Tungt

Vill bara skriva av mig lite :frowning:
nu börjar helgen närma sig och det har gått 1 mån sedan hon flyttade.

för tre månader sedan var jag som jag trodde lyckligt gift och hade en underbar fru
idag har jag ett monster till ex fru i mina ögon, jag känner mig så grundlurad. förnedrad. släpad i skiten av henne.under dom två värsta månaderna i mitt liv så har den jag varit gift med i 21 år ljugit och bedragit mig, hon ville börja ett nytt liv och känna sig fri… hon skaffade sig en ny i samma veva som hon ville skiljas, hon träffade han alla lediga stunder hon , tog med han till sin familj som en trofe
precis som att jag inte fanns
hon förstår inte alls att jag är arg ,förbannad ,ledsen. varför jag inte vill se henne. prata med henne
varför vi inte kan vara vänner,

ja undra varför……
DU VAR OTROGEN OCH STACK MED NÅGON ANNAN
undra om hon någonsin kommer att förstå vad hon har gjort
undra om hon någonsin kommer att förstå hur jag mår

ville bara skiva av mig lite
tack för att ni finns därute

8 gillningar

Jag tror hon förstår, men hon värjer sig mot tanken på hur dåligt du mår. Hon har delat ditt liv under många år och vill självklart inte vara orsaken till att du mår dåligt, men hon fattar ju att hon är det. Så för att skydda sig själv skärmar hon av.

Jag gissar att det är så i alla fall.

Jag har själv lämnat mitt ex efter 15 år tillsammans. Jag är inte längre kär i honom och vi hade inte ett bra förhållande de senaste åren. Ingen kommunikation, inget skratt. Ändå tycker jag om honom och vill att han ska få vara lycklig han med. Det gör förbannat ont att tänka på att JAG är orsaken till att han är ledsen.

Jag försöker ligga lågt med min nya kärlek. Finns ingen anledning att gnugga det i ansiktet på mitt ex. Jag meddelade att jag ville skiljas i februari, nu är vi snart inne i juli men jag ser ingen anledning alls att stressa, att presentera min nya för familjen etc.

Jag hoppas att du snart mår bättre. Du är värd att vara lycklig och du KOMMER känna lycka igen.

3 gillningar

Jo men en fråga började du inleda ett förhållande innan du berättade att du vilja skiljas eller efter

1 gillning

Jag fick känslor för någon annan innan jag avslutade mitt förhållande. Riktigt fult gjort, önskar jag hade gjort annorlunda, även om vi aldrig agerade på det. Var aldrig fysiskt otrogen, men helt klart mentalt eftersom jag kände att jag ville vara med någon annan.
Det är mycket här i livet man ångrar. Saker man önskar att man hade gjort annorlunda. Sedan finns det saker man aldrig ångrar. Barnen. Alla fina år som jag och mitt ex hade. Sånt ångrar man ju aldrig. Däremot så önskar jag att jag hanterat vårt uppbrott annorlunda.

1 gillning

Lider med dig och hoppas det blir bättre.
Hade själv för en tid sen en härlig fru och två barn, men hon förändrades snabbt till att dra sig undan, vara bitter, inte prata, bara se saker från sitt perspektiv osv. Inte för hon träffat någon annan, men kanske för att orka ta steget till orden ”jag vill skiljas”. Så surt. Hoppas du snar mår bätte