Snart är jag fri

För drygt ett och ett halvt år sedan fick jag veta att han hade varit otrogen.
Jag vilje skiljas på engång men pågrund av flera olika saker att ta hensyn till väntade jag och höll på att ta slut på mig själv. Sedan hade allt /alla jag behövde ta hänsyn till kommit i genom/blivet klart och jag tog ut skillsmässa
Han vill inte skilljas, två månader senare flyttade han ut.
men han skriver änn inte på skillsmässan då får jag invänta betänketiden ut och fortsätta
Skillsmässan

Jag skojar i bland att i dag
är han gift men inte jag.

Jag har fått veta mera och att han eventuellt varit otrogen hela vårt äktenskap.
Varför då att snärja mig, och sedan vara otrogen och förneka allt.
Jag trodde jag skulle bli så ensam, när jag skulle bo själv, nej jag njuter av att vara själv för mig. Jag mår bättre, samtidigt som jag lever i sorg.
Nu kan jag till slut börja sörja

Uppdatering då detta var rörigt:
Jag skrev på skillsmässan i maj 2023
Han ville inte skilljas
han ville att vi skulle vänta ut betänketiden.
Jag aksepterade om han flyttade ut.
I augusti flyttade han ut till slut och jag var helt slut då
Förra måndagen berättade han att han träffad en ny för tre månader sedan
ja det bekräftade mina aningar, att han redan träffad en ny, att han skulle inte kunna hålla sin snopp i byxorna. Even om han ville ha betänketiden men det gäller vist inte för båda

Dagen efter ringer /fförra veckan, han mig och ber mig ringa hans nya kvinna och förklara att det är inget i mellan oss
Jag svarar: du har varit otrogen hela vårt äktenskap och gått bakom mig ekonomiskt.
Han ja men vi är så goda vänner
Snälla hon tror inte på mig
Kan du berätta för henne att det är slut i mellan oss.
Jag svarade nej du får sköta dina förhållande själv
När jag kom hem minst sagt kokade jag
Ringde till baks och han fick minsan höra det och han la på hela tiden,
Oj jag började bete mig som han.
Han är skenhelig
Och säger han lever rent sedan han var otrogen 2021
Men sedan i fredags visade det sig, han har träffad henne sedan i augusti
Eller sedan han flyttade ut men tiden blir bara längre och längre… varje gång vi pratar, jag undrar hur länge har de två träffas. Eller hur många träffar han samtidigt

Han kan inte vara ärlig snart är jag fri
Väntar tills domen kommer

Äntligen var betänketiden över och jag kunde fortsätta med skillsmässan strax innan nyår.
Och han skrev sedan på strax efter nyår.

Min desperata fråga är hur länge dröjer det tills skillsmässan är över

Vill bara få slut.
Snart blir det två år sedan otroheten bekräftades på själv allahjärtas dag 22.
Så det skulle vara humoriskt och ironiskt om skillsmässan skulle gå igenom på alla hjärtans dag.
På två års dagen, att hans otrohetsaffär blev avslöjad

Två år av bearbetning, förra vintern gick jag i samtal och nu längtar jag efter att bli fri.

Samtidigt känns det som jag känner mig redå att träffa någon annan
Har bott själv i ett halvår
Men hur går man vidare efter ett narsistiskt svin?
Känns som man vet inte vart man ska vända sig för att träffa någon ny. Kommer jag att våga eller blir det bara att jag kommer att vilja springa i väg.
Hur ska man våga igen???

2 gillningar

Tänker känslorna är randiga jag var arg i hel vecka efter att han bad mig ringa henne.
Alla omkring oss hade han manipulerad
Nu först halv år efter att jag tagit ut skillsmessan och har skrivit till dom… först att han bad mig ringa hans andra kvinna som han träffad i tre månader sedan halv vecka senare att de träffas sedan i augusti eller sedan han flyttade ut.
Och att då tiden redan förlängs sedan i oktober till augusti på 4 dagar kan man säga gånger 2 eller 3 eller flera år vem vet. Det kommer jag aldrig att vwta utan görst var hon svundsjuk på bild av oss på jmhsns sida sist nör vi pratade var det på bild på min sida.
Han är mytoman det blir alltid ändringar på hans lögner varje gång vi pratar.
Så det är svårt för mig att veta när han pratar sanning.
Jag är så trött på alla lögnerna

Finns det hopp
Finns det bra killar där ute?
Längtar efter ett normalt förhållande
Men det är svårt.
Hösten har jag i stort suttit själv hemma på min soffa ! i min bubbla men dags att börja ta mig ut på livet i gen

Måste säga att det var lite svårt att hänga med i svängarna här.
Jag antar att ni har barn tillsammans eftersom du pratar om betänketid? Och varför måste du vänta på att han ska skriva under något?

Det ska inte ta flera år att skiljas, jag hänger inte riktigt med.

Och ja det finns bra killar där ute som anser att otrohet är bland det värsta man kan utsätta sin partner för.

4 gillningar

Försöker skriva bättre nu!

Beklagar om det blivet rörigt visste inte hur jag skulle redigera när det var utlagt
Försökte kortfatta en liten del av allt.
Är på sett och vis mitt uppe i röran

Nej vi har inga gemensamma barn och
inga barn boende hos oss.

(Året 2017 ville jag skilja mig då hans otrohet sexchatt mm dök upp men han övertalade mig att han lagt av med allt skulle aldrig hända igen men blev bara värre bakom min rygg)

Jag har viljat skilljas i två år eller sedan februari 2022
Men han vill inte skiljas
Säger han är gift för livet!
Men tillslut i maj 2023
Tog jag själv ut skillsmässan
Som han vägrade skriva på
Så därför blev det betänketid

(trots att vi inte har barn, blir det då
som det är när man har barn)

Först i mellandagarna 2023 gick det att fortsätta med skillsmässan,
Då lämnade jag in den om att jag fortfarande vill skilljas
Och om bodelningen
Då jag lever själv, sedan i augusti, har jag havt det liknande ekonomiskt, lika som när vi levde två i hop. Så det är något i det dolda med ekonomin.

Men det har varit mycket manipulation tyvärr.

Han ville inte skiljas och ringde i prest som kom medengång vet ej om han ljög om någon höll på att dö, vet inte hur han fick folk att komma så snabbt när hsn ringde, när vi bråkade och jag trodde inte på hans påstårnde(lögner)
och han ville få de att hjälpa oss bli sams
En vän som jag pratsde med och jsg berättade om detta,
hon sa det låter som ett övergrepp och när jag tänkte på det, kände jag Ja det stämmer.

Ok betänketiden är bara pågrund av att han ej ville skiljas
Trots all otrohet.
Så när presten var hos oss frågade presten kan du tänka dig vänta ut betänketiden du behöver inte lova något
Jag svarade ja om han flyttar ut under tiden, då kan jag tänka mig att fundera på det, dvs. så länge som han inte bor hemma.
Annars slulle jag aldrig bli av med honom från hemmet.

Förra veckan på måndagen berättade han att han träffad en ny. Och att de umgåts i tre månader
Dagen efter ringde han
jag frågade kan vi ta det sen? Jsg sitter i taxi
Nej det kunde inte vänta och han bad mig ringa henne. Kvinnan han träffad.
Mitt svar Nej du har varit otrogen hela vårt äktenskap och gått bakom mig ekonomiskt
Han svarade
Ju men snälla vi är så goda vänner,
snälla ring henne,
Nej
Snälla hon tror inte mig
att det är slut i mellan oss
Jag svarade du får ta hand om dina förhållande själv

När jag kom hem, var jag minst sagt arg,
jag kokade, jag var så arg
Jag ringde upp honom sa vad jag tycker!!!
Han slängde på om och om igen och jag ringde upp lika många gånger och några svarade han inte på, men jag gav mig inte (blev som han) sista gången sa jag om du slänger på mig luren igen, kommer jag att kommentera på dina inlägg
Han väntade kort stund, men slängde sedan på mig luren
Så då gick jag in på insta och kommenterade på hans inlägg.
Det fick vara i en timme sedan tog han bort inlägget också bort min vänskap på insta.
Så jag vryr mig inte att han tar bort min vänskap på insta

Men det satte mig fri
så jag började skriva SMS till honom
Det belv sms efter sms
vad jag tycker om hans handlingar och om honom och skrev av mig…
Nu är tystnadskulturen över, .
vet du vad det betyder? skrev jag

Så fortsatte jag skriva av mig på sms till honom
Och han svarade med helt ut i det blå med skenhelighet och förnekelse ljög att han slutat vara otrogen sedan 2021
Samtidigt som han redan sagt att han deijtar.

Dvs. 4 dagar efter att han sagt att de träffas i tre månader (oktober)
Så plötsligt 4 dagar senare har de träffats sedan i augusti (5 månader) ja konstigt nog var det samtydigt eller i augusti som han flyttade hemifrån.

Så det är en hel röra av
Otrohet manipulation hjärntvätt
det känns som jag håller på att komma ut ur något väldigt konstigt nöstan som att komma ut från en sekt.
Där han har manipulerad och ljugit för alla runt om kring oss.
Samtidigt går han till vpåa vänner (ursprungligt mina vänner) och
tycker synd om sig, att han är förkrossad över att jag tagit ut skillsmässa att han älskar mig så innerligt Att detta är det värsta som hsr hänt honom.
(Inte att han förlorade förra familjen fru och flera barn på liknande sätt, fick svaret i höstas att han var också otogen mot första exet)
Han håller på att manipulerar dom i att tycka synd om sig.
Min väninna, som vet vad han gjort
Berättade hur han kom till henne och tvingade henne att bjuda in honom i köket där satt han och tyckte synd om sig mm hon började tycka synd om honom, och sen…oj så kom hon på oj! jag vet vad hon gjort mot min väninna! så sitter han och spelar att det är så synd om honom
Så han är som ett proffs på manipulation

Och snart blir jsg fri
Mrn mådte söka mig santslshjälp
Det är som han har lindad mig in i din sekt med två medlrmmar mig och honom
Ja och mina vänner som tror på denna snälla och godhjärtade man med sån medkännsla
Att ha nödtan blivet Ingraven paralyserad av honom
Under senare år har jag fått allegi chocker och kramper
En annan väninna frågade mig i sommar… de händer bara när han ör med dig.
Han ringde aldrig 112
Lät mig kämpa själv bpde i sverige och utomlands
Utomlands var vi på restaurang jag går på toa. Men kommer inte ut, han och en bekant gpr in på damernas, de hittar mig jag sitter på holvet upp mot väggen, påklädd paralyserad de hjälps åt med mig till taxi
Han åker med mig till hotellet, och vi ör på hotelrummet tills jag flera timmar senare blrjar återfå kontroll över kroppen.
Jag tappar målet skakar tapparballansen men han söker inte hjälp åt mig och jag är för dålig för att inse att jag behöver hjälp. Och allt sånt har bara hänt när han är i närheten hemma eller utomlands
Vet ej varför min kropp har lagt av dessa gånger andnöd kramper ballansrubbling sluddra i stället för att prata tydligt.
Pch endast när han är i nörheten. Och han har aldrig kontaktad 112 när det händer och 2 dafar srnare när jag börjar komma på att jag behöver hjälp är det försent då det allt håller på att klinga av. Sedan i juli har det inte hänt och han flyttade i augusti.

Beklagar att det blivet fram o tillbska i inlägget försökte ta det sak gör sak och sedan allergi eller vad det var började det 2021. Så i drygt två år pågick dessa attacker på/i min kropp.

Min vän tror att det var alltför mycket som pågick och att hålka det allt innom mig/tystnadskultur att kroppen börjsde reagera.

Och snart ät jsg fri från detta liv tillsammand med honom och manipulation mm från honom

Känner mig så instängd och ändast 9 dagar sedan jag bröt tystnadskulturen och började skriva hur det har varit att leva med honom
Varit helt villse.
Men då det är andra äktendkspet och det förra fruktansvört med småbarn och rn mske som tappade humöret en till tre gånger per dag slog sönder saker och fönster i bilen när vi satt i bilen.
Och då den jag skiljer mig i från nu, tänkte jag det var så mycket mildare då han inte slog sönder saker. Nej han slog sönder mig på insidan och manipulerade och hjärntvättade mer och mer, blåmärken sitter på själen och hjärtat de syns inte, men inte mindre allvarliga.
Känner mig vilsen, och får stå upp för mig och det är inte roligt att berätta för vänner att han har manipulerad dom han har vsrit otrogrn och på grund av det och andra saker tar jag ut skillsmässa Han är inte oskyldig som han har fått dom att tro. Att jag skiljer mig utan anledning låter det som och hsn är förkrossad och vill inte skiljas

Snart fri. Och
Jag kan börja andas djupare.

1 gillning

Hur lång tid tar det
efter att jag skrivet på
att jag vill fullfölja
skillamässan?

När det gäller din fråga om hur länge det tar innan skilsmässan är över, kan det variera beroende på lagstiftningen i det område där du bor. Juridiska procedurer och betänketider kan variera, och det kan vara bäst att konsultera en advokat för att få exakta detaljer om den rättsliga processen och förväntad tidslinje.

1 gillning

Jag tog ut skillsmässa 30 maj.
Betänketiden var till mellandagarna
Jag fullföljde skillsmässan i mellandagarna
Och lämnade in om bodelning
Och skillsmässan är änn inte igenom
Nu har det gått drygt nio månader sedan jag ansökte om skillsmässan.
Och vi är fortfarande gifta. Han flyttade ut för ca ett halvår sedan.
Han är inte värd mig.

Vi som inte har gemensamma barn och inga barn bodde hos oss. Vi skulle kunnat skilt oss snabbt! men nej!!!
Då han ej ville skilljas, då han älskar mig och vi ska vara gifta ut livet sa han :nauseated_face::rofl:
Han som har andra kvinnor på sidan om :face_vomiting:ska inte vara gift. Han ska vara singel och då kan han leka runt.

Så jag ringde innan helgen och frågade???
Nej de visste inte hur lång tid det kommer att ta med skillsmässan. Bara att de tar skillsmässorna i tur och ordning…

Men de kunde bekräfta att de fått in din begäran om fullföljd av skilsmässan? Det låter som att du fått vänta länge. Kolla att den inte har försvunnit nånstans så du inte behöver vänta en betänketid till! :scream:

För min del tog det ungefär tre veckor efter att mitt X skickade in fullföljden tills beskedet kom, per post. Kändes som en evighetslång tid… Bor i en storstad.

Även om du inte skickade in fullföljan på dagen har du fortfarande tid på dig. Ett år från ansökan, men tidigast efter 6 mån.

1 gillning

Rubriken ”snart är jag fri” tycker jag att du ska fokusera på.

  1. Du ska givetvis se till att skilsmässan går igenom.
  2. du behöver lägga fokus på att inte ha denne man i dina tankar och i ditt liv.

Ni är separerade, men ditt liv verkar kretsa väldig mycket kring honom.
Då kommer du inte vidare.
Se till att klara av det praktiska så att ni kan sluta ha kontakt.