Separerad och nöjd men ändå med orosmoln

Ruskprick ska flytta till helgen.
Ganska ordentligt bra bit bort.
Den lilla kontakten han har med barnen kommer med all säkerhet bli ännu mindre.
Nämen, då vet jag.

1 gillning

Varför ska han flytta? Är det till ev. ny kärlek? Vad säger barnen?

@Restenavlivet vet du jag vet ingenting just nu.
Inget uttalat ngn ny.
Har hört att han tycker det är dyrt där han bor nu så han ska flytta till tjotahejti där ingen anknytning finns (vad jag vet).
Han har råd med sin lägenhet så hur han kan välja att flytta och tappa ännu mer av sina barn är en gåta om det inte är så att ngn ny finns där.

Jag bryr mig egentligen inte men det gör ont att han gör såhär mot våra fina barn.
Min Etta säger/ser aldrig några problem i vad Ruskprick gör och har lovat att hjälpa till att flytta men det ligger en besvikelse där märker jag.
Min tvåa har detta som en ickefråga och pratar inte om det alls, vilket i sig är ganska läskigt.
Hennes pappa drar och hon nämner det inte öht.

Pratade med en på jobbet om ifall mina barn skulle känna sig svikna och aldrig våga lita på ngn igen men hon trodde inte det.
Hon menade att mina barn har mig, som står stadigt och att det räcker för dem att de kan lita på mig.
Jag förstod vad hon menade men jag vet inte…
Just nu vet jag ingenting!

Jag är klar med allt gällande separationen, har i stort sett aldrig tittat tillbaka och ångrat mig MEN vi satte två barn, numera ungdomar, till världen som vi måste ha hänsyn kring och vara lite försiktiga med.
Om jag skulle gissa så kommer mina barn träffa Ruskprick ca en gång i halvåret el mindre och de levde med honom 24/7 till de var 13 och 16.
Deras pappa försvann för han kunde inte hantera separationen.
Känns självklart lite jobbigt att det blev såhär men jag kan bara ansvara för min relation till barnen.
Handen på hjärtat, så har mina barns pappa inte klarat av att ta ansvar för relationen.
Hans relation fungerade när jag var ett kugghjul och höll på att gå sönder av all stress för att få saker att flyta i familjen men utan min hjälp så klarade han inte att bygga bra relation till dem.
Och nu tyckte han att flytta till tjotahejti var en bra idé så då jobbar vi därifrån känner jag.

8 gillningar

Det här är beskrivningar som känns igen, framför allt för dottern. Sonen försöker pliktskyldigt upprätthålla relationen.

2 gillningar

Kom fram att Ruskprick inte sagt ngt om flytten till Tvåan.
När upphör man att förvånas?!

1 gillning

Fick mig ett ”härligt” morgontjafs med Ruskprick gällande att Tvåan bett om hjälp med en sak.
Ruskprick har världens viktigaste jobb, han kan inte ändra på ngt möte när hans barn behöver hjälp,
Sur som fan var han över frågan.
Frågade honom om hur ofta vår Tvåa frågar honom om ngt öht?
Då fick jag veta att jag levde.
Sa att nu är det färdigpratat, klick.

Efter detta utbrott mot mig så säger han till Tvåan att han ska hjälpa henne.
Mission completed.
Nu är Tvåan nöjd och då är jag nöjd och jag hoppas att Ruskprick också är nöjd för att han ställde upp och är han inte det så kan jag inte göra ngt åt det.

Efter detta så fortsatte jag med min dag och lät det inte påverka mig nämnvärt.
Jag har ändrat min egen inställning mot hans utbrott och det kryper inte under skinnet längre.

3 gillningar

Min stökiga, bökiga, charmiga Etta❤️

Han är så mycket lugnare nuförtiden.
Han har träffat världens bästa tjej och är superkär.
Har ett jobb där han alltid nämner att de har kollektivavtal😂
Han och kärleken ska bo i en lägenhet de får hyra i ett par månader.
Nu ska det storhandlas och göras matlådor hör jag av konversationerna.

Han har gått från vilde till gubbe inom loppet av ett år​:laughing::two_hearts::laughing:

8 gillningar

En jäkla go unge har du, huvudet på skaft hör man

1 gillning

Ibland är huvudet på skaft och ibland har han glömt det på bussen🤣

1 gillning

Säger en Mor som älskar han till 110% och som skulle gå över glödande kol för att hjälpa han.

1 gillning

@nuggen Det är det vi är till för… att älska dem och hjälpa dem att bli den bästa möjliga versionen (oavsett utgångsläge):two_hearts:

2 gillningar

Skickade ut till kollegorna att jag hittat vad vi ska göra för aktivitet tillsammans.
Vi ska gå på dagfest!
I inbjudan så står det att det passar både klimakteriepumor (Moi :raising_hand_woman:t3:) och småbarnsföräldrar m sömnbrist.
:dancer:t2::dancer:t2::dancer:t2::dancer:t2::dancer:t2::dancer:t2::dancer:t2:

2 gillningar

Lysande idé! Jag var på en riktigt rolig dagfest i höstas! Det var en hemmafest med massa gott som förrätt, bubbel, sen en supergod gryta med ännu mer goda tillbehör och perfekt vin till! Därefter blev det bakelser och godisskålar och ännu mer bubbel :confetti_ball: Timmarna bara flög iväg och det bästa var att när jag kom hem, då började kvällen!

Ha så roligt på er fest :dizzy::partying_face::confetti_ball:

4 gillningar

Var på en dagfest i Januari.
Hur trevligt som helst och sedan var man fräsch dagen efter😁

1 gillning

Jag behöll den riktigt gamla bilen (17 år)vid skilsmässan.
Ruskprick tog den nya sportiga bilen.

Min bil har kört hockeybackar och svettiga fotbollsbarn en massa ggr.
Varit på många härliga utflykter och fyllt bilen med barn, kompisar och diverse ”skräp” vi fått med oss.
Mat har ätits och även spillts i denna bil.
Min bil är inte pedantskött för att vara tydlig.
I Ruskpricks bil fick man skäll om man lämnade ett avtryck på insteget i bilen, om man lämnade ”fingeravtryck” fick han ett utbrott, barnen åt aldrig i den bilen, hade de spillt så tror jag att Ruskprick hade tyckt att stening till döds är ett lagom straff (ironi)

Min bil behöver lagas och nu är den summan kanske inte värd att lägga på en så gammal bil.
Frågar Ruskprick (som gillar bilar, fina, snabba bilar och absolut inte som min) om han vet ngn som jag kan kontakta för att sälja bilen?
Han frågar vad som är fel på bilen.
Han ber att få återkomma.

Han säger att jag kommer få ingenting för bilen. 1500kr kommer jag få.
Men han kan tänka sig att köpa den av mig och göra iordning den och försöka sälja säger han.
Hmmmm… varför skulle han göra sig det besväret?
Den har tydligen något nostalgiskt värde för honom menar han​:joy::joy::joy: han vill inte att vem som helst ska köpa den då den bilen är nästan som ett barn.
Jag låter honom snärja in sig i några olika förklaringar och spelar dum.
Hade haft mer respekt om han sa du kommer få 5000kr så likaväl som att handlaren ska få tjäna på din bil så kan väl jag få göra samma deal om du inte orkar att håla på och fixa den istället för att tro att han är smart och att jag inte fattar något.

Googlar och ser att min bil ligger mellan 25-40 tusen.
Min ligger nog närmre 25 eftersom den är välanvänd.
Inser att jag kan laga den för 10’ och att jag kan få tillbaka lite pengar.

Nu är mina alternativ

  1. Låta en bilhandlare köpa den (noll jobb)
  2. Lämna in bilen på verkstad och sedan sälja den. (Mer jobb)
  3. Låta Ruskprick köpa den och sedan fixa den och han gör sig en hacka. (Noll jobb)

Han ska kolla på bilen i helgen och han ska få gå där och sukta och räkna pengar i huvudet.
Har sådan lust att kränga iväg bilen för 1500kr (om den summan ens stämmer) till en handlare och gett förklaringen att det hade känts så olustigt om Ruskprick hade köpt den och sedan gjort en vinst på 25’ mitt framför näsan på mig.:lying_face::lying_face:
Tänk om han sagt jag kan hjälpa dig att fixa det som behövs så kan vi sälja den efter och dela på pengarna el sätta in dessa pengar i fonder till barnen, då hade vi redan haft en deal.

2 gillningar

Det kommer ju upp reklam om en firma (minns inte namnet nu) titt som tätt överallt som värderar din bil på plats, kolla om du har någon sådan i din närhet och få ett pris därifrån som iof säkert ska inbringa lite vinst men som förhoppningsvis är realistiskt mtp ålder, körsträcka, allmänt skick samt nuvarande fel. Där får du ju en realistisk second opinion iaf.

Alternativet att lämna in på verkstad och repa för 10’ för att kanske göra en hacka på några tusen vid en privatförsäljning skulle jag personligen aldrig välja.

Hellre kolla med en bilhandlare om de öht löser in den… men du kommer ju att behöva en ny bil och nu är väl läge att jämföra tänkbara märken och modeller och inkludera inbyte av den gamla i befintligt skick och se vad olika firmor erbjuder för pris, med och utan inbyte :crossed_fingers:

2 gillningar

Vi köper din bil, använde det företaget när jag sålde min bil som dessutom hade an skada vid sidan… fick bra betalt så blev mkt nöjd! Smidigt och enkelt! Glöm dock inte att ta med vinterdäcken (om du bytt till sommardäck redan), det ger ytterligare pengar!

2 gillningar

Även om bilen bara är värd 25-40k så kan det ju ändå vara värt att laga den. Min bil kostade mig 49k. Jag har redan servat och bytt saker på den för säkert 20k i förebyggande syfte under första året i min ägo.
Slår man ut det så blir det ju ändå billigare i längden att laga den bil man har och även bättre för miljön. 17 år behöver ju inte vara så mycket om bilen servats väl och inte är rostig i bärande delar.

Det finns något fint i att hålla en bil på vägen tycker jag :smiley:

3 gillningar

Det finns en gemensam nämnare i dina alternativ… Det är att bilen skall säljas (!).

Dvs, du har inget kvarvarande (!?) intresse i att behålla bilen. Hade alternativ 2 varit “laga och behålla”… så hade jag kunnat välja det (om bilen i övrigt håller ihop och fungerar för att ta sig mellan A och B :sweat_smile:… även om jag önskar mer av just mina bilar… :racing_car: :rofl:)

Alternativ 3, att “Mr.Sportbil aka Ruskprick” ska köpa den till ett skampris och sedan göra sig (själv) en hacka. Den går bort i min bok. Samt du vet vad man säger om bilaffärer - man skall aldrig köpa och sälja bilar inom familj och vänkrets. Det är sedan gammalt! :roll_eyes:

Hade Ruskprick haft den goda smaken (som du är inne på) att hjälpa till med lagning och försäljning och skapat en “körkortsfond” till kidsen. Topp!! Men nu lät det inte så i mina öron…

Nu framgår inte exakt vad som måste lagas, om det är akut, om det är nedslag från besiktning, om det krävs för att nå prisspannet 25-40k… men att slänga sköna tusenlappar på något som skall säljas… där köparen ändå kanske bara bjuder 15-20k… njaaee…

Så om bilen skall säljas, sälj den, eller åk och få ett/flera bud på bilen. Beroende på ort, så brukar det alltid finnas “bilhandlare” som intresserar sig för bilar i det prisspannet, inte sällan för att de har möjligheter att “fixa och laga själva”. Åker du däremot till fina bilhandlaren på fina gatan så är det inte ens säkert att de vill ta i bilen med tång, även om det skulle vara aktuellt med ett inbyte… Då tycker de nog att det är bättre att du säljer den “privat”…

Jag säger 1. Kanske 2. Inte 3.

:wave:

1 gillning

Vilken förbannad skitstövel som vill lura dig på det viset!

1 gillning