Tinder

Jag försöker o ta reda på vad som inte funkar lyssnar på poddar kring deiting bla happydating. Några förde fram att dysleksi kunde vara ett hinder låter konstigt tycker jag iofs o jag tog upp det i en fbgrupp ingen fatta någonting att man skulle vara en sämre potensiell partner för att man missat en pungt i en text.

Här var det inte enbart att det fattas några punkter utan ett antal felstavningar också.
När du skriver om dig själv på tex Tinder så har du gott om tid att kontrollera alla ord att de stavas rätt, även om du har dyslexi. Det känns ju då som du tar större ansvar och verkligen vill något än att du bara har skickat iväg något lite hipp som happ.

Btw. Själv så är jag inte alls på dejtingsidor. Det passar inte mig då jag får mycket bättre kontakt med människor i riktiga livet. Så de pengar spar jag och kan bjuda på fika istället med en dejt.

2 gillningar

Man kan naturligtvis vara in intressant och attraktiv person även om man har dyslexi. Men själva poängen är nog att om du har dyslexi så kanske inte skrift ska vara ditt förstaval just vid den här typen av kommunikation. Det är lite som att jag skulle välja att sjunga allt - och så undra varför folk inte lyssnar på vad jag vill förmedla. Så VAD vill du förmedla? Vad vill du berätta om? Hur är det att hänga med dig en ledig dag? De där frågorna som du säkert hört på happydejting också. Och hur kan du berätta om det, utan att din dyslexi kommer i vägen?

Jag tänker att man ska bygga på sina starka sidor, göra det man är bra på. Alla har vi styrkor och svagheter som man behöver hantera, men för att lyckas så kan man inte bara låtsas som att de där svagheterna inte spelar någon roll, eller är alla andras problem. Är du bra på att dansa bugg och gillar att dansa så är det där du ska hitta en partner. Om du letar bland folk som gillar att skriva till varandra… då får du ju själv också gilla att skriva.

3 gillningar

Ja, och mitt tips är motsatsen: vad funkar? Gör det som funkar!

Jag har iofs talets gåva men någon sådan sait finns inte

Jag träffar sällan folk mest på ica i byn. Det konstiga är att senast jag var singel så funkade nätet kanonbra o nu funkar det inte alls o jag funderar mycket på vad som har förändrats ja samhället har ju förändrats o folks väderingar.
Får kanche låta min kompis skriva min annons så det blir riktigt då konstigt att folk inte är mer tolleranta idag än förr. Att det skrina ordet (om än lite felstavat) skulle stå ivägen för möjligheten o träffa någon.

1 gillning

Appar och digitala möten i all ära men jag träffar och möter människor på jobb, föreningslivet, krogen, vänners vänner och barnens aktiviteter. Det är möten lite överallt och för mig är just det sättet att träffas mer rätt för mig.
Jag är för övrigt ingen person som är speciellt digital utan jag funkar bäst ”live” och hänger mer ”analogt” än digitalt!

2 gillningar

Det kan nog vara bra att du skriver ut i din presentation att du har dyslexi, det gör nog att somliga kommer vara mer toleranta än annars, för ja, det är nog så att många tappar intresse om du skriver på dejtingsidorna på det sätt som du gör här.

Men allmänt, du tänker alltså att du är en kanonkille som, till skillnad från andra män, inte bara är ute efter sex. Men hur ska du få fram det till kvinnorna då? Hur ska kvinnorna på dejtingsidan kunna veta det om dig? Att du bara skriver det rakt upp och ned funkar inte, alla kommer hävda att de är en kanonkille om någon frågar liksom. Så jag tänker att du kan fila på hur du bäst förmedlar en sådan sak i bilder och skrift, vem du är och varför en kvinna ska välja dig.

Sen tycker jag det var ett bra råd att se om du kan förbättra dina bilder. Väldigt många män har väldigt dåliga bilder på dejtingsajter och ja, en stor del av urvalet görs ju på dem. De har osmickrande bilder som inte tar fram deras positiva drag, eller de har suddiga selfies, bara av ansiktet och sen en massa bilder på fiskar och älgar som de dödat eller nått. En del ser sura och buttra eller stirriga och galna ut på sina bilder. Bra, skarpa bilder där mannen ser avslappnad, trevlig och glad ut kan göra väldigt stor skillnad. Många män saknar uppenbart helt förmågan att själva se vad som är en bra bild, då jag träffat flera som varit MYCKET snyggare än sina bilder och som själva tyckte att deras bilder var jättebra. Nu vet jag förstås inte hur det ligger till för dig, men det här kunde vara ett område där du kunde ta hjälp av de där tjejkompisarna. Be någon hjälpa dig att ta riktigt bra bilder på dig (be dem inte bara kommentera om bilderna du har är bra, finns risk att de fortsätter bara säga vad du vill höra).

Du menar att selfie i bil med solglasögon, keps, och pipskägg inte är den ultimata dejtingbilden? :grin: Har vänner som visat vad männen på dejtingsidor har för foton. Alltså det är inte särskilt svår konkurrens om man säger så. Och då inte baserat på hur man ser ut, utan vad katten det är för bild som tagits.

:+1: Jag gick ut på eftermiddagen och nöp några bilder när det var nice utomhusljus, log, och hade trevlig bakgrund. Kostade inget, gick snabbt, och det blev mycket bra. Så det måste inte vara jättesvårt. Undvik fiskar, långfingrar, solglasögon, och skitiga speglar så har du kommit en bra bit på vägen.

Exakt, genomsnittsnivån för bilder och presentationer bland männen är låg, man behöver inte sikta jättehögt för att redan ligga före de flesta på det området. Sen ska man väl inte sticka under stol med att det är ytligt och att om man verkligen har utseendet emot sig kan det gå trögt trots bra bilder. Men jag matchar hellre med en man med helt ordinärt utseende som har bra, tydliga bilder där han ser glad och trygg ut och som en trevlig person att vara kring, än en som objektivt har väldigt bra drag och kanske är vältränad, men ser sur, arg eller galen ut på sin bild.

Bortsett från de allmänt dåliga bilderna verkar många män utforma sina profiler lite som att det var andra män de skulle imponera på. Här kommer den “sura, coola” looken in, solglasögonen och fler bilder på diverse fordon än bilder på mannen själv.

1 gillning

Männen tror väl att de vet vad kvinnan vill ha, en stark, beskyddande man som kan ta han om dem och skydda kvinnan och barnen och som kan försörja dem.

Glöm inte bort att kvinnor även vill ha livet förklarat för sig. Har alltid 3 youtubevideos sparade som jag slänger i ansiktet på de så det vet vad som gäller

Kan ju vara framgångsrikt att lägga Youtube-klippen direkt i presentationen, kanske till och med som första “bild”… men förmodligen lite för risky mtp kommande bombardemang av intresseförfrågningar :thinking: :sweat_smile:

2 gillningar

Men kan det vara så illa på riktigt?

Att många män gått på manosfärens alla myter och därför lägger upp bilder med vilt stirrande blick och döda djur? De tror att kvinnor ska bli till sig i trasorna av en “stark” man som gärna slåss och som klubbar ned djur?

1 gillning

Yep. Det är bedrövligt.

1 gillning

Jag tycker väl inte precis att det där är dåliga egenskaper, även om det inte är vad jag söker först och främst.

Men jag får inte känslan av att “det här är en stark beskyddande man som kan ta hand om och skydda mig” av att en snubbe ser sur/arg/galen ut på sin bild och använder solglasögon ofta. Eller känslan av att “den här mannen kommer försörja mig” baserat på att han står lutad på en sportbil eller hängande över sin MC på bilden, så om det är det tilltänkta budskapet går det inget vidare

Tror överlag få medelålders kvinnor blir imponerade och tycker att mannen verkar cool och som en bra beskyddare av att en vanlig, lönnfet och skallig farbror står och ser sur eller förbannad ut på en selfie…

Men det är biologiska skillnader mellan oss, flera tusen år av evolutionär utveckling. Vi måste hävda dominans på något sätt i dagens internetvärld.

Jag använder själv en selfie med mig och en träpåk. För att väcka den djuriska insikten hos kvinnor att det där är en man som gärna får klubba ner mig och dra mig till sin grotta.

1 gillning

Det verkar inte gå o lägga upp bilder här men jag är oftast avslappnad o glad på kort hyfsat van vid media o valt några ansiktsbilder o helkropp o några bilder som visar vad jag gör i jobbet o på fritiden dom visar vem jag är.

3 gillningar

Det låter jättebra. En annan sak som många män gör är att lägga upp många bilder som berättar samma sak (”jag tillbringar mycket tid på gymmet. Därför 7 bilder från gyminteriör”) Det där med fritid är ju bra, och helst sånt där du skulle vilja ha med dig din tänkta partner. (”Tänk om vi två kunde paddla kanot ihop?”)

Jag tror det kan visas i bilderna som ibland har ratats här i tråden.
Killen visar en motorcykel då det är frihet med känslan av att åka naket, blåsten i håret och alltid bra att visa vilken då man kanske skulle våga åka med.
“Tänk om vi kunde åka en tur på småvägarna ut i ett litet fik som ligger i skogen”

1 gillning