Anledning till att byta barnvecka

Det är precis vad det handlar om. Att få mer egentid med henne. Och att han försöker med alla medel få mig att tänka att jag bör hjälpa med det för barnens skull.

För ”vara sliten” botas med att säga nej till henne. Att göra saker med alla barn på helgen löser sig genom att han ber mig att få ta dem några timmar… men han vill att det ska vara enkelt och till hans fördel, så jag borde vika mig för det.

Om hans nya har så små barn att de fortfarande måste ha 2-2-3 så växer ju även de barnen, de får väl nöja sig med att sexa fritt 24/7 de två barnfria dagarna de har och låsa dörren däremellan…

Stackars alla barn med sina sextokiga separerade föräldrar och plastföräldrar huller om buller som vill bli tonåringar igen och föser ihop alla barnflockar med än den ena och än den andra ny sexpartner… och sen har de ingen energi kvar för sina egna barn :space_invader: :face_with_raised_eyebrow:

8 gillningar

Jag är nog mest förvånad varför det är så svårt att ha sex bara för att småbarnen är där. Det är väl i jössenamn svårare när man har tonåringar som aldrig lägger sig :grimacing: Tror nog mer att det handlar om att få lite tid att bara göra saker som ett par, ut och käka, ta ett glas vin etc.
Men tough shit, har man småbarn får ju sådant vänta lite, ske sällan helt enkelt.
För visst är det härligt när barnen är vuxna och man plötsligt kan göra vad man vill och när man känner fört. Men den tiden får ju alla invänta.

För övrigt får väl hans nya luta sig mot forskningen då och hävda till hennes ex att det är bättre för hennes barn med varannan vecka.

2 gillningar

Precis… vår yngsta är 10, hennes är 3. Så klart det blir en omställning att ”börja om från början” när man är van att barnen reder sig lite mer själva. Jag och exet kunde gå och äta på stan och låta barnen vara hemma en stund själva, funkar ju inte för honom nu.

Men allt det där är hans val. Att hon är där hela tiden och 3-åringen ibland. Oavsett hur han försöker vrida på saker, handlar det om hans syn på att jag borde vilja underlätta för honom. Att vi ska ha det precis likadant efter skilsmässan oavsett de beslut vi tagit för oss själva.