Skilsmässa och förlorade jobbet samtidigt

Boken heter Sorgbearbetning, du hittar den här:

Hoppas du inte gick med på något direkt… för hur snabbt är “lättare och snabbare” egentligen??

Ställ kravet/ge motbudet att du avslutar dina 25% direkt när de väl betalat hela sin skuld till dig rakt av, på ett bräde :muscle: :facepunch:

Hoppas på en ljusning för dig med och att du hittar nytt jobb. Sedan ordnar sig resten.
Känner amma, att jobbsituationen är värre än skilsmässan. Det är en stress, skilsmässan en sorg och att man känner sig vilsen.

Haha, fint namn. :wink:

Utmaningen här är att jag arbetat med eget bolag som heltidskonsult.

Deras företags ekonomi är så dålig så att de talar om att lägga ned bolaget. Pressar jag de så gör de säkert det. Dock tror jag de tycker synd om mig med skilsmässa och allt och därav vill de betala av skulden. Varje krona jag får tillbaka är guld värd idag. Eller så är de rädda att jag använder information om deras bolag mot dem (flera saker som är olagligt som de i förtroeende avslöjat för mig). Jag jobbar för ett bolag i en större koncern med totalt 11 bolag och 150 personer. Vi var också deras marknadsavdelning.

Så jag håller en låg nivå tils att jag fått pengarna.

Se då till att göra allt för att få pengarna asap och skriv INTE på något om uppsägning e. dyl dessförinnan :crossed_fingers:

Ska något papper skrivas på så ska det inkludera återbetalning av din fordran tillsammans med en ev uppsägning :v:

Tillägg;

Kolla omgående upp vad som gäller om någon (du) säger upp sig… mitt vad det är så finns det någon klausul som gör att du därmed har avsagt dig rätten till framtida anspråk…