34 år gammal, 16 års relation är över

@prosit

Gällande skuldkänslorna så tror jag att du håller på att träna dig i att inte ha skuldkänslor i din direkta vardag. Men nog finns de där ändå: i dina svettningar, i den otroligt starka drömmen som du hade.

Det du oxå håller på med i din vardag är att spjälka upp dig själv i två delar, där delarna för tillfället symboliseras av de två olika kvinnorna i ditt liv. Gapet mellan de två delarna hindrar skuldkänslorna att skölja över dig helt okontrollerat, men priset är din inre klyvning.

Ännu har du chansen att bli ”hel” genom att berätta hur det ligger till för din fru. Det händer inte bara något i henne om du berättar - utan även i dig. T ex kan du plötsligt få svar på vad du egentligen vill.

Sålänge du behåller klyvningen inom dig själv kommer den att bestå - och växa. Och den kommer oxå att hänga med in i din nya relation, som en sprucken grund.

2 gillningar

En uppdatering vore på sin plats och jag kan direkt säga att jag skulle ha lyssnat på er här i tråden och inte varit så jävla bångstyrd som jag var. Hon jag hade en fling med i en månad (sex hade vi elva gånger) är avslutat sedan igår kväll. Min fru och jag är inte skilda men vi skickade in en ansökan men jag ringde växeln på Tingsrätten och bad de kasta ansökan vilket de gjorde också.

Igår kväll släppte jag bomben för min fru vid köksbordet att jag haft en älskarinna i en månad och levt ett dubbelliv. Att jag haft sex elva gånger med henne och även att jag hade sex i augusti med en äldre kvinna.

Min fru har förlåtit mig och jag har väl insett varför jag gjort som jag gjort. Jag sa det till min fru att jag har varit otrogen för att jag har saknat allt vi hade ihop de två-tre första åren. Det jag fick utav hon jag hade en romans med var det jag fick utav min fru i början av vår relation.

Jag fick ett boende 150-200 m ifrån min romans. Flyttade in där 1 oktober men ska flytta ut nu och flytta hem till min fru.

1 gillning

Jag tycker uppriktigt synd om din fru, ifall hon bestämmer sig för att förlåta. Det kan mycket väl bli hennes livs misstag

7 gillningar

Inte konstigt att den romansen tog slut innan den börjat och flingen drog ju vinstlotten här medan din fru blir sittande med svarte petter. Man kan ju bara hoppas att din “fru” kommer till lite sans och vett och låser dörren för dig.

Nästa gång du får för dig att det DU gör beror på att någon annan har inte gett DIG det du vill ha och tycker att du har rätt till… och du börjar flinga runt, flyttar iväg hals över huvud till någon du haft sex med några gånger (:space_invader:) alltmedan du ljuger hejvilt för allt och alla inklusive dig själv, då kommer du med all sannolikhet att vara precis lika “bångstyrd”.

För det är väl bara sådan du är… :woman_shrugging:

4 gillningar

@prosit

Ditt samvete kom ikapp dig och i ganska snabb takt dessutom. Men vad är det hos din fru som lika snabbt förlåter dig innan hon ens hunnit smälta alla svängar? Har du levt dig in i hennes känsloliv och roll? Tror du att hon månne är i chock? Det tror nämligen jag.

Din främsta uppgift är nu att leva dig in i hennes upplevelser och känslor under lång tid framöver ifall det här ska fungera. Att sätta dig själv och dina behov helt till sidan minst ett år, i motsats till hur du fungerat hela förra året.

2 gillningar

Samvete?

Jag måste ha missat att det står någonstans att det var prosit som fick dåligt samvete och bröt med kvinnan som han haft sex med totalt elva gånger, men redan efter några gånger kastade sig iväg och flyttade till och hann bo där nästan en hel vecka…

Kan vara den kvinnan som avslutade alltsammans…

1 gillning

Det kan man lugnt konstatera att det gjorde. Mådde sämre och sämre. Kunde inte längre hålla mitt svinaktiga beteende inom mig utan berättade för min fru igår kväll som sagt. Jag sa som det var, att jag har legat med en kvinna tretton gånger. Har åkt till henne efter jobbet på kvällarna, sovit över och haft sex. Jag gjorde det för att jag saknade det vi hade ihop de första åren men som nu försvunnit. Vi pratade igår kväll och jag stortjöt. Ångrar mig djupt. Har inte ens kunnat njutit fullt ut av sexet med älskarinnan. Min fru har hela tiden, ständigt funnits i mitt bakhuvud.

Det är så enkelt också (nu blir jag irriterad) att ni har ingen som helst aning om vår relation mer än jag berättat i denna tråd. Jag känner min fru bättre än er alla. Varför hon förlät mig så tidigt, jag vet inte varför men hon älskar mig och vill vara med mig. Hon känner mig också och vet att jag ångrar mitt beteende. Jag tror att för stunden så är det jag som mår allra sämst. Har frågat henne hur hon mår och hon mår väl sådär men hon vet att jag inte skulle göra om det och varför jag gjorde som jag gjorde. Sexet med älskarinnan, det var skönt alla gånger men inte lika skönt som med min fru.

Jag har sagt det till min fru också att, känns det konstigt när vi har sex så säg ifrån. Min älskarinna och jag körde utan kondom alla gånger och jag kom i henne kanske fem/sex gånger.

Och det var jag som gjorde ett snedsteg som gjorde att vår romans brakade samman igår.

1 gillning

@Noomi

Tänker att samvetet pressade sig fram i svettningarna, skuldkänslorna, den dåliga sömnen och den intensiva drömmen om att han drunknade ihop med sin fru.

Alltså om ni båda nu har löst det och lever lyckliga så good for you MEN

1 din fru kan ju inte veta att du inte gör det igen du har ju gjort det 11-13 ggr beroende på olika uppgifter.

2 det första du skriver är att er relation är död och att du inte känner något för din fru?

3 du har tagit absolut NOLL hänsyn till din frus känslor medan du tagit HUNDRA hänsyn till dina egna lustar.

3 gillningar

Ack, den sämsta anledning att stanna hos någon!

Kärlek kan tyvärr vara ett hinder från att se klart, och hur många personer har inte fastnat hos den ena partnern värre än den andra av just den anledningen?

5 gillningar

Oj oj vad det luktar Troll om @prosit

7 gillningar

Och vad har det här med saken att göra? Varför berätta det för forumet? Som kvinna får jag bara sluskvibbar av någon som måste hävda var de lagt sin förbannade sats. Får som Nuggen, trollkänsla här.

5 gillningar

Har nog tänkt detsamma och skrev det ju redan från start, med alla dessa underliga motsägelser och grunda kommentarer.

Antingen ett :japanese_goblin:, eller så *****re än :steam_locomotive:, men vore inte förvånande om det är en kombination :woman_shrugging:

1 gillning

Det är heller inte så enkelt som att man bara ringer till växeln på tingsrätten och ber dem slänga skilsmässoansökan. Det krävs förstås en skriftlig ansökan om avbryta skilsmässoprocessen.

2 gillningar

Oavsett om det är troll eller inte. (Varför skulle ett troll förresten byta nickname från X till @prosit när det bränner som mest? Jag tror han är på riktigt…) Ja, men oavsett. Så är diskussionen som uppstår kring Prosits story ändå adekvat, eftersom det finns folk som Prosit. Har träffat dom.

Jamen alltså… det finns ju inga gränser för svamlet :unamused:

Tjaa… jag vet inte om jag tycker att diskussionen känns så värst adekvat. Men kanske har jag fel :woman_shrugging:

1 gillning

Detta ovanstående och detta:

…går ju inte direkt ihop. Vad släpper han för en bomb vid köksbordet om han inte ens bor där?

Sen är det exakta ligg-tal som varierar oxå:

För att vara exakt är det stor skillnad mellan ligga 13 gånger & 11.

Och så det där med Tingsrättens växel som bara slänger en skilsmässoansökan i skräpkorgen.

Och den här lilla detaljen om ett ”snedsteg” som gjorde att hela romansen brakade så sent som igår, vad var det?

Kan hålla med om troll-vibbarna.

Med det adekvata menar jag kanske att mitt eget engagemang i Prosit var äkta. Som när jag valde att tro på mitt X fast han oxå var ett troll i verkligheten.

2 gillningar

Är det en troll tråd så behöver Prosit hjälp, är detta på riktigt så behöver han också hjälp.

Vem sjutton skriver antal gånger man haft sex med någon och att man kört utan gummi osv…???
Prosit, SÖK HJÄLP!!!

2 gillningar

Prosit behöver ingen jäkla hjälp, nån utifrån som fekat ihop en story som spretar åt alla håll å kanter.
Vi begraver detta tycker jag

1 gillning