Skaffa nya vänner

Jag flyttade till Finland i och med skilsmässan och mina vänner blev ju kvar i Sverige. Jag har mycket släkt här, så jag är inte ensam. Men jag hade gärna skaffat vänner också. Hur skaffar man nya vänner i vuxen ålder? Har ni några tips?

Jag har lärt känna nya människor och framförallt fördjupat relationer genom träningen. Hittat likasinnade som jag springer, cyklar och simmar med. Det hinns med mycket prat under långpass och medans vi planerar, åker dit etc. Ett gemensamt mål ( behöver säkert inte vara träning utan gäller nog mycket) svetsar samman och när man hörs och ses ofta och kanske även gör andra saker ihop ( i mitt fall typ byter om, äter, går på toa i skogen ihop) så har man tillsist blivit rätt nära vänner har jag märkt.
Om du gillar att träna kan gå med i cykelklubb eller springklubb funka. Annars kanske paddla kajak? Eller starta en bokcirkel med personer som du skulle vilja lära känna bättre? Eller syjunta, virka etc är rätt kul och ger mycket tid till prat.
Lycka till!

2 gillningar

På jobbet och via intresseen.

1 gillning

Bor i en utanför en medelstor stad där jag inte kännde många vid skilsmässan o va väldig nära att flytta hem igen men lugnade mig o stannade kvar för barnens skull ! Som tur är jag väldig social av mig och här ett behov att ha vänner att umgås med så jag började på en dans kurs där jag lärde känna folk o några som jag nu umgås mycket med :slightly_smiling_face: de här nu fått veta hur mycket de här och fortfarande betyder väldig mycket för mig :blush: sen åker många av minsta andra vänner till mig o jag till dem när det går .

2 gillningar