Trivselklubben

Vad gör man då man ” reggar” ? Har försökt att komma på det… Registrerar kanske? Jaa… det måste det väl vara… kom på det nu då jag skrev. :rofl:

1 gillning

“Ingen sommar utan regga…”

3 gillningar

Ny dag, nya möjligheter.
Nu är jag äntligen där jag borde ha varit för 4 år sedan om inte två omtumlande relationer kommit ivägen, en gick i stöpet p g a att hon var gift och nummer 2 p g a geografiskt avstånd och hemmavarande tonåring.

Nu tar jag hand om mig själv, ungdommen, jobb och hus i första hand.

Nå, vad ska jag ägna mig åt idag då?
Är på torpet med knähögt gräs. När vi kom ingår kväll klippte jag framför huset och till dass (viktigaste först) och tänkte ta resten i dag. Men ser man på, vad hände under natten om inte “…stilla sommarregn, vandra hand i hand och bli våt och glad” som han sjunger, Pierre Isacsson på den där lp:n med ångmaskinen, Morgan Kane och om att han varit i Gävle och snart kommer han hem. Omslaget är ett fotografi där han sitter vid ett bord i en pub med en gitarr på bordet.

Nu har jag ingen att gå hand i hand med, bara gräsklipparen men den och högt, vått gräs är ingen lyckad kombonation. Ser bätte ut i morgon och på lördag så det får nog anstå. Så i dag får det bli

"all sjuk gymnastik - check på den
*regga krubbet - gjort
*sky kakor, bakelser, tårtor och andra bakverk - jaja mensan.
*inte släppa glass eller en godis/snacksbit över tandbryggan - klart
*inte ära fler kalorier än vad appen rekommenderar - yes.
*börja städa i ladan - ja ja men
*röja lite i huset - neh. “Människan spår men Polman rår” Sol och vind torkade gräset så det blev cirkus 3 timmars repa med klipparn fördelat på ett en timmes och ett tvåtimmars pass.
*sy tebax byxknappen som lossnade i morse - nja, sydde i en knapp i ett par andra byxor.
*njuta av energin och livsglädjen jag känner just nu jo

Vänner och ovänner (även om jag inte betraktar de senare som det) ha en fin fin toppendag och må ni få kraft och finna frid i rikligt mått. Jag vet det är tufft men jag önskar er allt gott

Frid, bröder och systrar!
Här knappar jag, Rulle, med egna fingertoppar.

9 gillningar

Detsamma till dig Rulle🇸🇪 Ser framför mig din stuga med utedass och allt. Hoppas du får en riktigt fin midsommar!

2 gillningar

Tack detsamma, kära du!

2 gillningar

Jaha, glad mudsommar på er.

Denna dag skall jag

*dansa runt rönnen, lönnen och rosenbuskarna med gräsklipparen - ja

*göra all sjukgymnastik - ja

*regga allt jag äter - ja

*undvika kakor, bakelser, tårtor - ja

*hålla mig inom rekommenderat kaloriintag - ja

Ha det gott i sommaren vänner.

3 gillningar

Detsamma @Rulle, glad midsommar! :deciduous_tree::tulip::honeybee:

1 gillning

Jaha ja.
På’t igen!

Idag ska jag

*göra all sjukghmnastik - ja

*regga allt jag äter - ja

^undvika kakor, bakelser, tårtor - ja

*godis, glass, snacks - ja

*hålla mig inom stipulerat antal kalorier - ja

*klippa gräs - ja

2 gillningar

Klipper du gräset varje dag?

1 gillning

Låt mig säga så här.
Villatomt som tar ca 1,5 timme att klippa.

Sedan har jag ett fritidsställe där, om gräset är klippt, ca 5 timmar att klippa - om gräset är normallångt. Har som jag inte satt min fot där sedan det grönskade och gräset är knälångt får jag räkna mellan 8-10 timmar effektiv klipptid.

5 gillningar

Hur går det för dig, @Rulle?

1 gillning

Tackar som frågar.
Är på spåret.

Hur går det själv?

1 gillning

Nu har det gått gott ett par dagar.
I går kväll slank några icke redovidade köttbullar ner och jag ska iväg på resa så i dag ska jag

*göra all sjukgymnastik - klart
*regga allt jag äter -nja, uppskattat
*undvika kakor, bakverk, tårta - ja
*snacks, godis, glass - ja
*hålla mig inom kalorimängden - nej. Drog över kraftigt. Laddade för dagens golfrunda
*köra försiktigt - ja
*inte spontanshoppa sådant jag inte behöver/ kan vänta med. Ja

4 gillningar

Jodå, nu jobbar jag igen men bara en vecka. Skadade tyvärr foten på midsommar. Stukade den (igen, flera svåra sådana tidigare), fick en bula på hakan och blev blå på bröstet… så ingen motion tyvärr utan försiktiga steg bara. Sån jäkla otur. Foten bara vek sig och jag ramlade raklång över ett par trappsteg i sten. och ner på en grusplan. Bölade som ett barn. Hoppas på fortsatt bättring för nästa vecka ska jag på ett sommarläger med min dotter.

4 gillningar

Vilken freak accident @Ullebulle :scream: Klassiskt att det händer precis innan semestern också. Snabb bättring!! :hugs:

1 gillning

Tack snälla❤️

1 gillning

Vet hur det känns.
Ta det lugnt och krya på dig.

1 gillning

Idag ska jag

*spela golf
*äta så jag orkar rundan men inte överdrivet mycket
*regga allt jag äter
*hålla mig inom kalorimängden inklusive träningsdito.

5 gillningar

Bra jobbat @Rulle :muscle::hugs:

Hoppas du får en fin golfrunda :slightly_smiling_face:, och kom ihåg vattnet i värmen. Även om temperaturen är lite mer mänsklig idag.