Tål inte exets kompis träffar min dotter

Hej.
Jag måste få mitt ex kompis att inte träffa mitt barn.

Mitt ex kompis flörtade med henne mycket när vi var ihop ( bröt helt för 2 dagar sedan)
Jag konfronterade honom och vi kom överens att han inte skulle träffa henne alls på någon månad och hålla nere kontakten.
Detta för att försöka reparera förhållandet och om detta inte går att det blir bra för våran dotter som fyllt 3 precis.

Han bröt löftet omgående , tidgare hade han hånat mig och baktalat mig bakom min rygg.
Jag har också förlorat en en familjemedlem nyligen och kraschade helt.
Det var då han passade på att flörta och trycka er mig, förhållandet var i gungning.

Mitt ex vägrar att lova att den här “kompisen” inte träffar min dotter.

Jag funderar på att prata med “kompisen” igen om att aldrig mer träffa min dotter.

Jag mår så fruktansvärt illa/dåligt utav det.

Andra tips?

Ja.
Lägg inte ner tid och energi på saker du inte kan påverka. Andras val och beteenden är inget du kan göra något åt. Vad du kan påverka är ditt eget förhållnongssätt, dina egna val och ditt eget beteende.

3 gillningar

Skriver som @Rulle redan gjort, den enda personen du kan och ska fokusera på är dig själv. Du har inga rättigheter att bestämma vem ditt ex träffar eller vad hon gör. På samma vis har ditt ex inget att säga till dig om vilka du umgås med eller hur du väljer leva ditt liv. Ha fokus på ditt liv och att vara en så bra förälder som du bara kan :dizzy:

1 gillning

Hur gammal är din dotter? Hur gammal är ditt ex kompis?

Min dotter är 3 år
Ex kompis 50år

Sant, göra det bästa för dottern.
Dock så är jag pappa och skall skydda henne från personer som ljuger/ manipulerar och förstör.
Han gör allt för att föstöra och han har lyckats riktigt bra, han har också hotat mig.

Men du kan inte styra över vem ditt x umgås med eller vad hon gör, inte heller när hon har dottern. Det har du inget med att göra så vida inte det är så illa att du behöver göra en orosanmälan till socialen. Vad du kan göra är att pilisanmäla hoten mot dig men du kan inte tvinga ditt x att inte umgås med vissa personer.

Den enda du kan kommunicera din oro med är ditt ex. Men jag tror att du just nu är sååå uppe i varv att din oro spär på deras kontakt.

Om ditt ex har en kompis som hon gillar att umgås med så kommer dom umgås.

Jag tror att du skulle behöva någon att prata med om både sorgen och separationen.

Men gå inte till ditt ex kompis. Det spär på bilden om att du tappat det och stärker hens position

Tack så mycket för era tankar.
Nä jag vill ändå på ett civiliserat sätt lösa problemet genom ett samtal .

Jag förstår det och jag förstår att det känns jobbigt men det går inte att göra hållbara överenskomnelser med personer som ljuger, bedrar och går bakom rygge på en. Du kan framföra dina åsikter men räkna inte med att ditt x och din svekfulla ovän kommer att göra som du vill. Risken är att du bränner ditt krut och blir irriterad när de inte bryr sig om vad du säger.

1 gillning

Jättebra tankar, tack så mycket.
Det är sant, man skall ha fötterna på jorden.
Tycker ändå att man skall testa att nå fram.
Lugnt å stilla f2f tycker jag är det bästa.

Ja, det kostar inget att prova.
Då har du i a f gjort vad du har kunnat men bli inte för frustrerad om de inte bryr sig.

Jag tolkade det först som att denna man flörtat med din dotter, men nu förstår jag att han flörtar med ditt ex. Blev lite bestört där ett tag.

Håller med om att du inte kan påverka detta på något sätt, så länge din dotter har det bra och ditt ex kompis inte gör något som kan äventyra din dotters hälsa.