12

Varför nöja sig med ett sexpack när det går att få en kagge?

2 gillningar

Det finns ju mycket som är vackert här i världen utan att man för den sakens skull kräver att ens man måste äga det…

Men de män som “vet” att kvinnor föredrar män som kör en viss bil, har en viss inkomst mm - de har vanligtvis själva oerhört snäva preferenser. De skulle inte ens överväga en av alla de miljoner kvinnor som är ointresserade av hans skrytbil.

De är ju själva bara intresserade av den lilla grupp kvinnor som faller för sånt. Kaka söker maka, liksom. Inget fel med det. Men det blir väldigt fel när män fastnar i fördomar om att alla kvinnor egentligen är si eller så.

3 gillningar

Tjaaa… många av de som var pionjärer i mitten på tjugohundratalet verkar i dagens läge ha tagit iaf delvis avstånd från det där konceptet och även mycket av sina egna uttalanden och beteenden. Men ett antal hann ju med att dra in rejält med kosing på böcker, filmer, kursturnéer osv. som Neil Strauss/“Style”, Erik von Markovik/“Mystery” osv.

Men idag är väl inte PUA-konceptet något som hörs direkt bland kreti och pleti, iaf inte som det gjorde då… eller?

Fast å andra sidan så finns det ju hur många missförstådda incels som helst så manosfären är väl stabil och raggningsexperterna kan säkert skaffa sig status bland de missförstådda “snälla” killarna i de mer shady utkanterna av internet, eller var de nu håller till idag :woman_shrugging:

Jag tror egentligen inte att majoriteten random män, eller ens majoriteten av de män som anammar PUA/raggningsexpertkulturen, tror att alla kvinnor är si eller så.

Problemet för dem är väl mest att de siktar in sig på “10-poängarna” och där funkar det sannolikt till stor del (men såklart inte alla där heller om man nu måste poängtera det) med dessa i grunden helt osunda knep&knåp. De kvinnor (och deras åsikter) som inte kategoriseras som en 7-10 är nog egentligen för det konceptets applicering fullkomligt ointressanta.

Så visst kan man säga att kaka söker/hittar maka… men det utmärkande med hela konceptet var ju att killar som definitivt inte uppfyllde “six sixes” med hjälp av dessa strategier skulle kunna rodda hem 7-10 poängs-tjejer som egentligen var helt utanför deras egen liga… men eg bara för att få ligga märk väl.

Många gånger kan man liksom inte komma ifrån att människan, sin stora hjärna till trots, är ett otroligt dumt djur :see_no_evil:

Kanske inte. Förhoppningsvis inte. Men jag har varit i många helt galna diskussioner med män som envist hävdat att jag ljuger när jag säger att nåns bil eller magmuskler är ickefrågor för mig och att den som försöker sig på “neggningar” à la PUA mest framstår som imbecill.

“Så säger du bara för att vara politiskt korrekt! Det här är BIOLOGI!”

Mhm, jo, för vilka män jag har gillat vet ju de bättre än jag själv. :smirk:

1 gillning

PUA var nåt nytt för mig, är det därifrån alla dessa filmer kommer med supersäkra knep att få den man vill ha? Alltså för kvinnor att få den kille de vill ha?
Ex: Matthew Hussey t ex - är det samma skola? Han har (enligt sina videos) skrikande kvinnor på stora konvent där han ger datingtips - helt sjukt är det. Enligt honom är män ytterst okomplicerade varelser som svarar på enkla trix som Pavlovs hundar…

2 gillningar

PUA står för Pick Up Artist, riktar sig isolerat till män och lanserades några år efter millenieskiftet. Med självutnämnda “gurus” som kanadensaren “Mystery” i spetsen som anordnade kurser i “The Mystery Method” WW för killar med “otur” som skulle ge dem skills så att de kunde få ligga varje kväll, genom att bla. dissa/förolämpa de 10-poängstjejer (vana vid ständig dyrkan) som de var ute efter och såklart många fler trix.

Neil Strauss som skrev boken “The Game” (Spelet) som blev en bestseller och sedermera film x flera tillhörde initialt lärjungarna, men avancerade och blev “Style”… så det du talar om är väl något liknande antagligen, fast tvärtom.

Så både män och kvinnor är förmodligen lika ytterst okomplicerade varelser som fungerar ungefär som hundar :sweat_smile:

2 gillningar

Tja.
Något ligger det i det.
Vi är primater som reagerar med primitiva instinkter.

Hasse och Tage skrev om det på sin tid, både i “Kärlek har ändrat karaktär” och i Där låg hon redan naken i tamburn".

Nu kallas det kort och gott för “hook-up”…

Finns kanaler både för män och kvinnor på Youtube.

Jag har sett ett intressant mönster i dessa videos. Jag har sett många både riktade till män och kvinnor.

För män handlar det mycket om just hook-up. Alltså hur man får henne intresserad, hur en kvinna ska förföras, hur man fångar en snygg högstatuskvinna/ung kvinna/familjeorienterad kvinna. Osv. Det handlar mycket om att vara sitt bästa jag. Utveckla sina intressen, satsa på sin karriär, bygga muskler/sporta. INTE vara desperat. Inte simpa för kvinnor, inte vara en cuck, inte vara beta osv.

För kvinnor handlar det om hur man ska behålla honom. Hålla sig i trim, ha egna intressen, vara självständig, absolut inte klänga, vara lite spännande, omhändertagande, få honom att känna sig behövd, vara feminin, sätta gränser, värdera sig själv, osv.

Jag kan tipsa, men just nu måste jag iväg så blir senare.

Jag kan absolut hålla med om att det går att hitta korn av sanning även i den höstacken, annars skulle väl inte de blinda tupparna ha tyckt sig bli så framgångsrika. Nå, sannerligen inte alla för nog måste det finnas ngt mer hos den som lyckas oxå… eller, så är den totala avsaknaden av substans hos målet det som utmärker :woman_shrugging:

Men nog vill iaf jag tro att vi random människor är iaf lite mer än primater med ryggmärgsreflex :joy:

1 gillning

Kort om Neil Strauss. För inte så längesen kom han ut med en ny bok om hur svårt det är för honom att vara i ett långvarigt förhållande med en kvinna. Han är gift nu. Han känner sig emotionellt skadad på något sätt. Han låg också runt enormt mycket.

Personligen tror jag det är skadligt för både män och kvinnor att spela spel och vara på den marknaden för länge.

Tror förresten detta är en troll-tråd.

2 gillningar

Cuck =

a weak or servile man (often used as a contemptuous term for a man with moderate or progressive political views).

a man whose wife is sexually unfaithful; a cuckold.

1 gillning

Samma gamla traditionella könsroller, som tydligen inte ens behöver bli ompaketerade/ommärkta som till och med den utdaterade köttfärsen i kyldiskarna måste bli :roll_eyes:

1 gillning

Kan så vara… eller så föll den förväntade feedback’n bara inte ut enligt förhoppning och besvikelsen/förargelsen blev för stor :woman_shrugging: :sweat_smile:

1 gillning

Ändå tycker jag att vi alla gav vänlig och konstruktiv feedback. Eller? :thinking: Det var i alla fall min mening med det långa inlägg jag skrev till TS.

1 gillning

Vad som faktiskt ÄR vänligt&konstruktivt menat/skrivet och vad som uppfattas som det är nog inte så sällan två rätt väsensskilda företeelser :woman_shrugging:

1 gillning

Nja, vi har dem men några har en förmåga att lägga band på sig, tänka långsiktigt och ta med konsekvenser i beräkningen. Som min hulda moder sa: “Det gäller inte att hitta den man vill gå till sängs med, det kan det finnas hur många som helst av, utan den man vill vakna med”. En annan filosofi hon hade var att “det gäller att hitta den vars avigsidor man kan tänka sig att leva med.” Min mor var klok. Jag lyssnade på det förra men borde tänkt mer på det andra. Jag tror många tänker instinktivt men några har förmåga att lägga band på sig, väga in fler faktorer och tänker mer långsiktigt på konsekvenser.

6 gillningar

Word!

2 gillningar

Det var klokt sagt av din mor :pray:

Ja och det man måste ha i åtanke också är att detta är amerikansk kultur i allra högsta grad. Många uttrycker sig i form av: “You are the price! Not her/him.”

Ibland kan jag inte låta bli att skratta för det är så amerikanskt och typ “the winner takes it all” - aktigt. En del kanaler förmedlar ett mer kristet synsätt. Jaja, jag tröttnade efter ett tag, det blir samma om och om igen. Men jag behövde det på nåt vis när separationen var mer färsk. Och en del är mer sansade och förnuftiga.

2 gillningar