Sexfilm

Jag misstänkte min fru vara otrogen mot mig vi har varit tsm i snart 8år, vi har två barn i 4-6år.
Vi har varit gifta i 4år, min fru började jobba extra mycket före och under sommaren, hon jobbar som personlig assistent. Hon är introvert och gillar inte att hänga så mycket med andra människor, men hon började vara med en kille på jobbet som hon samåkte med och jobbade med nästan jämt, jag blev glad för hennes skull, dom umgicks även utanför jobbet då han också hade barn, jag har aldrig varit svartsjuk på någon, och är väldigt blåögd och har stor tillit, i höstas så börja de gå ett ryckte om hennes jobb om att de in lätt en affär, hon nekade i sten att de var så, jag trodde på henne även fast jag vet om att hon ljugit att hon skulle jobba men åkte hem till honom på kvällen, jag konfronterade henne och hon sa att hon inte mådde bra och att han skulle köra in henne på psyket då de både haft samma konstiga uppväxt och de förstod varandra som ingen annan gör var hennes försvar och hon hade inte varit otrogen, de här var i juli/augusti.

Men mot hösten började ryktet gå att de varit otrogen på jobbet, hon blev uppsagd på Inge grunder alls sa hon för mig facket kunde inte göra något, jag tog strid för henne och hennes kollega mot bolagets chefer att de sprider falska rykten och jag tänkte anmäla dem för förtal.

Månaderna gick och i slutet av oktober har min fru glömt låsa sin telefon och jag kollar den och hittar en sexfilm på henne och hennes kollega, jag konfronterar henne och hon erkänner att de haft sex 2 gånger, Inge mer säger hon. Ser även bilder när de hånglar vid andra tillfällen.

Vi reder ut det jag ger henne en chans, jag blir som på kär på nytt igen i henne allt känns fantastiskt nov,dec,jan,feb,
Hon blir uppsagd från sitt nya jobb igen i slutet av feb och jag börjar tänka att två gånger på kortvarsel känns märkligt,
Jag kontaktar två av hennes gamla kollegor och försöker få reda på vad som egentligen hände på hennes förra jobb och får höra en del som inte stämmer i hennes historia till mig som hon sagt hela tiden.
Hon har vid flera tillfällen under sommaren sagt att hon ska åka och sova hos sin kvinnliga kollega som bor nära jobbet kvällen innan hon ska jobba för att slippa kliva upp tidigare och köra 4mil på morgonen jag har sagt absolut gör de, då får du ju sova lite längre osv.

Jag frågade denna kvinnliga kollega igår om min fru någonsin sovit hos henne i sommar och det hade hon ALDRIG gjort.

Min fru verkar levt ett dubbelliv och igår konfronterade jag henne med de nya uppgifterna och sa att jag bara vill veta sanningen och varför, men hon hävdar fortfarande att hon bara legat med honom 2 gånger och att hon aldrig sagt att hon ska ha sovit hos denna kvinnliga kollega fast hon sagt det hela sommaren,

Vem filmar äns när man ligger?
Gör man det efter 1-2 gånger?!?

Jag tog steget igår att begära skilsmässa för jag har tappat tilliten till henne, jag älskar henne fortfarande men tror inte på henne och att hon verkar så bra på att ljuga, men har ont i magen över att starta ett nytt liv sälja hus och allt sådant….

Gjorde jag rätt? Vad skulle ni göra?

Mvh
Lurad besviken förd bakom ljuset av den jag älskade mest i hela världen

3 gillningar

Så här skulle jag göra… :athletic_shoe: :dash:

4 gillningar

Ja du gjorde rätt, hon har förmodligen ljugit om MYCKET mer än vad du fått veta. Det är bara hoppas på att hon kan sköta barnen och erat samarbetet kring dom i framtiden. Mer än så borde du, för din egen skull inte ha med henne att göra.

Mitt ex var också otrogen, det var lögner på lögner som uppdagades. Vi bor fortfarande tillsammans i väntan på försäljning av huset, men jag har gjort tydligt för henne att någon vän är jag inte. Vi har barn tillsammans och det kommer jag sköta snyggt och professionellt. Så för mig ser jag henne som en ointressant kollega.

Angående filmningen så haka inte upp dig på den. Se helheten. Hon har svikit dig å det grövsta och ljugit om massor. Sånt behöver du inte i livet!

5 gillningar

Det får bli foten. Hon har ingen som helst respekt för och skiter i dig fullständigt tyvärr.

3 gillningar

Hej, och välkommen till stället där ingen av oss tänkte att vi skulle hamna. Först, var gld över att du är en tillitsfull och älskande människa. Det är fina kvaliteter som med rätt person i framtiden kommer gagna dig. Håll i dem även om det nu känns som att det just är det som gjort att du hamnat här.

Jag upphör aldrig att förvånas över otrohetshistorierna som delas här, hur i ett samhälle med krypterade appar och oändliga möjligheter att hålla saker out of sight att man gör något så j ä v l a korkat att ha sexfilmer helt öppet bland bilderna på sin mobil. Herregud. Det är som att hon ville bli upptäckt.
Därför blir jag än mer perplex över att de flesta verkar fortsätter ljuga även efter det värsta kommit fram. Hon har självfallet legat med honom fler gånger än två, hon har självfallet levt fullskaligt dubbelliv. Men som jag förstått det så verkar det vara ett desperat sätt att minska skammen och omfattningen av deras handlingar. Du är inte ensam här, när man läst olika trådar verkar detta vara mer regel än undantag.

Det du nu kan utgå ifrån är att hon ljuger om precis det mesta, och du kan tacka din lyckliga stjärna att hon verkar vara så oerhört klumpig (och ärligt, korkad) så att detta kom ut i ljuset, att inte fler år gick för dig där du behövde arbeta med din tillit för att hitta tillbaka. Nu fattar jag att du inte är tacksam alls, utan bottenlöst besviken, sårad och ledsen. Det kommer ta tid, men det kommer gå över.

Du gjorde rätt att begära skilsmässa. Helt rätt. Även om du sa det så hade hon redan valt det åt dig. Jag skulle absolut skilt mig om jag var i ditt läge, hon har ju trasat sönder det som var ni. Det finns inte längre. Jag fattar att det gör ont och att du är rädd men du kommer klara det.
Ett steg i taget bara. Ät, trots att du inte är hungrig. Drick inte alkohol. Gå upp och lägg dig samma tid varje dag. Fånga dagsljus. Sök samtalsstöd gärna från en professionell och prata med dina vänner. Kom ihåg INGEN skam ligger på dig. Ingen.

Kram

6 gillningar

Ja du har gjort rätt.
Man ska inte behöva leva med en så sjuk person. För det är inte friskt beteende. Varken beteendet eller lögnerna.

Försök hitta sätt att stärka dig själv, kanske hos en terapeut. Det är förödande för självkänslan att bli behandlad sådär.

(jag har själv varit i en destruktiv relation länge, är glad att jag råkade komma ur den)

1 gillning

Jag tycker tveklöst du gör rätt i att lämna. Upprepare lögner och svek är inte ett liv man vill leva, det bryter ner en! Förstår att det gör ont att lämna och börja om men när såren så sakteliga läker är jag övertygad om att du kommer må bättre!