Veta viktiga saker

Så har vårt barn varit hos ortoped på den andre förälderns vecka. Har jag fått någon info? Nej helt tyst. Visst är vi föräldrar inte bästa vännerna men när viktig info uteblir så blir jag så besviken. Vi har lovat varandra att viktig info (läkarbesök, sjukhusbesök och annat sådant ska vi tala om) Jag vill stämma skiten ur den andre men kommer såklart bara konstatera att hen inte givit info.

Hur har du fått veta om du inte blivit informerad?..…

1 gillning

Genom barnet själv kanske…

Fick veta genom sjukvårdens sms tid och plats. Den andres vecka och jag var sjuk så kunde inte närvara. Är det upp till mig att fråga OM de var där och HUR det gick eller ska den andre föräldern ge info? Tänk när barnet slår sig och ska sy ett sår på akuten, ska då den andra föräldern fråga, som inte vet om händelsen, eller ska föräldern som är på plats ge info? Barnet är gravt autistisk och har inget talat språk.

Jag har sett en dylik konflikt mellan föräldrar på nära håll. Tyvärr fick den föräldern som ville bli informerad inget stöd av myndigheterna. Det som fungerade någorlunda var att till återkommande vårdgivare vara tydlig med att båda föräldrarna skulle få information då den ene vägrade dela med sig.

Går det att se i barnets journal på 1177?

1 gillning

Har tittat idag i barnets journal men inte hittat nåt tyvärr. Finns säkert där.
Familjerätten, kan de göra det skriftligt och därmed gällande? Vet att på samarbetssamtal antecknas det inget alls…

Hur gammalt är barnet?
Mina är i tonåren och jag meddelade i början men då exet aldrig gav återkoppling till mig i form av tack eller ens ok så slutade jag.
Har frågat barnen om de vill att jag smsar om något hänt eller om de vill göra det själva. De brukar vilja berätta själva.

Jag kan tycka lite iom att du fick sms att du själv kan visa att du är intresserad av att veta hur det gick genom att höra av dig.

1 gillning

Historiskt sett har jag varit, och är, intresserad av besök och utgången av det på den andras vecka men aldrig fått respons. Man tröttnar ju aldrig på att va “den vuxna” men jag är trött.