Vad ska jag göra?

Ok. För annars kan det ju också göra att man stannar av den orsaken, alltså för att skydda ett husdjur… En mycket obehaglig människa, din make. Men det är ju inte skäl att stanna med honom ändå! Ytterligare ett råd till dig är att dokumentera så mycket som möjligt av all skit han håller på mig. Och ring kvinnojouren genast. All styrka till dig, du fixar detta!

1 gillning

nej det gjorde jag inte , men pratat lite med en fd.vän som är lite insatt och så länge han är skriven där har jag ingen rätt att låsa ut honom

Det. Är. Inte. Ditt. Fel!! Kram

1 gillning

Du kan inte låsa honom ute, du måste skilja dig från honom NU… och det måste hända innan du själv flyttar in i en/din bostadsrätt som du äger :muscle:

Bor ni i hyresrätt nu så flyttar du och han kommer att bli vräkt, bo under en gran eller hitta en annan värdorganism att flytta in hos. Men oavsett hur det blir så är det INTE ditt problem. Så gör det inte till ditt problem själv :revolving_hearts:

2 gillningar

Om jag nu tillåts att vara krass… så, kommer det till vägs ände och det står mellan dig och hunden så lämna hunden hos honom.

Här handlar det om DIG, hela din existens och resten av ditt liv. Hunden är dig kär, men tvingas du prioritera mellan dig själv och hunden så måste valet bli DIG och ingen annan :muscle:

1 gillning

Där måste jag faktiskt säga att jag ALDRIG någonsin lämnar min hund hos honom , utan lägenhet eller något , står det mellan mig och henne så är det henne jag kommer att prioritera …:disappointed_relieved:

Skaffa nu ett samtalsstöd asap, du behöver nog lite hjälp med att sort your priorities out, krasst sagt :pray:

Det är definitivt lättare sagt än gjort, tro inte för en sekund att jag inte förstår det. Men (n)är/om hela din existens är hotad på blodigt allvar, då kommer sådana frågor garanterat att utkristallisera sig allt eftersom :v: :heart:

Ingen idé att ta ut sorgerna i förskott, huvudsaken är att du tar tag i momentan skilsmässa som absolut första åtgärd och sedan får du ta steg för steg och lösa problemen allt eftersom de eventuellt uppstår!

1 gillning

Fundera inte för mycket på hunden nu. Det är full möjligt att han försöker straffa dig åt andra hållet. “Då tänker fan inte jag passa din hund heller!” eller något sånt, och så vill han inte se åt den mer.

Jag tror inte en sekund att han förmår att ha äkta varma känslor för en hund, med tanke på hur han behandlar dig. Han använder den som ett medel för att kontrollera dig.

Därför tycker jag inte att du ska visa att du bryr dig så mycket om hunden. Då får han ännu mer makt över dig. Om han ställer till en scen om hunden, så ryck på axlarna och säg att den får han väl ta hand om. Du ska vidare. Försök antyda att hunden kommer vara ivägen för dig.

Då misstänker jag att han väldigt snabbt kommer tappa all “kärlek” som han känner för den idag, och säga “Glöm det, du får ta din byracka själv!”.

4 gillningar