Tinder - hur fungerar paus?

Hej, är det någon som vet hur Tinder fungerar? Jag och min dejt har bestämt att pausa Tinder. Han skickar en skärmdump på steget före, sen försvinner han från min matchlista. Men när jag pausar mitt konto ser jag ju att alla matchningar är kvar och vi kan fortfarande skriva med varandra. Jag frågar honom och han säger att han även loggat ut och att man försvinner då men när man loggar in igen kommer matchningar tillbaka. Han vidmakthåller att han pausat kontot. Jag tycker bara det låter så konstigt och när jag läser på verkar det ju inte stämma. Hur fungerar pausningen inkl att man loggar ut från appen. Jag vill inte misstro honom men hans historier håller inte.

Nej, om man döljer sin profil ligger matchningarna kvar. Raderar man sitt konto vet jag inte hur det blir.

Precis, det betyder alltså att om han har pausat/döljt sin profil men har försvunnit från min matchlista så har han antingen avmatchat mig eller blockerat mig?

Han har tagit bort dig som matchning, man kan dölja sin profil så man försvinner från kortleken, men man kan fortfarande matcha med de man tryckt “ja” på samt skriva till sina matchningar.