Separation med barn, är jag egoistisk?

Kloka tankar, igen! Utveckla gärna vad du menar med att ge sig iväg för att andras norm, förstår inte helt vad du menar.

För oss är det att känslorna är borta och har varit länge. Sen är kommunikationen tyvärr dålig och har aldrig fungerat trots flera försök. Vi har inget att prata om trots att vi verkligen försöker.

Nu ger du mer kött på benen.
Är det ömsesidigt de där med känslirna?

Jag tänker vänner, livsstilsmagasin, snack om hur det ska vara, att man söker något andra talar om så man undrar om det är en själv det är fel på som inte är sådan. Andra målar upp en bild hur det ska vara och så jämför man med det man själv har istället för att fråga sig: vad har jag? Vad vill jag ha? Finns det? Hur ska jag få det?

Är det en relationskris, att jag inte är nöjd med den eller en petsonlighetskris, jag är inte nöjd med mig själv. Ni har barn också. Det är bara du som kan svara på vad du har, vad du vill ha och hur du kan få det. Med man och barn kommer du att förlora en del. Du kommer inte i förväg veta om vinsten kommer att uppväga förlusten.

Är ni båda leda och vill bryta upp är det betydligt enklare.

1 gillning

Jag har inte vågat ge för mycket detaljer för att inte riskera att bli igenkänd. Men det ”stora” problemet är väl känslorna som inte finns, kommunikationen som inte fungerar och generellt bara en dålig dynamik. Jag är lite spirituellt lagd och tror mycket på energier och själslig kärlek. Kan låta mycket flummigt men något som är viktigt för mig. Någon som känner igen sig?

Men hur som helst så är detta inte ömsesidigt. Så jag ska verkligen ta en funderare och ha alla dina relevanta frågor i åtanke. Återigen, TACK!

1 gillning

Hej, jag har samma situation. Hur gick det för er?

Jag har sagt att jag vill lämna relation men får höra att jag är en egoist och att jag förstör mina barns liv. Det är såklart inte så lätt att hantera.

Det är extremt svårt att hantera situationen när barnen tas som gisslan kring beslut. Jag kan nog leva kvar i relationen 10 år till för barnens skull. Men jag är rädd för att jag kommer bli deprimerad eller självmedicinerar mig med alkohol…