Vara den andra kvinnan eller mannen

Du måste förstå att du är det som gjort det möjligt för henne att stanna kvar i sitt äktenskap. Ha kakan och äta den osv, men vet du, när de inte längre får äta den och inte blir upplyfta av relationen vid sidan av så blir de tvungna att känna in hur det verkligen står till där hemma. Min gjorde också så att han drog sig undan med jämna mellanrum(jag med), vilket jag tror berodde på en kombination av dåligt samvete, en vilja och tro på att det kunde bli bra där hemma igen och rent och skärt självljug. Han kom dock alltid tillbaka tills jag bröt alla kontaktvägar. Är övertygad om att resultatet blir en skilsmässa, för har man väl gått utanför äktenskapet är det kört, även om det tar 1 månad, 1 år eller 10 tror jag. Har själv varit bedragen och det tog ungefär 10 år för mig att lämna efter det, det låg liksom och skavde hela tiden. Alternativet är att de lever kvar i förnekelse, just för att det är vad som krävs för att klara av det, en del har väl tom insikt om hur illa ställt det faktiskt är. Sen finns det en tredje och liten del som faktiskt tar sig igenom det och kan stärka upp relationen igen men det måste vara fruktansvärt slitigt där den bedragna går igenom stor lidelse under väldigt lång tid först.

Till min poäng, låt dig inte bli utnyttjad mer. Hon har ju fattat hon kan göra såhär, hon behöver inte värdera dig mer än så och hon behöver inte göra någon förändring. Du finns där när hon behöver dig. Sluta med det. Bestäm dig till 100%. Någon sa till mig att oddsen att någon lämnar minskar över tid, den har ju dessutom ingen anledning om den andra finns där för att lyfta när det krisar. Ska du ha någon chans överhuvudtaget så bryter du helt och vägrar träffa henne förrän hon är skild. Det tar tid att komma dit, jag vet. Du får se det som att antingen är du den vid sidan och blir sårad i flera år till, eller så bryter du med detta ultimatum och kommer hon inte till dig då, så var det ju i alla fall inte meningen och då lever du vidare ditt liv tills du träffar någon som respekterar dig och kan ge dig det du vill ha.
Jag dömer dig inte då jag själv varit där, alltså vet jag också att det är som en stark drog där vi jagar något vi inte kan få, antagligen på grund av trauman vi upplevt i barndomen men det är en annan historia.
Kram på dig.

5 gillningar

Tack för förståelsen och dom kloka orden <3

1 gillning

@Fri
Det där borde vara tvångsläsning för alla redan i skolan.

Jag fastnade framför allt för

Så mycket smärta och så många bortslösade år hade kunnat undvikas med denna insikt. Om man hade orkat erkänna sina inre konflikter. Om man hade orkat möta konsekvenserna. Och orkat inse det som är alldeles för smärtsamt att inse

@Rent_Krasst
Kort och gott: det finns ett bättre liv för dig!

1 gillning

Ja så är det…gjort mina blockningar nu…får vi se om det hjälper,önskar ändå att hon lyckas få ihop sitt så vi får en chans,men just nu behöver jag försöka hitta livet igen…vart alldeles för lång tid av mörker…

2 gillningar

Hej!
Vill bara skriva att min ex man var ett riktigt kakmonster i många år… borde slängt ut honom men kärleken var för stark och rädslan för ensamheten så stor. så kom han tillbaka mellan varven. Till slut pallade jag inte att se mig själv i spegeln längre. Så förnedrad, så bedragen. Allt ljug, alla lögner när man egentligen har sanningen framför ögonen.
Mitt brutala råd, släpp ditt kakmonster eller sätt ett rejält ultimatum.

5 gillningar

Tänkte uppdatera
Har inte kommit ur den här relationen än,det är av och på hela tiden och så klart helt underbart när det är på.
Just nu är det av.
Jag klarade inte av våran situation och efter en lång tid av sömnlöshet gav jag upp.
Den här gången såga vi ofta och det fanns en morot med att det kommer ordna sig,men det gör ju aldrig det och det gnagde i mig hela tiden.
Samtidigt som man känner sig som en idiot och inte vill berätta det här för någon så kanske det hjälper någon annan att inte begå samma misstag genom att posta här.
Så sorgsen.

1 gillning

Du är inte ensam!

1 gillning