Vad ska jag tro?

För 6 dagar sedan krossades jag! Min sambo sedan 21år sa att hon inte ville forsätta tillsammans länge.
Jag fattade inte vad som hände, vi har två barn bor i villa, och som jag trodde var lyckliga

Jag bröt mer eller mindre ihop. Vi har pratat och gråtit ihop och kommit fram till att vi fortfarande tycker väldigt mycket om varan. Men ändå vill hon gå skilda vägar!

Hon har inga problem att ligga och kramas och pussas , och då i morse så slutade det med samliv.

Men ändå så vill hon gå sin väg!

Hur tänker hon?

Vad ska jag tro?

Helt förvirrad!

Ledsen att höra din historia.

Har hon själv gett någon förklaring eller anledning till uppbrottet?

Tyvärr är det inte ovanligt med fysisk närhet och sex under en separation och många gånger även efter. Det är egentligen ganska grymt, kan jag personligen tycka, eftersom det ger mixade signaler till den som blir lämnad och kan inte sällan hålla ett fruktlöst hopp vid liv.
Dessvärre betyder det med störsts säkerhet inte att hon vill fortsätta satsa på er, utan kan bara vara en del av hennes eget sätt att bearbeta den process som separationen är även för henne.

I den mån du kan, försök att hålla en öppen kommunikation med henne (det är ofta inte helt fel att ta hjälp av parterapi även för att hantera uppbrottet med barnen på bästa möjliga sätt) men plåga inte dig själv med hopp. Om hon verkligen har varit tydlig med att hon önskar avsluta er relation är det bästa att fortast möjligt ta sig ur förnekelse-fasen vidare in i sorgeprocessen. Det låter säkert cyniskt av mig att uttrycka mig på det sättet, men min erfarenhet är att hoppet i tillfällen som dessa är vår största fiende, eftersom det hindrar oss från att börja bearbeta situationen och därför håller kvar plågan onödigt länge.

1 gillning

Och så har hon med största (99%) sannolikhet träffat någon annan man, vilket du bör ha med i beräkningen även om hon aldrig kommer erkänna det.

1 gillning

Min starka rekommendation är: Sätt gränser för både dig själv och henne om att inte tillåta någon fysisk kontakt. Att fortsätta ha fysisk kontakt med dig efter att hon har gjort slut är grymt och det kommer att trasa sönder dig om du tillåter det.

Redan nu har det gjort dig förvirrad/frågande och värre blir det om du fortsätter.

Var starkt och stå emot. Om hon inte längre vill ha hela dig så är hon inte längre värd att ha fysisk kontakt med dig.

1 gillning

Tack för alla rekommendationer. Det känns sköt att det finns dom som hjälper till att hålla tankarna i schack. Om hon träffat någon annan så har hon gått emot alla sina tidigare ideal. Och då förstår jag om hon behöver tröst. ( galghumor) . Jag har en visning av lägenhet på måndag. Förhoppningsvis så kan jg och vår son flytta in där inom ett par veckor.

Det är bra, den som har humorn kvar kommer klara sig bra till slut :muscle:
Det händer tyvärr att det finns andra inblandade, men det behöver inte alls vara fallet. Men oavsett vad så spelar det faktiskt ingen roll - ditt jobb just nu är att ta hand om dig själv, och det är bara bättre ju mindre du vet om henne och hennes liv från och med nu.
Lättare sagt än gjort, jag vet, och visst funderar jag fortfarande över mitt ex ibland. Men jag läker bättre när jag inte gör det