Söker samtalspartner 45+

Söker någon som liksom jag behöver någon att prata med. Ventilera sånt med någon annan som är i liknande situation. Inte dra ned varandra utan stötta och lyssna och prata. Orkar bara träffa en person åt gången. Ta promenader, sitta på en brygga vid vattnet, ta en fika. Du bör åtminstone vara 45+ så att man är lite på samma nivå i livet med allt vad det innebär. Jag är ca 55 år och kvinna. Välkommen att skriva till mig om du har samma behov av att prata. Bor i Stockholm.

5 gillningar

Hade passat mig men jag bor tyvärr 20 mil bort.

Och jag bor 30 mil bort…men om du vill, kan vi alltid skriva till en början? Kanske funkar för @ullebulle också?

Bra ide, @Buttan:)

1 gillning

Hej!
Jag träffas gärna och pratar över en fika eller promenad. Är kvinna, 50+ och bor i Stockholm. Den är tufft under sommaren när man är van att vara 2 och det skulle kännas bra att dela och ventilera separationen med någon i samma situation.

Hej,
kanske @enormsaknad och du kan hitta varandra? Ni bor ju i samma stad!
Jag bor ju 30 mil bort, men kvalar i alla fall in på åldern…och finns bara ett mail bort.

Bor i Stockholm och är 57. Träffar dig gärna över en fika och prat.

Hej! Hur har det gått? Behöver du fortfarande samtalspartner? Min kris startade i mars-20 och det är svårt fortfarande. Jag pratar gärna om du vill. Jag är kvinna, 52 år.

Hej, jag har också ett behov av att lyssna och prata om du nu vill det?

Hej
Det var ett tag sedan du skrev men jag tycker också att ddt vore trevligt/ bra att träffa någon i lite samma båt, även om vi alla är i olika situationer och med olika reklektioner och mående.
Jag tycker om att prata ! Är utbildad kbt terapeut också men kommer inte att vara direkt terapeut :wink: utan mer vän.
Jag bor i södra Stockholm!
I nuläget får man väl ses utomhus …

/maria

Jag är 57 glömde jag skriva!

Jag med:-)