Tipsar om rutiner: både mental och fysisk styrketräning hjälper dig oerhört mycket! När du känner dig stark, blir inte dipparna så djupa. När du tränar blir du dessutom trött och du sover bättre
I början kan det mesta kännas som en enda stor röra, därför är rutiner och vanor hjärnans bästa vän. När du tränar och stärker ditt psyke får hjärnan en paus från alla tankar som snurrar. Tro mig, det är helt sant!!
Jag fick cancerdiagnos samtidigt som relationen var i gungning. Psykologen föreläste mig de första gångerna jag träffade honom. Han förklarade hur hjärnan fungerar när vi ständigt tänker och oroar oss. Om att det enda som ger hjärnan möjlighet att koppla av är mindfullness och annan mental styrketräning. I början fick jag göra övningar varje timme!
Jag har fortfarande mycket nytta av det jag lärt mig. Jag klarade cancer tre gånger och har även genomgått separation och annan skit därefter.
Börja träna, kör mindfullness och ät bra mat! Repetera varje dag!! Du kommer se skillnad men du måste fortsätta med dina vanor. När dina vanor blivit rutiner, känner du själv att du aldrig mer kan gå tillbaka till tiden förr.
Börja nu
Hejar på dig