...raderad

@brokenman

Du fixar detta mannen
:sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart:

1 gillning

Lycka till. Fast jag har vuxna barn alla 3 så är det nog kämpigt. X åkte direkt efter att han sagt till mig, till barnen för att berätta. Då visste vi inget om den nya… Sedan har sanningen kommit fram mer och mer och gjort bara mera ont. Men , idag har det gått 5 månader och jag kan existera. Försöker fylla mina dagar, ibland helt desperat. Åker hit och dit och är inte riktigt glad någonstans. Men visst blir det bättre , men idag är det igen en sämre dag… ledsen och ingen aptit…men, har ju lärt mig. Upp o ner…

4 gillningar

Upp med hakan @mamma_mu ! Imorgon är en annan dag! Vi på forumet tänker på dig :yellow_heart:

Hörru @brokenman, när ni ska tala om för kidsen att ni ska separera, tvinga henne att oxå berätta, flera här inne har ångrat sig att bara en berättade, tvinga henne hårt.
Tycker ni oxå ska ta upp att det är hon som bryter, inte du mannen, låt henne förklara, håll inte med att det är ett gemensamt beslut.

Jo tack @Caro, lovar😃 blir nog bra.

1 gillning

Helt rätt. Bor nu ensam i stort gammalt hus vid havet. Ingen bodelning gjort, inga papper in ännu. Yngsta for för några veckor sedan. Klipper gräs, sköter trädgård, tankar båtar, försöker skruva oljepannan rätt, tvättar bilen, kör Fyrhjuling i skogen, klabbar ved, bär in ved… men visst fan suger det ibland. Vill ju bo i mitt hem men… får se hur det går. Hoppas på något år till, är nu 53, snart 54

1 gillning

Har alltid haft huset fullt med ungdomar, vänner , allt. Gjort mat för 10 pers , och nu handlar jag de minsta paket jag hittar och ändå måste jag sätta halva brödet i frysen. Skäms ju i butiken, alla vet att jag är ensam typ…

Unga, visst🤣

1 gillning

@brokenman klart vi ska kämpa!:muscle:t2:
Och det blir bättre.
Men det måste bli sämre för att sedan bli bättre…
man måste rannsaka sig själv en del och se saker man gjorde som man kunde gjort bättre.
Sen måste man börja se saker man gjorde som var bra.
Jag är tex jävligt omtänksam och busig. Gillar att få andra att skratta och bjuder på mig själv mycket. Gillar romantik och mys.
Vi kan tex ta det bröllopet som var i helgen… alla vet ju hur jag är och när jag gav min bröllopsgåva så tänkte alla att det är bara jag som ger en sån sak.
Har funderat på saker kring mitt tänkande i samband med just detta bröllopet…
Jag väntade ganska länge med att fria och gjorde det på stranden på just denna ö…
Jag var då säker på att det är just denna kvinna jag vill leva och dö med… jag ville vänta med att fria tills jag var helt säker liksom.
Återigen ville jag ha våran saga❤️

Allt handlar om hur svinga män är mot kvinnor i dagens samhälle och många kanske är det?
Men när man själv känner att man skulle kunna ta en kula för alla 5 i sin familj och stångar sig blodig för att man vill väl men ingen bryr sig…
man har ställt upp för svärföräldrar, barn, fru…
Gjort allt i sin makt för att bli älskad tillbaka…
Och detta är resultatet.
Nä jag har insett att jag varit en fin man, pappa och svärson.
Jag har älskat som jag aldrig har älskat.

Och någonstans finns väl ett hopp. Jag har lyckats fånga en sådan underbar kvinna en gång…
Jag kanske inte är den snyggaste killen men jag har ett stort hjärta och det kan man komma långt på.

Och det är bra att ditt x får berätta… men var beredd på att hon kommer vinkla det så allt är ditt fel ändå i slutändan.
Och en viktig sak man alltid ska ta med sig… snacka aldrig skit om barnens mamma till barnen eller så de hör det…

2 gillningar

Bra att hon själv tänkt på att berätta om den nya kärleken. Det är ju sånt som kommer fram ändå så bättre att vara ärlig direkt.
Jag tror det räcker och barnen kommer att pussla ihop ändå så du behöver inte berätta något. Finns tillgänglig för frågor och svara det du vet utan detaljer så kommer det gå bra.
Det kommer också ge en förklaring till att du och hon kommer ha olika sätt att hantera den tid som kommer.

Det brukar ändå ha inställningen att det kommer att gå bra och det löser sig, vilket kanske inte är så lätt som de tror att det är.

Jag bor kvar i huset och det är än så länge tudelat, skönt för tryggheten för barnen. Jag kommer måla och fixa en del för att göra det till mitt, eller vårt mitt och barnens. Samtidigt när jag glömmer bort mig kan jag som nu titta ut över gången och undra när han kommer hem.

4 gillningar

Vilken fantastisk prestation, vilken gåva till din dotter! Och kanske till dig själv också. Ett avslut men också för dottern ett nytt steg i livet. Och kanske har du satt tonen för det steg i livet som du tvingas ta. Att det blir ett liv där du ändå är handlingskraftig, skapar glädje och gemenskap - och får det tillbaka. :orange_heart:

Här blir det studentfest imorgon, sitter och filar på ett tal till sonen men det vill sig inte riktigt.

2 gillningar

Jag lider med dig @brokenman
Jag har samma dilemma framför mig.
Hade laddat en gång med karln tog till schappen, men inom kort är det dags igen.
Rekommenderar att ki berättar nu när ni tänkt. För det var fasen så jobbigt att ladda upp och sen inte berätta. Vet inte hur man skall hitta energin att ladda igen.
Berätta hur det går. Bra med denna sida är att man får hjälp och stöd och att man förhoppningsvis med sina misstag och sina göranden (som funkar) kan hjälpa någon annan på vägen.
Styrka till dig

2 gillningar

Å fy fan vad jag lider med dig @brokenman

Ha detta om halsen på S-skivan och sen göra nån ledsen, fy jävlar.

Som jag skrivit tidigare, låt hon inte slippa undan, det är hon som gått bakom ryggen på dig, om du ser/hör henne linda in skiten i " rosa " så får du stoppa henne.

Du lider som fan men på sikt kommer du ur detta som en bra kille längre fram.
Klipp kontakten till NOLL sedan på ditt X, bara bara frågor om barn, inget annat.

Styrka till dig :sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart:

1 gillning

Jag minns den dagen som igår. Hur man än förbereder sig så vet man inte vilka frågor som kommer och när. Att vara den personen som ändrar deras framtid för första gången var en hemsk känsla.
Men jag har svarat så ärligt jag kunnat på deras frågor hela vägen. Det tjänar man på.
Ge barnen tid, finns där och lyssna om de pratar. Mer kan man inte göra.
All styrka till dig <3

3 gillningar

Hej igen @brokenman

Tänkte på dig och vad du skrivit tidigare , om ditt X hade en fling/önskan för 4 år sedan om denna man och nu sedan blev det verklighet, då innebär detta att hon emotionellt varit dig otrogen i 4 år.
Hon har till 100% varit/haft kontakt med denna man under dessa 4 år, vad hon gjort fysiskt med han vet du inte, jag tror inte på Sagor och därför känns detta väldigt planerat - ännu värre brott tycker jag.

Det låter verkligen som att ni har gjort så gott ni kunnat! Och det finns föräldrar som klarar det mycket sämre. Ni gav dottern en fin student, även om det förstås hade sitt pris för er. Ni vägde ärlighet omedelbart mot hänsynsfullhet. Bra. Nu är det gjort. Jag minns den dagen som den allra värsta. Ta hand om dig!

1 gillning

Kärlek till dig min gode @brokenman :sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart:

Du valde rätt tidpunkt med hänsyn till studenten, kanske dagen efter var knasigt - men va fan.

Spelet om den lyckade familjen var väl nått du fått köpa, din roll i spelet kan du bara själv avgöra om den var nödvändig.
Vete fan om du ska tycka synd om henne, hon har ju inte hållt sitt ord om kontakt med tredje person, där försvann mina ord för henne.

Ta hand om dig…

Åh fy vad jag lider med dig. Men vilken fantastisk styrka du har som lyckades klara målet och ge din dotter en fin student. Grät när jag läste inlägget. Har också varit där, fast med mindre barn. Det var bland det värsta jag varit med om, att bevittna när barnen inser att familjen ska splittras. Just känslan av att vi var en så fin och bra familj och att det aldrig kommer tillbaks. Sörjer det fortfarande. Massor. Men börjar ändå lite grand nå något slags acceptans. Vissa dagar är fortfarande vidriga, men då påminner jag mig om att det också kommer att komma bättre dagar. Det är ingen rolig resa. Men man har inget val. Ge dig tid att läka, ta hand om dig och var snäll mot dig själv medan du återtar kontrollen över ditt liv. Det kommer att bli bra! Kram

2 gillningar

@brokenman alltså mitt hjärta går sönder när jag läser…
jag är ändå glad för dina barns skull att de har bra föräldrar.
Som jag sagt till dig tidigare så kommer det bli värre men med tiden bättre, jag skulle som sagt ta mitt liv i vintras men är idag glad att jag inte gjorde det…
Är nu åter i full tjänst och är betydelsefull och duktig på mitt jobb och jag njuter så mycket jag kan av livet.
Allt är liksom iordning igen och måendet börjar bli som vanligt igen… folk hör av sig till den där glada mannen igen och vill hitta på saker… jag samlar ihop alla trasiga skärvor som blev efter att hon tog sönder mig och det jag ville ge henne för all framtid… det dög helt enkelt inte…
Pratade med barnens mamma för nån vecka sen om min son och hon tyckte massa saker… mitt i allt det sa jag att han är tonåring och hur mår han egentligen… pojken har varit med om två skilsmässor på ett år. Tro fan att barnen mår dåligt av sånt…
Men nu i skrivande stund ligger jag och fantiserar om mitt mål i livet… en röd stuga med vita knutar… jag ska ta mig dit!
Och har jag kunnat komma hit där jag är i dag… visst gråter en del fortfarande men har jag klarat det så kommer du det med!:heart:

2 gillningar

Just den biten hoppas jag lite att det inte stämmer. 22 månader är en lång tid, och det borde då vara 18 månader kvar för mig vid det här laget. Urk…

Fint att ni kan träffas hela familjen och umgås utan hårda ord, var rädd om det. Bra kommunikation har en alltid igen, oavsett om ni verkligen går skilda vägar eller om era vägar korsas igen någon gång.

2 gillningar