Är jag äntligen där?

Ha ha, eller vilken man som helst kanske :joy:

Jag har verkligen inte känt mig redo. Känslomässigt död typ. Tänkt att jag får leva ensam resten av livet i bitterhet mot mitt X.

På nyår pratade vi om detta, om man kommer våga släppa in någon, öppna sig igen, våga älska och ge av sig själv. Någon sa då att det kommer du, det handlar bara om att träffa rätt person.
Och så är det nog. Jag vill nog inte bli ”uppraggad”, flirtade med på Tinder eller få inviter i någon annan app. Det ska kännas äkta från början. Svimmar bara jag gör mina vänners Tinder historier och tänker att det inte är för mig. Det som talar emot är såklart att man inte bor i någon metropol….

Men MrX… Kanske. Faktiskt. Och om inte så tack för att han möjligen är anledningen att jag insåg att jag inte är känslomässigt död!

Tänker att 2024 ska jag tala gott om mig själv, önska mig lycka. Ta tillvara på alla gånger jag skrattar högt och inte låta gamla sår och skavanker få hålla mig kvar i sina kedjor.

Kände mig sorgsen under julen och dagarna innan. Hade mysigt och överlevde ändå. Firade nyår på ett helt annat sätt och med helt andra människor än jag brukar och det var något gott med sig. Det finns bara en väg och det är framåt. Jag vill inte ödsla fler år på att må skit över någon som inte tog vara på mig. Jag är ju ”baaara” 43!!!
Och jag är inte ett dugg Avis på x:er med sin 26 åring som längtar efter barn. Nä du, fäääärdig!!!

Heja mig. Ja ta mig fan, heja mig!!!
Återkommer när dippen är tillbaka och jag ångrar min kaxighet :joy:

4 gillningar

#stavarsomenkratta

1 gillning

Jag blev så glad av din tråd. Jag tänker att du bara måste våga. Du har inget att förlora. Bara kasta dig ut o dra ett mess om vill han äta lunch eller fika. Jag blev lämnad i mars. Två tonåringar som vägrar träffa sin pappa. En yngre som träffar sin pappa varannan helg. Jag hoppas jag kommer dit du är. Jag har gått på någon dejt via Facebook dejting. Har känts som ett lunchmöte via jobbet. Jag har inte varit redo och skulle föredra som du att träffa någon man redan vet något om. Trots att jag bor i Stockholm känns utbudet knapert. Men det sprudlar om dig i tråden. Så bara kör!!!

2 gillningar

Härligt att höra att JAG kan sprida lite härlig energi än den tråkiga som hängt över mig så länge.

Jag känner mig som en fegis… Vet inte hur jag ska attackera detta och fick lite kalla fötter igår kväll, typ njaaaa han kanske inte ens ser på mig på det sättet alls, jag kanske inte är hans typ och jag är så rädd att bli avvisad för då får jag allt min xman fått mig att känna bekräftat.

OM vi skulle dejta så skulle det dessutom bli ett jäkla snack på byn… Vilket jag egentligen inte skulle bry mig om men jag vet ju inte om han skulle göra det. Jag vet, överanalyserar, fegar och är en mespropp, ha ha ha!
Tänker att jag skickar signaler ut i universum att HAN ska höra av sig… Om så bara för att säga hej… DÅ kanske jag skulle våga mig på en fråga om att ses… Panik, igen…

Att ha barn som inte vill träffa sin pappa är jobbigt men samtidigt är jag glad för jag hade inte stått ut utan mina grabbar. Min stora är dessutom 18 och han bestämmer själv, min 16 åring är jordens största mammagris. Och jag längtar inte efter någon egentid utan dem heller. Det som gör mig pissförbannad är allt ansvar X slipper och hur han påtalar att jag hjärntvättar, manipulerar och inte låter han träffa barnen. Asså… idiot. Skulle väl för fasiken aldrig lägga mig i barnens relation till sin pappa, vilket jag även sagt till han att det inte är mitt ansvar att reparera deras relation.

Det roliga med MrX är att han redan har en relation till mina grabbar och dem diggar han stenhårt. Min stora undrade vem jag fick nyårskyssen av, ingen svarade jag. Va? Inte ens av MrX? Nä, inte ens av någon!

Jag har inte varit på en enda dejt, inte varit redo. Varit så fast i frustration och besvikelse. Beslutsamheten att få X att fatta vad han gjort, hur mycket han sårat mig mm. Vill fortfarande att han ska fatta. Kärleken till han är ju såklart borta men att sluta älska var svårare. Som jag sa till barnen, ni kan älska er pappa men ni behöver inte tycka om han som han är nu. Och jag tycker verkligen inte om han. Jag lever kvar i känslorna hur han var, den jag ville han skulle vara eller dem vi var. Och nu har jag kanske riktigt fattat hur det är och så kom en man som jag kände att jag faktiskt skulle kunna dejta, det var förlösande när insikten slog mig. Och om det aldrig blir någon dejt så kanske jag framöver kommer vara mer öppen för tanken.

Jag kommer inte slänga mig i famnen på MrX men jag slänger väl ut lite hintar här och där framöver… Och nog alltid skulle det vara galet intressant att se om det finns något, eller det gör det ju men om det skulle kunna bli något.

Jag har faktiskt sagt att jag hellre vill träffa någon man “vet vem det är”, en kompis-kompis, att någon “totar ihop” oss. För då har någon annan koll på personen och tänker att detta skulle kunna vara något :slight_smile:

I sthlm tror jag nästan det är svårare trots enormt “utbud”, mina vänner som bor kvar säger att känslan hela tiden är att något bättre ska dyka upp och att man dejtar ett par gånger och stämmer det inte i minsta detalj så går man vidare, ständig speeddejting.

Här är många som gått isär senaste 2 åren och jag känner inte att en enda av dem skulle vara av intresse. Usch…

Men man är skadat gods. Jag känner att nu jävlar måste jag ta tag i min soffpotatismentalitet, komma i form om MrX ens ska se åt mig… Samtidigt som jag tänker att jag duger precis som jag är… Men i separationen kom tankarna om att man inte dög, var för tjock, tänk om jag sminkade mig varje dag, tänk om jag alltid hade snygga underkläder, tänk om jag varit mer sexgalen, tänk om jag varit smalare, tänk om, tänk om, tänk om. Och den rädslan sitter ju i. MrX, Snygg, lång, mörk, vältränad, social… Allt! Och så lilla jag… Dessutom äldre än han… Behöver tappa några kilon…

Jösses amalia, jag lever i alla fall på känslan! Det känns oxå lite pirrigt att snegla åt en man och tänka tankar som att han är snygg och han skulle jag nog kunna… Och samtidigt så läskigt. Har ju för fasiken inte ens kysst en annan man sen 2003.
Det positiva är att jag har en känsla av att vilja vara mitt bästa jag, mitt riktiga jag, den glada, sociala snygga jag! Bara det!

Jag ska ligga kvar i mitt bakhåll, slänga ut lite trådar och ser med spänning fram emot vad som händer… Jag trodde på riktigt att jag inte skulle vara redo de närmaste 5 åren. Någon sa att det tar typ 1 månad per år man varit tillsammans med någon för att “komma över”. Vi var tillsammans i 19 år och det har gått 17-18 månader… Wohooo! Jag är dock inte redo för vilken man som helst jag tar mig friheten att vara selektiv :sweat_smile:

Efter månader av vänner och familj som sagt att du träffar snart någon ny (tyckte dem var dumma i huvudet för jag ville inte), och jag lovar att du kommer kunna bli kär och älska igen (jo tjena) så känner jag att det kanske faktiskt är möjligt!!!

3 gillningar

Åh herregud… Nu kanske jag sket i det blå skåpet…
MrX har ett citat som namn förknippat med kärlek… Jag “råkade” skicka ett meddelande… Så vackert och så självklart"… Kissar lite i brallan :rofl:

Nu får jag fan ge mig. Skärpning. Ta dig samman kvinna.

2 gillningar

Alltså, det där med vibbar ut i universum ska heller inte underskattas. Jag testade det för en tid sedan när jag kände mig trist och ouppmärksammad.

Enligt attraktionslagen ska man ju skicka ut beställningar i universum, och sen är det bara att vänta på att de ska anlända. Jag skickade frimodigt ut en beställning på att en viss manlig kompis som jag alltid trivts med skulle fråga om jag ville gå ut med honom.

Det var så absurt långsökt att jag skrattade åt mig själv. Vi har nämligen inte alls den typen av relation där bara han och jag gör saker tillsammans. Vi känner varandra sedan många år men vi umgås enbart i sammanhang där fler är med. Hela önskningen var därmed osannolik på alla plan.

Så vad hände? Efter några veckor ringde killkompisen och frågade om jag ville gå på en musikal med honom.

Jag blev livrädd sedan dess har jag inte vågat skicka ut fler beställningar till universum! :joy:

3 gillningar

Ha ha ha, underbart!!! Hur gick det då???

Nu tänker jag att jag fan i mig tagit mig vatten över huvudet :rofl:

När man tycker livet är hopplöst, man är dumpad, sårad och redo att ge upp så tar man ju till vad som helst. Läser horoskop, fått någon reading, affirmationer/manifestationer. Så nu är jag helt inne på att manifestera vad JAG önskar i mitt liv och då snackar jag inte 100 miljoner på banken, ett eget mansion i karibien och att vara fru till en popstjärna.
Nä, lite mer subtila önskningar. Dessutom fått en årsreading tarot/horoskop i julklapp som ska guida mig 12 månader framåt men läsningen är först i februari så jag tar saken i egna händer till dess och skickar ut signaler i universum. Motsätter mig helt att skicka ut onda önskningar gällande X:et vilket jag var duktig på för ett tag sen.
Skrev någonstans om Karma. Tror på det stenhårt men har kommit fram till att karma inte behöver betyda elände och jordens undergång för X utan kanske glädje och lycka för mig, då kommer X:ets vara att inte bekomma mig istället!
Jag behöver inte träffa en man som tar mig med storm, sveper undan fötterna på mig och får mig att glömma tid och rum. Nä, kom med äkthet, trygghet, glädje, nyfikenhet och kärlek. Utmana mig att våga.

#Få huset sålt och kunna flytta till mitt nya boende
#Bli utbjuden av någon som det kan bli något med/Träffa en man/Bli kär/våga bli kär
#Ett nytt jobb närmre mitt hem
#Känna lycka och planera för framtiden med hopp och glädje

Tycker absolut du ska skicka ut fler beställningar! Vem vet vilka fantastiska saker och händelser som kan komma till dig!

2 gillningar

Det gäller ju att veta vad man vill ha eftersom det kan hända att man får det. :grin: I mitt fall var det ju bara lite tillfällig bekräftelse jag sökte, det var liksom ingen riktigt ärlig grej… Jag vill inte ha någon ny relation i dagsläget och jag fick lätt ångest, typ att jag använde den här killen som en sorts verktyg för att boosta mitt självförtroende.

Det här låter som utmärkta önskningar utan inbyggt motstånd, vilket var fallet med min…

Lev dig in i dem och räkna med att de snart kommer att inträffa. :+1: Jag är väl ingen övertygad anhängare av attraktionslagen men ibland händer det mysko saker med synkronicitet och annat som är lite svårförklarligt enbart utifrån slump. Man vet helt enkelt aldrig vad som kan fungera.

1 gillning

Visst är det så, man får inte önska sig för mycket heller! Jag tänker ju lite så gällande MrX, tänk om jag drar igång något som sen visar sig inte alls är vad jag r redo för/verkligen behöver/vill ha osv. Därför försöker jag vara lite moget tillbaka lutad!

Vet inte om jag heller tror på attraktionslagen men tänker att det är betydligt trevligare att önska sig positiva saker och agera utifrån dem, skicka ut positiva vibbar så upplevs man även som en positiv person. Lite som att sikta mot stjärnorna så når man trädtopparna, hade man inte siktat alls hade man stått kvar precis som det var.

Ja men visst, här ska skickas ut positivitet och hejjarop på mig själv! Sen sker det som är menat att ske helt enkelt!

1 gillning

Eftersom din önskan främst är att komma ut på banan igen, alltså att börja träffa folk där det finns potential, så är det nog ingen risk att livet spriger i förväg och hittar på sånt som du inte alls är redo för.

Eller förresten, det är ju precis så livet brukar bete sig, men som du säger: Då är det väl meningen. :sunglasses:

3 gillningar

Ja men att jag ens kunde tänka tanken var jag inte beredd på. Blev lite snopen själv när jag fick frågan om jag inte kunde tänkta mig dejta MrX. Jo faktiskt slank det ur mig följt av, att vi känner ju inte varandra på det sättet men jag skulle absolut kunna tänka mig det.

Va? Sa JAG det där. Befriande, fullkomligt befriande! Precis som när jag insåg att jag fortfarande tror på “evig” kärlek. Ja från nu och till evigheten.

Och tro på fan att trots all skit man gått igenom/går igenom så kan jag till och med tänka mig att gifta mig i framtiden.
Tänker som så att jag är klar med barn, något som på ett sätt binder ihop en med sin partner. Jag och mitt x var visserligen gifta men eftersom vi har barn finns ett livslångt band vare sig vi vill eller inte. Men att skaffa barn med en ny tror jag inte och då kan jag tänka mig att gifta mig för att skapa det där bandet… Konstigt kanske, borde känna aldrig mer men det gör jag inte. Jag vill oavsett tro på kärleken, familjen och all magi det för med sig. Det må vara kämpigt ibland, trist en annan dag osv men “vi:et” betyder mycket för mig och jag är villig att ge mig på VI:et igen!

Ja du… Det som sker det sker helt enkelt. Visst kan man vara med och påverka till viss del men tvinga fram något kommer inte hända. Bara en känsla av att 2024 är året det vänder för mig. Inget mer ältande i olycka, sorg och svek. Inget mer ensam for lajf. Jag vet inte om jag blivit ett bättre jag men jag är nog säkrare i vad jag önskar i en relation. Vill inte längre känna mig dömd till ensamhet och ångest. Jag vill ta vara på livet! Jag har tappat tillräckligt mycket tid på vara olycklig.

Så ett HAPPY new year helt enkelt!

2 gillningar

Underbart. Det viktigaste med alltihop är ju trots allt inte att hitta en ny partner, det är att hitta sig själv igen.

Resten fixar sig. :sparkles:

3 gillningar

@X2X
Nu har jag inte hunnit läsa hela tråden, men oj, vad jag känner igen mig.

Jag körde känna en man för flera år sedan, när jag precis var i slutet av min senaste relation. Så naturligtvis var mitt största fokus den relation, uppbrottet och livet efter uppbrottet.

Men trots det kände jag direkt att den här mannen var något speciellt. Vi kom överens så enkelt. Som två pusselbitar. Och han hade alla egenskaper jag någonsin letat efter. Och han var dessutom onödigt snygg, till den grad att jag även första gången vi sågs hann tänka en snabb tanka att han var som snyggaste mannen jag någonsin sett.

Men som sagt, jag var inte intresserad då, för jag hade ett grundligt jobb framför mig med att bearbeta mitt liv där och då. Dels vad gällde att helt gå till botten med båda mina ex och dels bygga upp mitt eget liv helt på egna ben och utan något som distraherade mig. Jag ville inte dejta någon, inte ens denna man.

Detta var fyra år sedan. Sedan dess har jag verkligen byggt upp mitt liv, precis som jag ville ha det, och var nöjdare med mitt liv än vad jag trott skulle vara möjligt

Har har alltid funnits där som en vän. Inte närmaste vännen, men ändå någon jag uppskattade och kunde prata med på ett bra sätt.

Och till slut hände det oundvikliga, nämligen att jag fick djupare känslor. Mot min vilja, märk väl! Men det var verkligen inte lätt. Kämpade emot. Kände mycket osäkerhet. Visste inte riktigt var han stod. Fick ibland hintar från honom, men ibland var han istället undvikande. För även han hade saker att bearbeta och ta sig förbi.

Men nu har vi varit tillsammans i ett år. Det är helt klart den enklaste och bästa relation jag haft. Vardagen är friktionsfri och de problem jag hade i tidigare relationer finns inte här.

Men det tog tid att komma hit, och det var allt annat än lätt! Det var en massa tvekan och tvivel. Men precis som för dig vad det inte en utan flera i vår omgivning som tyckte att vi skulle passa så bra ihop, och det visade sig att de hade rätt… Och ingen annan man hade fått mig att ens vilja försöka.

3 gillningar

Låter som väldigt rimliga önskningar och mål som du klart kan uppnå. Så härligt för dig att önska positiva saker till dig själv igen. :heart:
Lycka till!

3 gillningar

@onedaymore Helt underbart!!! När tiden är rätt så är den.

“Ruset” jag känner behöver inte nödvändigtvis vara riktat till MrX, snarare känslan av att jag faktiskt kan tänka mig att dejta. Just nu är det enbart han som väckt mitt intresse. Och jag vet inte om det är för att det är HAN eller för att min inre spärr har släppt. Jag vill inte heller bli helt till mig i brallan och så visar det sig att han redan dejtar någon (sa han var singel på nyår men han kanske har ögonen på någon annan?) eller är totalt ointresserad, risken är ju att jag sparkar undan benen på mig själv fullständigt.

Och lite försiktig vill jag vara. Jag är rädd att bli avvisad eller dumpad igen. Jag är rädd att öppna upp mig och släppa in någon. Så om det tar lite tid gör mig inget, låt något i så fall växa fram. Jag har ingen stress även om det är härligt att känna att jag äntligen är fri i hjärtat.

Jag har behövt göra en hel del arbete med mig själv och jag är inte klar. Men detta har fått mig att vilja ta tag i andra saker som gnagt i mig under åren. Jag har några kilon att bli av med, nu är jag taggad för oavsett man eller inte så vill jag känna mig pigg, fräsch och möjligen våga visa mig naken någon gång framöver. Jag vill satsa på mig. Jag kanske inte har sörjt färdigt det som inte blev, kommer nog alltid känna en sorg över det, i min värld så skulle jag aldrig skilja mig. Men jag känner mig inte fast i min exrelation längre. Jag blickar ÄNTLIGEN framåt.

Lite härligt är det att jag till och med funderat på hur det skulle kunna funka rent praktiskt. Jag tror jag är noga och vill känna mig säker på att OM jag skulle inleda något med någon så behöver vissa grejer stämma.
Sen känner jag mig löjlig, jag är ju inte ens förälskad, ha ha. Han har allt jag kan önska i en framtida partner, han checkar hela min lista jag gjorde för ett tag sen. Och jag har inte ens sett åt en annan man under hela mitt äktenskap på det viset, visst har jag tyckt någon varit snygg men dörren har inte ens varit på glänt. Nu helt plötsligt så ser jag massa snygga män :joy: Vad har jag missat i alla år??? NU är jag nyfiken på att lära känna MrX på ett heeelt annat sätt än jag känner han idag.

3 gillningar

Känns fantastiskt att känna en framtidstro igen och att framtiden inte behöver vara ensam.
Ser fram emot att checka av min lista under 2024!

1 gillning

I stället för att vara orolig och rädd vill jag tipsa om att du ska räkna med att bli sårad, missförstådd och besviken. Det kan vi känna även med vänner, familj och kollegor, eller hur? Men vi pratar sällan om det, däremot har vi alla rädda och oroliga personer i närheten och de påminner dig gärna om att ”var rädd om dig!”.

Ju mer du fokuserar på att skydda dig el vara orolig, desto större är risken att det blir så. Jag vill tipsa dig om att vända på steken. Såsom träning ger träningsvärk. På samma vis kommer du lära dig massor av dig själv och andra när du är mer öppen för nya relationer! Och det är inget farligt! Det är inget negativt! Tvärtom! Betrakta alla små och större saker som inträffar som presenter på vägen, du får möjligheten att tänka ännu mer ”vill jag ha det så här?”, träna på kommunikation och att utrycka dina behov osv. Alla dessa saker ÄR livet💫 Och alla dessa saker kommer göra att du blir tryggare och säkrare i din framtida relation! Måhända att du får öva på en och samma person, toppen! Men det går också utmärkt att öva på vägen, med olika personer vid olika tillfällen. Som du skriver, du har inte bråttom.

Vi är många som gläds med dig :heart: Din glädje och ditt pirr stålar genom den skrivna texten! Det är en fantastisk förmåga att vilja känna sig levande :star_struck: Så go for it! Du har inget att förlora men ALLT att vinna :heart_eyes:

1 gillning

Gud vilket bra svar! Du har såååå rätt. Det är precis vad jag säger till andra men har uppenbarligen svårt att kommunicera med mig själv.
Lustigt det där med besvikelse… Jag har stött på det från vänner ett par gånger under året, senast inför nyår. Man blir så ledsen. MEN man lär sig oxå något nytt och mitt nyår tex blev fantastiskt bra. Jag har varit så “trygg” i min bubbla och när hela livet vändes upp och ned så var minsta lilla förändring jätte jobbig. Jag har på min 2024 års lista en punkt som heter våga säga ja! För det är så lätt att hålla sig till det kända och vara trygg och säga nej om man inte vet som ska ske eller vad som kommer av det.

Som person är jag “egentligen” utåtriktad, en ja-sägare, självsäker, skinn på näsan, bra självkänsla, osv. Men efter att jag blev lämnad så blev jag för ett tag ett tomt grått skal. Nu är jag på jäkligt god väg att vara tillbaka i mitt “riktiga” jag och det känns fantastiskt. Det finns såklart massor med saker jag fortfarande kan lära mig om mig själv, om andra och vad jag önskar eller behöver. Så tack för ditt svar, jag tar till mig och ska faktiskt öva mig på att tänka och agera så. Jag kommer med all säkerhet bli sårad igen men har svårt att se att något ska överskugga det jag lämnat bakom mig så kanske blir det lättare allt eftersom.

Jag ska leva vidare på pirret jag känner, vad mer för positivt kan komma till mig när jag känner att det är något som händer inom mig, runt mig och framför mig! Även om jag snubblar på vägen så vet jag att jag kommer fortsätta framåt, nu vet jag det!

3 gillningar

Wow! Så inspirerande att läsa om denna typ av frigörelse du beskriver! Sak samma om just denna man är någon för dig eller om det ens leder till en dejt. Men att du kommer tillbaka från dvala, gnuggar gruset ur ögonen och vaknar till liv är underbart att läsa :heart_eyes:

Beskrivningen att ha gått från en positiv, utåtriktad och självsäker ja-sägare till en rädd person med låg självkänsla i ett grått skal slår an en sådan sträng hos mig själv och ibland känner jag att det kommer vara ett permanent tillstånd. Fast i den gamla relationen och känslan kring uppbrottet för alltid.

Din beskrivning av dig själv ger hopp om att kunna få hitta tillbaka till en bättre version av den jag verkligen är och vilja utforska kärleken och livet igen! Du låter som en fjäril som äntligen fått tränga sig ut ur sin gråa kokong för att flyga fritt och utforska blomsterängen.

Heja dig! Våga köra på och undersök den där härliga solrosen som verkar stå där och vänta på dig!

2 gillningar

Vilket bra mål, det hade jag lagt in som bakgrundsbild på mobilen :star_struck: För att vara helt ärlig så köpte jag motiverade citat som jag ramade in och hade det i köket och i vardagsrummet, som en evig påminnelse om att jag kan och jag vill! Jag strösslade massor av goda tankar på alla vis, skrev tacksamhets och stolthetslistor, hade chatt dialoger med en bästa vän om hur vi kunde peppa varandra osv. Så tycker absolut att du ska säga ja! Till både nya situationer, vänner och möjligheter :grinning:

Igenkänning på det där att tappa bort sig själv. Det gör vi nog alla till en vis del i relationer, det är lätt hänt om vi inte fortsätter ha fokuset även på oss själva. Vilken möjlighet du har nu! Fundera hur du vill vara, vad vill du utstråla när du kliver in i ett rum och när du lämnar rummet, vad ska du känna! Och tänk, om du nu fortsätter ta hand om dig både i det inte och det yttre, så kommer du ALLTID ha minst en person som vill ditt bästa, dvs du själv :heart:

Lyssna på de som ger dig pepp och energi, omge dig därför med människor som ger dig glädje! Och saknar du det, har du alla möjligheter att hitta nya vänner alternativt så smittar din glädje av sig :star_struck:

We do not make misstakes, we make variations :dizzy:

2 gillningar