Trasig

Nu var nästa sak förstörd hon kan inte sluta trycka ner mej. Jag ville boka kryssning som går avstampen om några månader. Då blev det ett jävla snack om pengar 560kr. Jag bara undrar vad som hänt på en vecka,då var det okej att hon gick på krogen. Sjukt att då det gäller henne finns inga problem i värden. När det gäller mej så finns dom alla. Hon snackar om hon inte ska ta mer skit över vad hon gjort och betett sej. Men va fan hon bara forsätter. Till o med fråga vad som ändrats från föra veckan till nu. Inget svar. Så jag svara. Jo att det är jag som vill göra något. Då sa hon boka resan och ha så kul. Jag svara hur fan kan jag åka på resan då har redan förstört den. Din idiot

Ounou… ni är nog inte menade för varann. Kan du bara säga ok och inte bry dig? Göra som du själv vill? Du dör ju av sådant där. Sluta strida. Ta inte åt dig. Lätt för mig att säga jo, men… I alla strider är man ju två

Jag vet att vi inte är menade för varandra. Tänker boka något annat som jag inte kommer nämna för henne. Ska inte låta henne veta något som jag tänker göra iframtiden. Så trött på hennes kommentarer och hon lär få höra att jag inte tycker något hon vill göra är ok. Har alltig låtit henne göra vad fan som helst. Ville gör någonting som jag hade något att se fram till i allt det här. Men som vanligt när jag vill göra något,så måste det förstöras redan innan. Så sjukt

Nä nu alltså. Nu har idioten lagt ut på fb att hon vill gå på vi som älskar 90s. Först förstör hon för mej. Så jag inte åker på vad jag vill sen lägger hon ut att hon vill på det. Så säger fan skapet att hon ville ge igen. Över vad att hon förstört så jag inte har något att se fram i mot. Hur fan har jag kunnat vart ihop med den idioten så länge.

Skulle vart själv med barnen idag. Men hon orka inte gå upp i morse. Men orka jobba hemifrån. Jag förstår henne men allt bara stannar inget görs och jag behöver ladda mej själv för orka. Att vi alla är tillsammans på kvällen. Som vanligt skapar vi problem på problem och det ena föder det andra om och om. Så sjukt jobbigt

Ni.verkar inte alls bra för varandra! En relation ska ju ge nåt och få en att bli glad. Inte missunnarhet o annat. Gå vidare. Du har stöd här. Kram

1 gillning

ibland är det konstigt att det är den som höll med om vi borde skiljas när den andra sa det först är den som vill skiljas. Sen är kall och hård. Sen att man slutat ta skiten som man tagit i år och säger ifrån är kall och hård. Hon tyckte jag var kall och hård efter VI tog beslutet. Fans en orsak. Visste det skulle krossa henne om hon visste vad hon gjort. Försökte inte snacka om vad som fick mej att ta slut. För hon hade inte insett vad hon gjort för få mej att jag betedde mej som jag gjort i olika sammanhang med allt möjligt. Nu har hon hittat mej här och slutat skriva här. Hon var snabb att ta bort sinna inlägg här efter hon läste vad hon gjort. Råka hitta henne och vad hon skrivit till andra. Men kan aldrig se vad hon hade lagt ut. Men förstår att hon inte sett sin del i allt. Har nog vart lättare att haft någon hon kunnat fortsätta spyt galla över och känt sej som offer. Men det är aldrig ett offer helt och hållet i ett förhållande när det kraschar. Ibland måste man även lägga in vad man själv gjort för att få den andra till agera på sitt sätt för att förstå. Jag är inte kall och hård bara trött på vara gödselstacken

1 gillning

Är det bestämt att ni ska skilja er, har ni skickat in några papper?
i sådan fall bör ni kanske dela upp ekonomin.
Har du sett efter någon annanstans att bo, eller hur ni ska lösa det.

Vet att det är supersvårt men du måste sluta låta henne att påverka dig så (jobbar jag själv med just nu). Just för nu bara se konkret och konstruktiva lösningar för att ta dig vidare och få hjälp med det. Jag tror inte att hon mår så väldigt bra heller, faktiskt och ni behöver nog båda att gå isär, givetvis finns det alltid två sidor av vad som hänt. Så försök sluta lägga fokus på henne.

Vill då åka på kryssningen och DU har ekonomi som tillåter det så boka den. Hon har inte förstört något om du inte låter henne. Också tankar jag jobbar med själv…

1 gillning

Efter vad som vart och hur det vart när jag skulle iväg på något. Så mår jag så dåligt att när det blir bråk över det så kan jag inte släppa det och ha kul när det är dax. Vart så så länge att då jag vart på väg att göra något har det blivit bråk elaka kommentarer. Så efter år av det så räcker det med lite för helt ta bort lusten att åka.

1 gillning

Vi har bestämt oss pappret på skrivet. Och vi ska snacka med mäklare. Vi har snackat om möbler osv hur vi löser det första som kommer. Gäller se till att barnen inte kommer i mellan. Men svårt när kommenter kommer och man inte kan ta mer skit. Mitt tålamod med orättvist behandling har tagit slut. Och kan inte hålla tyst och ta i mot mer om det inte är rätt.

Igår så sluta det som en ganska bra dag efter allt. Hon verkar förstå att jag bara vill ha raka rör. Såg hennes svar till andra att jag lämnar henne. Så jag fråga hur det kom sej att hon skrev så. För jag höll ju med henne när hon sa att hon inte ville mer och ville skiljas. Den här gången snacka vi bara genom sms. Hon svara jag läste hennes inlägg och då kändes det som det. För det kom så plötsligt att du ville ut med. Jag gav henne ett ärligt svar och sa, jag tog slut där och då. Det sista bran ut fans inget kvar och kunde bara hålla med att vi borde skiljas. Frågade om hon viljat vetat hur ont hon gjort mej genom åren. Eller om hon skulle mått bättre av jag vart tyst och inte skrivit här på sidan. Det blev både ja och nej. Ja för hon inte förståt riktigt hur dåligt jag mått och nej för då blev jag mer lätt att förstå. Sen tar jag in vad hon sakt förut. Att hon måste ta in vad andra känner med särskilt när hon mår dåligt. Jag förklara att jag tänker inte hålla på att säga någonting som hon inte sakt och gjort. Men kommer inte ta att hon säger saker som dom inte är. Verkar som vi kanske förstått varandra mer. Vi kunde alla umgås i lugn o ro utan suckar och stön samt dåliga kommentarer från henne. Konstigt att det ska vara försent innan hon hör mej och förstår. Nu får vi se hur länge detta varar,hoppas det fortsätter så vi orkar ta tag i allt vi behöver

1 gillning

En till bra dag igår var och bada med barnen. Hade en lugn kväll igen.
Idag känns det inte som panik över hon kommer hem ikväll. Nästan lustig känsla.
Men det visar samtidigt att jag kanske kommer må bra snabbare än jag trodde, när vi väl flyttar åt varsitt håll.
Så skönt att känna en bättring på mitt mående för första gången på år och dar

Helt plötsligt har hon bokat sen semester. Så jag utgick från att hon tyckt att hon ville ha ojämna veckor med barnen. Då bröt det loss igen. Det kom som en chock att oj vi kommer ha varannan vecka och det blev tjafs. Vet inte hur man kan välja veckor för semester när man inte vet när man ska ha barnen. Så jag tyckte hon kunde välja vad som kändes bäst för henne och det blev en stor diskussion om det och varför vi har bråttom att välja det nu. Jo hon har bestämt när hon ska ha sin och jag lär behöva bestämma mej snart med. Men kan inte fatta hur hon bara kunde boka. Men det är väll en vana att det hon bokar gäller. Måste ta i mot att det inte är att bara göra och köra sitt reace som vanligt. Nu är det bestämt jag har jämna. Skönt att kunna planera en sommar med barnen.

Imorgon blir det titt på första lägenheten.
Känns konstigt men ändå som ett äntligen.
Äntligen få chansen att hitta mej själv igen.
Konstigt för jag kommer vara själv. Har inte vart det på 16år. Kommer det va skönt eller tomt. Många frågor och tankar rullar runt just nu

Ska på visning av lägenheten strax.
Efter en morgon med jävligt onödigt groll så hoppas jag den är bra. Måste bort för bli hel.
Hon var borta för någon helg sen för hon behövde komma iväg. Bara för jag känner det samma ska det tjafsas om allt möjligt. Blir så trött på alla dumma kommentarer. Räckte inte dom jag fått genom åren. Hon måste bara fortsätta, sen kommer det övertrevliga för att det inte ska bli så farligt när hon kommit på sej själv. Men då är ju skadan redan gjord.

Hej
Hur har det gått för dig?