Träff med småbarn - Stockholm (bor själv i norrförort)

Hej!
Nu är det såhär att jag drömde att det här skulle funka - så då bara måste jag pröva…

Jag har insett att varannan helg börjar bli lite tomt med barnet själv!
Våra vänner har stora familjer som de gärna umgås med på helgerna. En del bor även långt bort - men tar sig sällan tid att åka och hälsa på. Sen har jag vänner utan barn - men de vill inte spendera en helg med mig och mitt barn…(Av naturliga skäl tror jag.) :wink:

Så utan fler syskon och utan syskonbarn och liknande att leka med så känns det som min 1,5-åring skulle behöva lite helgkamrater - och mamma behöver andra helgmammor att hitta på skojiga saker med! Vi är öppna för det mesta! Museum, fika, bada… Skulle tycka det vore kul om ni hade lust att hälsa på oss tex! (Vi har i nuläget ingen bil… Men i sommar kommer det att ändras…) Vi bor precis invid en mysig badplats, med stor altan perfekt för grillning. Det finns t.o.m en gäststuga om man vill sova kvar!

Vi är två väldigt sociala tjejer - 38 resp 1,5 år (men vi bryr oss inte om er ålder!) som har mycket energi, är genomsnälla och i normala fall väldigt glada (i nuläget mår ju dock mamman dåligt av naturliga skäl…) - med rätt sällskap så tror jag vi skulle må mkt bättre! Dessutom att få umgås med singelföräldrar som behöver prata av sig vore väl fantastiskt! Hör av er gott folk!
:heart:

4 gillningar

Vilket fantastiskt inlägg! Nu är mina barn större å tyvärr bor jag alldeles för långt ifrån annars hade jag kommit direkt! Kram å lycka till!

1 gillning

OM nu någon skulle råka läsa detta, så har jag nu fått ett tips från min terapeut: Makalösa Föräldrar! De verkar hitta på massor av saker tillsammans. Så nu vänder jag mig dit. Och om nån annan råkar känna sig ensam med barn så är alltså det tipset! :slight_smile: kram på er!

2 gillningar

Hej! Jag har inte varit inne på forumet på ett bra tag men kikade in nu och såg ditt trevliga inlägg :slight_smile: Vi har ju redan träffats på en Stockholmsträff så jag vet att iaf 38-åringen är en snäll och klok tjej, så jag och sonen vill gärna hänga med er nån gång framöver (om vi har samma barnhelger förstås…jag har ojämna veckor). Men just nu är det lite kaotiskt med flytt från huset som närmar sig och innan det ska jag åka bort 1v med en kompis för att samla lite kraft inför allt som komma skall. Men vi hörs på mobilen! Kram