Skillsmässa -

Uppdate: Huset sålt, med minimal vinst - är så mentalt trött att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Igår var min fru iväg och hängde med granarna - när hon kom hem var allt tvetydigt hon ville inte ligga nära mig i soffan - men låg och petade med sina fötter emot mig.

Frågade varför jag inte fyllt i skillsmässopapperna ännu, jag sa bara att jag inte orkade - och att det inte gjorde någon som helst skillnad - efter ett tag kom hon närmre och kysste mig och frågade om vi skulle ha sex, dum som jag var gick jag med på det, efter att vi var klara fick jag höra vart enda fel jag gjort under de senaste 13 åren, allt som jag inte klarat av varenda misstag - hon grät och förklarade rätt snabbt att det var mitt fel - idag sålde vi huset och jag ville bara gråta - skrika och berätta för henne att hon kan inte bara skylla detta på mig - det är inte bara mitt fel, varje reaktion handling föregås av något annat -

2 gillningar

Hon kan inte skylla på dig så där. Lyssna inte på henne.

Jag var likadan med papper - ville inte skriva på när jag var i chock, ledsen o sårad, var tvungen att landa ett tag först. Hur gamla är barnen? Över 16 år - snabb skilsmässa blir det iså fall.

Skönt att huset är sålt - och du kommer att känna ett lugn / frid i det nya boet men känna konstigt , så ensam - laga mat, städa allt ska du göra själv.

Men du är ändå inte ensam… du har oss här inne - nya vänner…

Det fixar du …. :heart:

4 gillningar

Jävlar @Knighten vilken känslokall fru du har.

Alla fel som begås inom förhållandet kan ju för fan inte en person lastas för till 100%, hon e ju vriden i skallen när hon har en sån uppfattning - herregud.

Visst fan har du gjort nått som du borde tänkt över bättre, men att sänka en person så jävla grovt som hon gör nu, oj oj

Jag håller med @nuggen, man är två i ett förhållande och man är två som gör rätt och fel.
Jag lämnade min man delvis för att hans sätt gjorde att jag inte mådde bra men också för att mitt sätt att hantera situationen inte var bra = vi är lika skyldiga/oskyldiga bägge två.
Att dessutom först vilja ha sex känns lite övermaga men troligen mår inte heller hon bra i det hela och därför beter hon sig som hon gör - ni är inne i en virvelvind av känslor och händelser. Det kommer bli bättre. :heart:

Kanske de @mordillo , men för vem ?

Förhoppningsvis för bägge men jag menade till @Knighten.

1 gillning

Ja ja - helgen har gått har haft en toppen helg med kidsen kom hem igår och var helt slut, min fru har festat hela helgen, hängt på tinder och lever livet som om hon var 20 igen -

Jag var sjukt trött och min fru frågade x antal ggr. Vad det var som var fel - pallade inte höra, drack några öl fick höra hur dåligt ölsinne jag har igen för 300 gången - sen drog jag tog med min hund och gick, sov hos en kompis och åkte inte hem förrän imorse -

1 gillning

Barnen är små, minsta 1 år - fan att vi inte fick detta att funka!

1 gillning

Vaknade med sjuk bitter smak i munnen idag, fy fan alltså, fy fan för allt. Haft barnen i hela helgen, och har nu barnen fram tills på fredag - min fru har skaffat ett insats hus, som hon skall bo i som jag är osäker på om hon fixar själv.

Jag har gått med på att investera i detta huset men börjar få kalla fötter - tänk om överkonsumtionwn drar igång igen och hon inte har råd att köpa ut mig ur huset -

Tanken är att vi skall värdera om huset om 3-4 år och på så sätt skall jag få ut hälften av den vinst eventuellt huset går plus!

Mina vänner tycker detta låter som århundradets sämsta ide och att jag borde backa - precis bytt jobb kommer jobba mycket men också tjäna väldigt mycket pengar 2-3 tusen i månaden gör inte så stor skillnad för mig men kommer göra avsevärt mwe skillnad för min fru, hur skall jag göra jag vet inte

1 gillning

Nä du @Knighten , om du är på väg att kapa banden och ni blir skilda så håller jag med dina kompissar, låt bli detta.

Tänk dig 3år framåt och ditt X har ett nytt förhållande, dom gifter sig osv… om nått händer med henne då hur fan skall du agera för att få ut pengar, tvinga han å sälja ? Dom kanske skaffar kids oxå, detta skapar nya problem som du idag inte kan förstå.

Stå utanför, köp inte in dig

5 gillningar

Fan alltså ikväll blev jag as ledsen igen jag vill ju leva med henne, fan fan fan alltså

1 gillning

Det är en svår tid för dig nu! Var snäll mot dig själv. Kanske kan ni hitta tillbaka till varandra men då behöver man få perspektiv till vad det var som drev isär er. Dvs separara ordentligt och försök att släppa konflikterna. Jobba med dig själv och din relation med barnen, det är viktigast.

2 gillningar

Alltså detta jävla livet alltså - igår gjorde jag något så sjukt korkat - åkte fast för rattfylla dagen efter blåste strax. Över gränsen 0.2 (0.23)

Och nu har jag inget körkort!
Fan känner mig som sämsta pappan nånsin och knappast kommer jag hitta tillbaka till mitt förhållande - ikväll skall frugan ta över barnen och jag vet inte ens vart jag skall ta vägen, mitt jävla liv är kaos och nu har jag förstört allt känns det som Fan!!!

2 gillningar

Ja, vad säger man om det…Tråkigt att du körde dagen efter och hamnade i “fällan”… tog dem körkortet direkt och får man inte böter först?

Hoppas att inte hon säger till barnen om dåliga saker om dig så att du ska förlora kontakten med dem. Jag har inte gjort det och vill inte att de ska tappa kontakten.
Och du får förklara på ditt sätt till barnen så att de förstår och inte bara lyssnar på sin mamma.

Minns inte hur det började om vem som ville lämna förhållandet - så är det ju redan förstört och ofta svårt att komma tillbaka till.

Sköt om dig!

1 gillning

Jag var en riktig idiot som körde, men framförallt drack, kommer göra mitt närmsta halvår år jävligt jobbigt - skulle lyssnat på er och hållt mig borta från alkoholen helt.

Min fru berättade idag att hon träffar någon, känns sjukt men vad kan man göra efter 13 års äktenskap så går hon ut och dejtar efter en månad.

Hon sa också att hon inte vet om hon nånsin ville träffa personen igen eller att hon kanske ville det.

Jag blev ledsen såklar, då skyllde hon på mig och sa att så som du känner nu har jag kännt i många år - tänk på det typ

Ja man vet ju i bakhuvudet att inte köra på flera timmar.

Att hon redan hittat nån efter en månad betyder att hon redan har bearbetat länge innan.

Det har mitt X gjort utan att ha sagt nåt till mig som borde ha sagt nåt.
Det känns för jävligt efter 20 år o med chocken, som tar tid att landa ordentligt.

Det måste du göra o skärpa dig lite. Det blir tufft framöver , försök hitta ditt inre - har du problem med alkohol sök hjälp där med psykolog

2 gillningar

@Knighten

Så jävla idiot du var med bil å sprit, herre jävlar.

Detta med din fru har jag misstänkt länge, uppträdande å uttryck.

Hon har kommit skitlångt, ställ dig in på att hon har till 50% lämnat dig, släpp taget om henne nu.

Det där är inte nödvändigtvis sant. Man behöver inte strö mer salt i såren än vad som redan är.

Jag hade velat lämna länge innan jag gjorde slag i saken. Gick med på en dejtingsajt dagen efter. Det är inte svårt att få napp beroende på vad man söker.

Jäkligt tråkigt med rattfyllan, men se det som en wakeup-call. Ingen råkade illa ut, mer än du, och handen på hjärtat kunde det varit mycket värre.

Håller helt med dig med spriten och bilen fy fan alltså helt brutalt korkad.

Hon har ju lämnat mig - hon skriker på mig att jag är fri osv. Osv.

Helt sjukt… Så dåligt ma måste må innan man mår bra.

Jag fattar att hon har med största sannolikhet varit inne på detta ett tag, men samtidigt fick vi en bebis för ett år sedan, alla känslor kan inte vara döda och någon form vändning borde ju finnas.
Ja hur som haver får jag rida ut denna jävla storm och det kommer inte bli lätt så är det ju, så är det!!!

1 gillning