Vad händer här näst när man ska separera

Men jag tänker hur mycket mer måste jag ha kvar räcker de inte att ha kvar mellan 3 och 5000kr när allt är bort räknat? Dom stora tror jag inte kommer vara exakt 7 dagar hos oss, dom kommer nog att röra sig på ett annat vis mellan oss.

Men som varannan vecka så kommer leva billigt med mat och när barnen är hos mig så gör jag två rätter storkok som vi varvar mån-fre. Jag tänker att mycket kan man spara in på.

Om du har sett bufferten som jag la in då har jag inga aktiviteter att betala den lilla är så liten och kostar inte aktiviteter än, när han börjar göra de så är den äldsta myndig har förhoppningsvis ett extra jobb.

Den äldsta från studiebidrag och kommer få handla mycket själv förutom ytterkläder.

Sen har jag som sagt pengar från ett hus och en annan buffert att ta av om det skulle knipa någon månad.

Jag kan inte se med allt jag har räknat nu varför det inte skulle funka.

De ska läggas till 1300 i bostadsbidrag om jag har räknat rätt

Jag kanske har missat det, men när alla utgifter är betalda hur mycket kommer du att ha kvar då?

Inser när jag scrollar uppåt att jag såklart hade missat det.

Har nu läst igenom din kalkyl och du behöver lägga in en post för hushållsel (även om vatten/värme ingår), mer på matbudgeten (iaf 6’) med dagens matpriser och 3 barn på 50 %, dessutom inkludera en post för toalett och hygienartiklar, städ och pappersprodukter som toa, torky, mensskydd etc, samt en post för allmänna kommunikationer om du ska försöka använda bilen minimalt. Är det din bil så behöver du även inkludera kostnader för däckbyten/förvaring, årlig service osv.

Många, många, mååååånga bäckar små blir så chockerande snabbt en riktigt stor å :see_no_evil:

Jag tror att du kan få det att gå runt, men inte med någon marginal direkt.

1 gillning

Läs längre upp :blush:

1 gillning

Ja, jag har läst och som jag skrev, med en uppdaterad kalkyl så tror även jag att du får det att gå runt men det blir inte med någon direkt marginal. Du uppdaterar säkert din egen kalkyl när du tagit reda på summorna för det som var bortglömt och det behöver du såklart inte göra här, men det är viktigt att göra för dig själv så att du vet exakt vad du har att röra dig med.

Visst är det en hyresrätt?

Det innebär isf att du har kvar ditt utköpskapital från huset, samt ditt eventuella privata sparande och det blir ju en buffert att ta ifrån i nödfall… men samtidigt så vore det synd om det kapitalet naggas för mkt i kanterna av fasta utgifter varje månad. För som jag förstod det så vill du köpa en BR så småningom och då kommer du troligen att behöva varje krona till insats och allt annat…

M E N det som därutöver är bra att hålla i minnet är att med din månadsinkomst så behöver du även spara på betydligt längre sikt mtp din egen pension :muscle: