Tinder

Ja en kort tid efter dokumentären blev han och hans bror gripna och anklagade för människohandel i Rumänien där de bor.

Ja vi får se, jag hoppas ju på en stark motreaktion både bland unga killar och tjejer mot allt det här. Det finns ju tack o lov många unga smarta killar som genomskådar “människor” som Andrew Tate. Jag blev dock förvånad över hur många hundratusentals killar som följer honom slaviskt och sprider hans dynga och betalar tiotusentals kronor för att delta i hans (självhjälps)kurser. När han är så uppenbart korkad och när det är så övertydligt att det bara handlar om pengar för hans del.

1 gillning

Vilka poänger har Andrew Tate som är värda att föra fram tycker du?

Klart han ser och känner sig som en självsäker alfa. Han är ju the top dog enligt honom själv. Noll självdistans, narcissistiskt så det skriker om det.

Jag dömde inte, jag talade bara om vad han misstänks för.

Jag håller i grunden inte alls med dig, i synnerhet inte gällande första och sista meningen. Det är som att det skulle behövas och krävas förtryck, diktatoriska fasoner och lidande i all dess förmer för att mänskligheten i stort skulle utvecklas och förbättras.

Möjligen förbättras i den meningen att alla sunt tänkande människor påminns om det egna personliga ansvaret om ett eget ständigt ongoing kritiskt tänkande och avståndstagandet mot alla sådana idéer/irrläror/försök, det är iof mkt viktigt. De individer som själva verkligen behöver “utvecklas” och tror sig göra det genom att anamma den sortens beteenden har jag inte mycket hopp för dessvärre.

Men det är väl eg som att alla kvinnor ständigt behöver vara vaksamma mot alla sådana “poänger” när det gäller feminism och kvinnors lika värde, frihet och rättighet. Tyvärr är det som uppfattas av dagens yngre kvinnor inget som går att ta för givet och se som någon självklarhet att det varken varit eller kommer att förbli på det sättet, bara för att dagens unga generation ser det som något självklart. Inget är självklart och det är viktigt att inse.

2 gillningar

Själva betydelsen, eller åtminstone svenska översättningen av negging, är ju en kränkande komplimang. Det vill säga, inte särskilt trevligt att få till sig från ingenstans.

Men hela detta spel är något som jag inte finner särskilt trevligt ändå. Många triggas väl av att göra raggningslekar och gillar skådespelet och tricken. Och deras huvudsakliga syfte är att få ligga, och då allra helst med den snyggaste tjejen de ser. Och jag att det är dessa som blir mest arga och bittra om den kvinna de har valt ut inte reagerar som de vill. Hon kanske inte alls gillar tricks, manipulation eller spelet i sig.

Men för många av oss, däribland jag, är det egentligen ganska enkelt. Om du kommer fram och är trevlig, ödmjuk och genuin har du en rätt god chans åtminstone till ett samtal. “Knepet” - om det ens kan kallas för ett knep - är i så fall bara att vara en bra och trevlig person och bete sig med grundläggande hyfs och respekt.

2 gillningar

Men nu förstår jag inte alls?
Gäller det även extrema manshatare, i så fall? Jag utgår från att en kvinna som beter sig på samma sätt mot män i så fall också behövs i vår värld för utveckling och framåtskridande?

Hej @Largo

Det roliga i denna skitstövel Tate är att våran " Greta T. " blev indirekt den som gjorde att polisen där nere plockade in honom.
.
Han Twitterfightade med Greta om nått, slutklämmen från han var att han tog en bild på ett gäng pizzakartonger och jämnförde henne med nått om pizzan, polisen såg bilden och läste av pizzakartongen och adressen och åkte ut å plockade in han.

4 gillningar

Ja att idioten sitter och försöker håna Greta säger rätt mycket om vilken nivå han är på. Så jäkla gött att de tog honom. Hennes svar blottade hans litenhet så jäkla mycket, riktigt härlig kontring.

3 gillningar

Hörru
Krängt kan man väl bli, allt beror väl på hur det sägs och vilka fraser / ord med använder.

Ta och googla. Oavsett vilka sidor som förklarar begreppet förknippas ordet med att förolämpa eller kränka någon i syfte att förstöra dennes självkänsla.

Om du har en egen definition får du vara tydlig med vad den innebär, så att det blir lättare att förstå hur du menar.

…och sen kan du googla i princip alla andra sidor :rofl:
Herregud, @Tailor , du tar verkligen priset!

1 gillning

Syftet är ju just att skapa osäkerhet och på det sättet kunna manipulera någon.
Hade man inte haft ett sådant syfte hade man ju helt enkelt bara kunnat vara öppen, trevlig och vänlig, utan att behöva “negga” någon. (Med andra ord, den typ av man jag själv föredrar, exempelvis.)

Tja, behöver det verkligen vara så stor skillnad?
Om det finns någon ute som jag känner ett spontant intresse för brukar jag ta kontakt genom att vara vänlig och genuin. Så som jag önskar att de gör gentemot mig, alltså.

Så det är så mycket med det här beteendet som känns rätt ofattbart. Varför ens ta kontakt med någon som du tycker verkar snorkig? Och varför ta kontakt med en person där du känner att du måste spela spel? Och varför ta kontakt med någon över huvud taget om du inte ens klarar av att bli potentiellt avvisad?

Det enda svar jag kan se är att man faktiskt ändå gillar spelet. Men att man kanske är en dålig förlorare och inte tycker om ifall spelet inte går som man vill. Annars finns det ju faktiskt ingen anledning alls att hålla på med dylika ting.

1 gillning

Att släntra fram till en helt obekant person och oombedd direkt haspla ur sig något negativt/nedvärderande och avsiktligt nedsättande (i akt och mening att få personen ur slag) är ju inte alls detsamma som att “säga emot”.

Det är tvärtom mestadels negativt och i vissa stycken kränkande… om man nu inte nöjer sig med ditt exempel om “varför sitter du bara här och dricker sötsliskiga drinkar” som ju förmodligen varken funkar som negging, eller något annat heller… utan mest bara låter lite allmänt awkward :hear_no_evil: :sweat_smile:

1 gillning

Raggningsreplikernas tid måste ju ändå vara förbi. De flesta träffas via dejtingsidor eller jobb, så då kan man öppna med något personen skrivit i sin presentation, jobbar man ihop lär man ju känna varandra helt naturligt.

Dock, den bästa och charmigaste raggningsrepliken jag någonsin hört, inte riktad mot mig, var “Vilka kurvor, man hinner inte bromsa!”

Och därmed kan nog konstateras att det inte finns några riktigt bra raggningsrepliker och att vi ska vara glada och tacksamma för att deras tid är förbi :upside_down_face: :grimacing:

1 gillning

Eller så får man gå på pardanstillställningar. Där lär det ju också komma mer naturligt. Man går fram och frågar “får jag lov” eller “vill du dansa”. Man kan få ‘ja’ eller ‘nej’. Det var ju så folk träffades innan dejtingapparna. De behövde inget game på den tiden. De behövde bara ta sig till någon av de hundratals dansbanorna som låg spridda över hela landet.

Tyvärr är musiken så jäkla tråkig bara (dansbandsmusiken).

1 gillning

Men väldigt bra att dansa till!
Jag dansar och åker på såna danser men inte lyssnar jag på dansbandsmusik däremellan! Sen är det givetvis olika mellan olika band, vissa är mer “dansbandiga” än andra som spelar låtar som skulle kunna spelas på radion som sk “vanlig” musik.

Utöver det så finns ju många andra typer av danser som går åka på, @Aa86 t ex dansar väl salsa om jag inte minns fel, det finns många ställen med aktiva tangoföreningar, swingdanserna är väl på uppgång för att inte nämna den nya svenska foxtroten - fox fusion.
Varsågoda - en hel bukett med möjliga tillfällen att dansa och träffa människor. Raggning vet jag däremot inte - jag brukar mest dansa :dancer: eller dricka vatten… :rofl:

1 gillning

Den här kan väl vara lämplig för den här tråden?

1 gillning

Du får upplysa honom. :sweat_smile:

Hur kul är det inte att upptäcka över 400 inlägg i sin tråd när man tittar in här?
Jag ville mest ha lite tips på seriösa dejtingkanaler…
Efter moget övervägande testade jag match.com Jag hittade efter några månader min prins och igår förlovade vi oss på årsdagen efter vår första dejt…plötsligt händer det…:smiley:
Mission completed!

23 gillningar

Grattis!! :heart:

3 gillningar