Trasig

Mitt ex sade samma sak. Jag kunde i alla fall flytta ut alla hans saker från sovrummet, och så fick han sova i förrådet. Sedan slutade jag att serva honom. Han fick tvätta sin egen tvätt och duka bort efter sig när han ätit. Jag lagade mat efter min och barnens smak utan att anpassa mig efter honom, men han fick mat om det blev över. Om han frågade något, så svarade jag artigt, men jag påbörjade aldrig ett samtal. Till slut - efter 3 månader - så tog han det nödvändigaste med sig och flyttade till den där flickvännen han haft hela tiden. Men under de månader han bodde kvar, så försökte han få till det med mig ändå. Varför? Han gillade sex och jag fanns till hands …

3 gillningar

Jag jobbar på mitt egna företag och även ett annat jobb på sidan om företaget, jag älskar att jobba och ha ”mina pengar”, hans mamma var hemma med honom och hans syskon och ville att jag med skulle vara det första åren, jag har tagit det mesta ansvaret kring barnen och fått satt mitt åt sidan, vilket har känts surt men jag har tillåtit det helt enkelt. Har gråtit och berättat för honom gång på gång att jag bryts ner totalt över det här, jag vill hela tiden få svar men han vill inte prata om det. Jag äger 3 delar av huset och han 1 del, sen har jag mitt företag i en byggnad precis intill huset, därav vill/kan jag inte flytta.
Att frågan kom upp om hur han skulle känna var för att eftersom han säger att han inte vet vad han vill så menade jag på att han skulle försöka tänka på hur den känslan skulle kännas, och hur jag skulle känna om det fanns en annan med i bilden eller om han träffar en ny, så det var mest för att sätta känslorna i perapektiv.

Jag förstår❣️
Då har du ju redan gjort det jag föreslog. Att han äger en mindre del i ert boende och du dessutom driver ditt företag hemma vid ställer hans behov av att plötsligt ha önskemål om äktenskapsförord och skydd om sitt (större ekonomisk vinning antar jag) i ett annat perspektiv där du så som övriga redan sagt måste vara försiktig! Jag antar att äktenskapsförordet är enkelriktat? Dvs hans ägande och tillgångar skyddas medan dina inte gör det, utan du behöver i skilsmässan dela ditt med honom?
Har du inte redan en så skaffa en advokat. Kommunen har där man kan få stöd/hjälp visst antal timmar fritt. Det är en bra början där du kan få ett hum om vad du faktiskt har rätt till och han har skyldighet att. Du kan sedan gå vidare med den eller anlita en egen, specialicerad på dessa frågor.
Kraft och styrka till dig❤️

1 gillning

Om du skickat in skilsmässoansökan så kan han inte registrera äktenskapsförord efter att skilsmässoansökan är registrerad!
Som jag förstått det har du gjort det redan, så i så fall är det inte möjligt att registrera ett äktenskapsförord längre.

1 gillning