer nog aldrig fråga han. Men om han frågar mig :sunglasses: :biting_lip: :raising_hand_woman:

3 gillningar

Det låter höra sig,
Så du är vän med xx x som inte talar med honom?
Varningsklockor kanske? :thinking:

Ha ha! Jag är så glad att 2024 startar med energi och att det spritter lite i kroppen. Att jag är nyfiken och ser fram emot 2024!
Blev lämnad augusti 2022, bott ensam sen dec 2022, varit helt ointresserad av det motsatta könet. Totalt ointresserad.
Men nu… Nyfiken, längtan, mod, spänning…
Och så är jag en feeeegis, ha ha ha!

3 gillningar

Egentligen inte. Varningsklockorna går mot henne (I know for a fact). Så där är jag inte orolig. Men vad kan en liten “crazy” person ställa till med…?

Jag förstår dig fullständigt gällande diverse nojor och överanalyser, men just detta är väl inget att förfäras över?

Det är väl nästan bra om han ser det som en kompisfika. Avspänt. Du slipper den där jobbiga utvärderingen som alltid infinner sig på mer uttalade dejter som går ut på att försöka bedöma om det finns “något”.

Sjukt oromantiskt enligt mig. Go for kompisfika. Då är det värsta som kan hända att ni inte blev kompisar. :+1:

1 gillning

@Trassel Ja, sjukt oromantiskt, håller med!

Anledningen till att jag vill skippa appar mm är just för detta, lära känna, osäkerhet, göra sig till, tvinga fram, känna olika, bli avvisad… Jag är väl lite lat. Jag vill inte börja helt på noll. Att “träffa” någon man är lite bekant med skulle vara lättare, man behöver inte lassa fram sitt CV och göra sig till i flera månader… Börja om med nästa.

MEN… Om jag bara hade en liiiiten liiiiten liiiiiten indikation att XX skulle kunna tänka sig vara liiiite liiiite nyfiken på mig med så skulle det kanske kännas lättare… Vi har så många gemensamma vänner men jag kan inte med att “förhöra mig” om fallet skulle kunna vara så…

Nu är vi ju inte kompisar som fikar så det skulle kännas underförstått. Usch, får kalla fötter direkt och tänker att jag nu ger mig in i något jag inte borde :sweat_smile:

Men jag sa till tjejen på Nyår att, ja jag skulle absolut kunna tänka mig dejta XX, kanske låter som jag är heltänd på XX men så kanske det inte är men jag skulle absolut vara öppen för att lära känna han på ett annat sätt.
Jag och XX blev även lämnade vid bordet ensamma flertalet gånger och hade riktigt fina samtal och medhållande konversationer. Han sa även att när han separerade och jag och en vän hörde av oss till han så blev han rörd till tårar för det kändes så bra (typ 4-5 år sen). Därefter sa han att när jag träffade dig i idrottshallen för typ 6-8 månader sen och du kom och kramade mig så kändes det som att det låg så mycket mer i den kramen än bara ett hej…

Okej. Jag får göra en plan. Slänga ut lite hintar i kompiskretsarna… Vi ska på gemensamt event i februari, jag får väl fladdra extra med fransarna och kasta lite med håret då :rofl:
Kanske behöver vi båda två en liten knuff för att våga…? Han blev tvärbränd i sin tidigare relation och så även jag så kanske inte konstigt att vi är två fegisar.

STEG 1. Skickade följarförfrågan på Instagram. Vi var bara vänner på Facebook.

Återkommer med nästa steg.

4 gillningar

Men hörru, det där hade han inte sagt om han inte försökte hinta ngt. Där fiskade han lite och fick han inget svar på det kan han nog tro att du kanske inte är intresserad. Om ni nu ska på samma event i februari, våga ta upp den där kramen igen du :wink: Hade han inte haft ngt intresse hade han aldrig nämnt den kramen!

1 gillning

Bra plan! Låt kompisarna göra lite jobb här, det är sånt man har dem till. :smiley:

Och backa inte på det där eventet, utan fladdra lite extra om det visar sig behövas. Grejen är ju att du är faktiskt bara nyfiken. Du vet ju inte ens om du skulle kunna bli intresserad på riktigt, och det gör att du inte har något att förlora.

Alla skulle tycka att det vore ohyggligt att ha sitt livs kärlek framför sig och känna kravet på att säga precis rätt saker och göra exakt rätt. Då vore det omöjligt att hålla sig avspänd. Men så är det ju inte här. Du är bara nyfiken på att se om det finns något att gå vidare med. Det är bästa utgångsläget! Låg insats, hög vinst. Kör på!

3 gillningar

Asså, @November Så kan det ju vara.
Jag känner mig verkligen som en tafatt tonåring. Det ligger ett förväntansfullt pirr i kroppen. På vad vet jag inte men känslan är SÅ välkommen från att känt mig bedövad.

Och om det nu inte blir ett endaste jäkla skit av detta med XX så förstår jag ju nu att något har öppnat sig inom mig och kanske kommer jag se, uppleva och känna massa nya saker framöver.
Funderade en stund på om detta är något jag tvingar fram, men det känns inte så. Och just detta med XX kändes som att alla bestämt åt mig för åratal sen vem jag ska dejta och då kändes det löjligt. Men andra såg kanske vad jag glimtar nu?!

Jag välkomnar känslan, ser vad som sker fram till februari, hur känns det då. Vad har hänt sen nu.
Och så får vi se hur många flaskor bubbel jag eventuellt behöver hälla i mig för att kunna bete mig :joy:

VÄLKOMMEN TILLBAKA JAG!!! Välkommen tillbaka!!!

7 gillningar

WORD!!! Exakt så, nyfiken för att se OM det skulle kunna vara intressant på riktigt!
Min värdighet kändes som mitt X tog med sig så nu får jag skaffa mig ny värdighet! Och jag vet faktiskt vem jag är och vad jag vill!

STEG 1. Instagram accepterad, följarförfrågan tillbaka. :heavy_check_mark:

5 gillningar

Å så spännande! Ska bli roligt att följa det här! :heavy_heart_exclamation:

Som varandes en blyg viol så kan ovan inte annat än kallas för en s k “straffspark”!! :rofl:

Sen om det är, blir, handlar om djupare vänskap eller “mer”… Strunt samma!!

:fist_left: :kissing_closed_eyes:

2 gillningar

Det tycker jag med!!! Vad ska hon göra nu? Hur går det?

Såpass!

Jag hann se inlägget i morse. Tänkte att en följfråga är lite som att fråga chans, ja om man minns?, och accepterar han är intresset klart ömsesidigt.

Kan konstatera med tanke på poster och utvecklingen under dagen att ni högst sannolikt kommer att ha träffats innan februari börjar.
Skulle säga att det vibbar lite förälskelse här från TS?
Så kanske fika innan helgen rent av?

Hursomhelst: Världens bästa känsla istället för allt det andra man bär på under den första tiden efter en skilsmässa.

Kul som fan!!

Det behövs lite värme, både på denna sidan och i det bleka vinterljuset.
För att inte tala om i den kalla januarinatten…

6 gillningar

Instagram lär vara ett utmärkt ställe att “träffas” och flirta på enligt kidsen så kör hårt :heart_on_fire:

Låter spännande och kul med pirr. :smiling_face:

1 gillning

Nej nej nej, hold your horses!!! Absolut inte förälskelse, men nyfikenhet på något som skulle kunna bli en förälskelse!!!

Men jaaaa, underbart med en annan känsla än ångest, hopplöshet och ensamhet!!! Det kanske blir total pannkaka och aldrig någonsin tas upp för diskussion med MrX meeeen, om det är något jag lärt mig så är det att aldrig säga aldrig!
Känner mig glad att något i mig har släppt, det som varit så stängt, tomt och mörkt.

Lovar att hålla er uppdaterade!

3 gillningar

Åh, jag blir så glad och inspirerad av att läsa detta :smiling_face_with_three_hearts:

Är inne i en riktig midvinterdepp och det känns så långt borta med ljus, energi och kärlek. Men så läser jag detta och minns att just det plötsligt svänger det när man minst anar det :sparkles:

Hoppas sååå på att du får uppleva något härligt med denna mystiska man :heart_eyes:

2 gillningar