Hem | Så här skiljer du dig | Skriv bodelningsavtal | Juridik | Sök advokat | Få terapi online | Artiklar

Tinder

Jag har varit här inne till och från sedan min separation för snart 6 år sedan. För några veckor sedan skapade jag mig en profil på Tinder. Mest för att känna att jag faktiskt vågade men också för att jag var nyfiken.
Har ni härinne några erfarenheter ni kan dela med er av? Jag har redan stött på en läskig scammer som jag nästan blev lite kär i efter bara två dygns chattade. Men de flesta verkar bara se Tinder som ett tidsfördriv…
Finns det något ställe som är mera seriöst?

1 gillning

För mig har mötesplatsen varit den som passar mig bäst. De jag träffat och som är betalande medlemmar där har varit seriösa.

Men visst, det jag nu känner är att jag kanske träffar någon utomhus, eftersom jag har ett socialt arbete och kan småprata med vem som helst så träffar jag nog någon på det viset.

2 gillningar

Mötesplatsen och Goodones fungerar allra bäst.

1 gillning

Jag har testat Tinder, GoodOnes, Happn, Mötesplatsen, HappyPancake, Elitsinglar och Match. Mina upplevelser är att det är i pincip samma killar oavsett app. Trodde själv att betalappar såsom match el Elitsinglar skulle ha mer seriösa killar men det har ingen större betydelse. Finns både seriösa och oseriösa på alla appar :blush:

Jag har hittat trevliga och seriösa personer främst på Tinder, så för mig funkar den appen bäst! Också av den anledningen av att ingen kan skriva till mig förrän det blir en match.

Min taktik på Tinder är att starta en dialog, snabbt gå in på djupare ämnen och se hur killen reagerar. Känns dialogen bra så försöker jag få till en dejt inom 2 veckor. Jag avmatchar direkt om killen skriver snusk eller verkar främst kommentera mitt utseende.

Testa olika appar men glöm inte att veta vad du vill och stå för dina gränser! Då blir dejtingen mycket roligare :grinning::partying_face:

8 gillningar

Har inte testat Tinder. Har testat Facebook dejting, Mötesplatsen och Happy Pancake. Tycker FB funkar bäst av de 3. Är ju uppbyggt som Tinder, dvs ett ömsesidigt gilla innebär att man kan chatta.

I våras träffade jag en jättehärlig tjej där, vi dejtade ett tag men det blev inte mer än ett par månader.

Försöker hitta en tid för en date från FB med en ny tjej nu. :slightly_smiling_face:

Mötesplatsen har jag chattat en del. Haft 2 dejter med en trevlig tjej där men det rann ut i sanden sen, vi var nog inte tillräckligt intresserade av varandra. Annars är Mötesplatsen lite “tråkig”.

Chattat med nån tjej på Happy Pancake men inte mer.

Förstått att ni tjejer ofta får stå ut med ett antal idioter som skickar både det ena och det andra. Helt sjukt!

2 gillningar

Pengar är inget hinder för killar. Det finns de som skaffar hur dyra tv abonnemang som helst för att se sport. Varför skulle ett medlemskap på en datingsida vara annorlunda?

2 gillningar

Konstiga figurer finns överallt. Bra att du vågat ta steget, att du vet vad du vill. Du kommer att finna den rätta förr eller senare :slight_smile: