Vågade inte ta sista steget, men nu är det gjort

Spännande att höra hur det går med huset Sofia! Är lite nervös hur det ska gå för oss…
Vi har iaf fixat klart sovrummet nu och har lite kvar att fixa innan mäklare.
Ska på visning av en insatslägenhet imorrn vilket känns lite spännande! Ett område jag absolut kan tänka mig att bo.

Mitt i allt detta så går min farmor bort, så det har varit så jobbigt…sorg på sorg…Men livet ska väl inte vara lätt alla gånger, kommer starkare ur detta, hoppas jag.

Min ex-man är bitter och tar ut det på mig, tur är väl att jag lägger band på mig för att undvika bråk. Igår sa jag till honom och han lovade att skärpa sig…skillnaden är att jag kan prata med mina vänner om det svåra men det gör inte han.

Är glad och tacksam över alla fina människor jag har kring mig, gör livet lättare faktiskt!
Är redo att skapa ett nytt liv med mina barn nu och blicka framåt men det är några berg att bestiga först!

4 gillningar

Sant men vi är båda ansvariga att relationen är död tyvärr. Ingen av oss har gjort de uppoffringar som skulle behövas för att reparera…

1 gillning

Ja visst är det! :slightly_smiling_face: Nu är det snart klart iaf. Har pratat med mäklaren idag och budgivningen kommer slutföras idag. Det har kommit in två bud till efter igår, ett från vardera budgivare. Väntar på att mäklaren ska ringa och säga att det är klart nu, att de som har de lägre budet inte kommer lägga mer nu, de hade tydligen sagt det när jag pratade med mäklaren före lunch då de budade runt kl 20 igår kväll och att de inte kunde gå högre än det, men sen kom ett bud strax före lunch idag och mäklaren har inte ringt mig än så det kan ju vara så att de med det lägre budet funderar på att lägga ett sista bud.

Härligt att det går framåt med renoveringen, så ni kan kontakta mäklare snart och få ut huset till försäljning och komma vidare :slightly_smiling_face: Vad roligt du ska titta på en lägenhet! Håller tummarna för att den ska vara bra :crossed_fingers: meddela gärna när du tittat på den hur det gått :slightly_smiling_face:

Beklagar att din farmor gått bort :cry: Fy vad jobbigt att ha det samtidigt, det är ju jobbigt som det är med separationen och sen då det också. Tänker på dig :heart:

Trist, men förståeligt, att din ex-man är bitter, hoppas det ska lägga sig. Bra du kan undvika att det ska bli bråk iaf, men man kan ju inte ta hur mycket som helst, så bra du kunde säga till honom och att han lovat skärpa sig. Ja att kunna prata med någon är viktigt, att få ut hur man känner och inte hålla allt inom sig. Hoppas din ex-man pratar med nån om det så småningom, för hans eget bästa.

2 gillningar

Enligt de män jag träffade ”casual” var det många kvinnor i den åldern som sökte just det. Då har jag varit mellan 41-43 typ innan jag landade i att vara redo för relation. Och nej, det handlade inte om bekräftelse, jag ville ligga! Jag går inte två år utan sex.

Noomi sätter exakta ord på det.

1 gillning

Inte redo för 5 öre att träffa någon ny. Vill bara skapa ett liv lugnt och bra med mina barn och hoppas vi kan ha en vänskaplig relation i framtiden.
Hur tänker du? Är du redo att träffa någon ny?

Att vilja ha något ytligt, lite sex, och inga förväntningar på livslång kärlek är inte oseriöst heller tycker jag. Seriositeten är ju hur man framställer sig. Är man öppen och ärlig med att man bara är ute efter att ligga är man ju seriös om det. Är man öppen och ärlig om att man söker en livskamrat är man seriös om det. Det oseriösa är att säga sig vara ute efter ett långvarigt förhållande men egentligen ljuger man för man vill bara ligga. Eller att man söker enbart för sex, men blir klängig och påträngande efter ligget och förväntar sig att motparten också ska falla lika hejdlöst över en som man själv gjort. Det är oseriöst. Att inte vara ärlig med sina avsikter eller att inte ha insikt i sig själv.

Är man nyss kommen ur ett långt förhållande kan det nog vara bra för självkänslan att få lite bekräftelse att man fortfarande är åtrådd. Under förutsättning att man inte är så skör att man fullständigt tappar det.

1 gillning

Jag kanske är trög :thinking:

Med risk för att jag fattat helt fel så måste jag bara fråga, menar du alltså att du privat (dvs inte av ngn yrkesmässig e.dyl anledning) försökte närma dig och connecta med en attraktiv tjej på ett event och tjejen visade sig vara gift, men du lyckades trots det få till en helt privat lunch med henne?

2 gillningar

Alltså ibland skriver du på ett sätt som ger intryck av att du antingen har svårt att lägga ihop ett och ett, eller är mer slipad (eller bekräftelseneedy) än du vill ge sken av…

Korsade det aldrig ditt huvud att det här är ett av sätten som otrohetsaffärer startar?

För du approachade väl knappast henne av en strikt yrkesmässig anledning, för isf hade du väl knappast luskat reda på hennes civilstånd det första du gjorde…

Hade du inte haft den personliga erfarenhet du har i bagaget så hade jag möjligen tänkt att du inte ens kunde föreställa dig något i den vägen, men nu och i synnerhet efter ditt sista konstaterande ovan så kan jag ju inte undgå att fundera på hur du egentligen tänker…om du ens tänker.

Varför öht leka med elden, om det nu hips vips skulle “inviteras” :face_with_raised_eyebrow:

3 gillningar

Du har inte varit “naiv”, du har varit en hygglig människa. Men “försöker du nu förstå allt” så bör du nog börja med dig själv och fundera på vartåt du egentligen är på väg.

Du är ju helt klart på god väg att med öppna ögon göra precis samma sak som drabbade dig, även om du inte fick reda på det förrän i efterhand.

1 gillning

Jahaja, du gör såklart som du vill och du behöver såklart inte ta ansvaret för andras relationer… men du behöver väl fundera på vad du gör med dig själv tänker jag.

Det är ju inte ens någon stor kärlek det handlar om för dig, utan en helt obekant människa som det går tretton på dussinet av… så bara plain bekräftelse eller hävdelsebehov för din del.

Så nog låter det som att du säljer ut dig själv billigt, men ditt val såklart :woman_shrugging:

2 gillningar

Hon givetvis mot sin man.

MEN jag tycker att det är typ brottsprovokation om man vet att den andra är gift. Och @Tailor som verkar vara en bra kille vet det också.

Så jag riktar mig direkt till @Tailor nu: gör du det så är du på samma nivå som ditt x. Du känner givetvis att du vill ge tillbaka, du vill hämnas på nåt sätt. Då ser du till att börja må bra igen. En kille som mår bra är attraktiv. Och en vacker dag har du hittat en ny tjej, nån som du kan visa dig öppet med.

Du lägger ut många bra videos från youtube och ger så många goda råd till andra. Fall inte i den här fällan som slutar med att du mår sämre.

2 gillningar

Vad är definitionen på trådkapning?
“Min historia”, “Vågade inte ta sista steget, men nu är det gjort” startad av Sofia78 verkar numera handla om helt andra saker. Är inte “min historia” avsedd för att ts ska kunna föra en loggbok som går att återvända till och se vad som hänt? Nu verkar den här tråden mest handla om andra personers relationsproblem som inte har något överhuvudtaget med Sofia78 att göra.

7 gillningar

Helt rätt, trådkapning. Jag insåg inte vem som startat denna tråd.

1 gillning

Nej @Tailor nu tar du och flyttar det här inlägget till din egen tråd.

3 gillningar

Du har ju en egen tråd, varför i hela världen tar du inte den här följetongen där?

4 gillningar

Den här tråden handlar inte om dln historia, det är Sofia78:s histiora. Skriv vad som händer dig och dina tankar omkring det i din tråd och sluta upp med att breda ut dig i andras. Du verkar lägga långrev.

4 gillningar

Ärligt talat är jag ganska trött på att min tråd hela tiden kapas. Jag är trött på allt ältande, framförallt från Tailor. Önskar jag kunde blockera honom helt från tråden och radera alla hans inlägg, men det verkar man inte kunna göra, utan endast blockera så jag inte ser honom bara, men får kanske göra slag i saken för hans svar ger mig inget mer än irritation. Dock så är min tråd redan förstörd av hans ältande, så äv en om jag väljer att inte se honom och hans trådar gör ju alla andra det och min tråd är ändå förstörd.

12 gillningar

Budgivningen är klar och idag kl 15 ska vi skriva köpekontrakt, sen när det är klart kan man slappna av på riktigt för då är försäljningen klar.

Köparna önskar ta över huset den 16 januari, då de har tre månaders uppsägning på sin lägenhet och det passar oss bra. Jag får ju inte min lgh förrän den 1 december så då hinner jag flytta ut innan de får tillträde.

6 gillningar

Önskar dig all lycka tlll :blue_heart:

Vad skönt att det ändå gått såpass smidigt

2 gillningar

Tack! :hugs: Ja det har gått riktigt smidigt faktiskt, vi har haft tur att få lägenheter båda två och tack och lov har vi ett bra hus som var lättsålt.

4 gillningar