Vad ska jag göra?

Igår överraskade min man mig med hotell övernattning, restaurangbesök och lite kultur upplevelse. Imorse efter en härlig frukost fick jag veta att jag skulle få ha egen tid medan han åkte hem till kidsen för att fixa med storkok då vi har tömt kyl och frys.

Som jag har njutit och njuter!!!
Jag ANDAS!!!
Jag känner lugn i kroppen. Så förbaskat skönt!
Jag behövde verkligen det här!

Jag har sen utcheckning på hotellet så jag ska nog gå tillbaka och vila lite efter att ha traskat på stan i 2 timmar

9 gillningar

Jag hade en plan på att sjukskriva mig de här veckan men samtidigt har situationen på jobb lättat en aning och jag vill gärna få undan arbetsuppgifterna inför semestern så att det inte ligger ett berg till mig när jag kommer tillbaka.
Igår hade jag ett samtal med min chef. Jag bävade för det kan jag säga. Vi skulle få reda på vår lön.
Hon var på ett strålande humör. Helt otroligt glad. Hon meddelade att min löneökning blir “bara” x kr för att och så lite förklaringar. Men om jag under året arbetar med x, n och y så ser det annorlunda ut nästa år. Faktum var att det hon tog upp var inte fel. Det var områden som jag själv inte var nöjd med. Och det där med “bara” x kr i löneökning var inte sååå lite så inget konstigt egentligen.
Sen sa hon att vi har ju ett möte planerat nästa vecka och då vill hon att jag förbereder för vad vi ska prata om, framför allt de tre områdena som jag skulle behöva arbeta med så att jag kan komma igång med det.

Jag iakttog henne noga under samtalet. Jag kunde inte se eller höra något som kändes konstigt, falskt eller fel i hennes ton eller kroppshållning. Det här blir jag inte klok på! Stämmer min magkänsla att hon är så hemsk och vidrig som jag har trott eller har jag fel? Vågar jag andas ut ett litet tag? Eller ska jag tassa på tå?

Jag kommer fortsätta att leta andra jobb för i det långa loppet kan jag inte vara kvar. Men om chefen backar en aning så kan jag fokusera på att hitta det jag vill arbeta med och inte stressa in i ett jobb där jag inte trivs.

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro just nu. Jag tar till vara av andningshålet som uppstod idag.

1 gillning