Semi-öppet förhållande, söker råd om förhållningssätt tankemässigt

Ni skulle faktiskt kunna köra trekant lite då och då, bjuda in en extra tjej, inte samma hela tiden. För den sakens skull behöver man ju inte köra öppet förhållande. På så vis blir det mer som en extra krydda i ert sexliv. Du får vad du vill ha och din flickvän får vad hon vill ha.

Personligen hade jag inte klarat att vara polyamorös. Jag säger som Etta James sjunger “jag vill bli ägd och äga”.

Upplägget med trekant hade jag kunnat tänka mig, fast med en extra man.

Var rädd om er kärlek och varandra :v:

3 gillningar

Efter att ha läst de sista svaren så har jag en känsla av att TS och hans tjej inte är särskilt trygga i sitt förhållande. Varför skulle man annars ha en så stark oro att partnern kommer att utveckla känslor för den som han eller hon har en tillfällig relation med?

1 gillning

Suck.
Att ställa sig frågande till situation är en sak.

Att döma ut någons känslor är ngt helt annat, speciellt om man inte läst allt.
Onödigt att trycka ner en person gm sådana uttryck tycker jag. Det var det jag menade.

Nu Fortsättning på tråden utifrån TS istället.
Tycker jag

Jag tycker att vi är flera som försöker läsa och lyssna på TS känslor och de skriker att setupen inte verkar fungera för de skapar dålig känslor och oro. Det dömer inte jag ut, utan snarare kanske TS ska lyssna på de känslorna.

Fortsätt gärna bekräfta TS i den form du finner behövlig så slipper du sucka :+1: