Stöd stämning på detta forum

Hej
Jag är ny här.
Jag “hängde” här för några år sedan när jag tvivlade och grubblade över äktenskapet, men skrev aldrig ngt.
Olika forum har olika stämningar och stöd till varandra. Det är hård stämning och mycket “skyll dig själv” snack på exvis. Familjeliv. På flashback är det väl mer rått och hjärtligt.
Är så vansinningt sårbar och skuldbelägger mig själv nära till ångest etc. Jag undrar hur är stämingen och stödet här? Är det ett bra forum att följa och hjälps man åt i det jävla vidrigaste som livet erbjuder separation skilsmässa trasiga relationer och allt som kommer med det.

3 gillningar

Jag skulle nog säga att det är 90 % stöd, 5 % som i bland kliver över gränsen och 5 % som inte alls borde vara här. Det finns ju alltid troll och folk med extrema åsikter.

6 gillningar

Jämfört med de andra ”forum” som du ger exempel på… så skulle jag säga att detta forum är mera ”vuxet”, mer ”seriöst”…

Sen underlättar det, givetvis, att detta forum har en tydlig ”titel”… även om det även på detta forum finns olika ämnesområden, och vissa trådar som handlar om allt annat än just en skilsmässa…

Jag tycker generellt att det är en god ton, ett gott språkbruk, avsaknad av s k ”troll” eller ”troll-trådar” (även om misstankar har funnits)

Jag är glad att jag tillslut började skriva min historia och läsa andras och skriva i somliga trådar.

Välkommen!

8 gillningar

Instämmer till fullo.

2 gillningar

@Bamse
Jag hoppas verkligen att du ska kunna finna det stöd du behöver här. Generellt vågar jag påstå att de allra flesta som befinner sig här har en genuin vilja att ge omtanke och stöd. Sen kan det naturligtvis till viss del spela in hur man själv uttrycker sig och beter sig mot andra (vilket bara är naturligt), men gentemot de som är sårbara och verkligen önskar ett vänligt ord under en svår period skulle jag säga att de flesta på detta forum gör sitt bästa för att hjälpa.

7 gillningar

Jag hade inte klarat mej uttan allt stöd här !

1 gillning

Jag skulle nog säga att det är bra stämning och mycket stöd. Sedan är vi bara människor och hjälper ju och stöttar utifrån sina egna sina erfarenheter, vilket ju är både en styrka och en svaghet. Jag tänker att vi alla har våra favoriter här vars erfarenheter passar in bättre med våra egna erfarenheter. Många har också kontakt i privata meddelanden här med dem man klickar bättre med.

2 gillningar

Har precis hittat hit, den korta stund jag varit här så tycker jag det verkar finnas bra med stöd

2 gillningar

Så bra skrivet :clap:

(Resten kan utan tvekan bara lämnas åt sitt öde)

3 gillningar

Tack alla. Jag behöver stöd support förståelse så nu kanske jag vågar skriva. Kram

6 gillningar