Pulvret pulveriseras

Hej igen,

Behöver skriva av mig.

Jag avskyr alla morgnar, fyfan vad de är tunga. Vaknar först flera gånger per natt och vill bara dö. Sedan kommer de en massa olika andra hemska tankar.

Jag kan inte släppa henne. Vi hade ett för tajt liv, vi gjorde typ allt ihop.
Hon, jag och barnen. Hon saknas överallt. Jag gav upp nästan all annan vänskap jag hade.
I synnerhet all kvinnlig vänskap.

Hon hör dessutom av sig dagligen om något och det är kring praktiska saker. Det är härligt, men även väldigt tungt. För vet att även denna kontakt snart är borta. Hon kommer ha en ny innan sommaren är slut.

Det är typ den enda kontakten jag har med utomstående där det inte är jag som då kontaktar någon. Arbetslös, så min dag går ut på att jag sitter inne i en liten lägenhet och oroar mig för livet och framtiden samt ekonomin. Samtidigt som jag försöker hitta ett nytt jobb. Arbetar kvar 25%, men där har vi minimalt med kontakt och ofta rätt hård ton från X-arbetsgivaren. De är desutom skuld mig ännu ca 200 000 kr som jag inte ens vet om jag någonsin får utbetalt (arbetat som företag, konsult mot dem), vi har en avbetalningsplan. Sedan har andra små motgångar även kommit mot som jag också behövt hantera.

Jag försöker gå på gym flera dagar i veckan, men de är typ de ända personerna jag träffar och jag funderar är detta verkligen min framtid ska jag som 41-åring behöva leva i ett dylikt mörker.
Är livet såhär nu.

Jag sitter på appen Jodel på kvällarna, för att få lite social kontakt. Jag är dessutom beroende av social kontakt som person. Chattar med okända personer, deltar i någon diskussion men de leder inte till varken dess mer vänskap eller romantik. Har prövat på dejtingappar, men de få likes man fått där kan man räkna på ena handen trots att jag har bra bilder av mig. Har dock ej ett attraktivt/ fotogeniskt ansikte, nog kropp. Dessa kvinnor har sedan ändå inte velat chatta eller ta mer kontakt efter en matchning. Och jag vet, de är dumt nu att försöka dejta, men det är det enda som ger livet något värde nu.

Inga vänner som vill följa med ut och ha roligt en fredag eller lördagskväll. Jag får eventuellt ett litet tel-samtal eller lite fikasällskap men det är allt.

De har gått lite på två månader och det känns för jävligt 95% av tiden. Funderar om det verkligen är värt att kriga sig ur detta. Jag försöker att inte tänka, men jag är en person som alltid tänkt mycket. Försöker blicka framåt, försöker överleva dagen. Försöker på något vis få ett nytt liv och samtidigt glömma.

Terapin mår jag bäst av, men de minskades till varannan vecka nu och de vet jag också att bara är en fasad egentligen. Och ingen riktig vän.

Tankar börjar komma mot att resa långt bort, hitta sig själv eller i alla fall någon form av lycka. Alternativt byta ort till ex.vis Sthlm och börja på ny kula där. Men då förlorar man varenda liten vänskap, samt mor- farförälder och kontakten med barnen osv.

Jag vet inte, jag vill bara “bort”, bort från all skit.
Och mest av allt tillbaka till henne, tillbaka till livet jag hade (men ta med alla de lärdomar jag nu har fått).

Mörka tankarna håller jag i styr med att jag har gett livet ett år till att bli bättre.
Jag har lite på under 10 månader kvar.

Berätta gäna hur ni har det. Ni verkar alla så sakliga och ingen vill skriva ut hur dåligt de mår här. Jag önskar vi kunde må dåligt tillsamans och den vägen genomlida denna livskris.

Saknar en varm kram!

3 gillningar

Du Pulvret. Jag skickar en så stor cyber-kram som jag kan :heart:

Jag är inte i samma läge som du så vi kan tyvärr inte må dåligt tillsammans, men nog finns det fler här?

Det enda jag kan säga med säkerhet: Det blir bättre!

1 gillning

Tack, du vet inte hur glad jag blev.
Du fick mig att gråta en skvätt.

Före skilsmässan hade jag ej gråtit sedan barn, trots begravningar och vackra brölopp. Bara blivit tårögd.

De jag mest vill ha nu är en kvinnlig vän, som också mår dåligt och där vi kan gråta ihop och diskutera känslor. Trodde jag hade hittat en, men hon hittade kärleken istället så hon är överlycklig nu…

Nu gråter jag en massa och ofta!!

2 gillningar

Du vill ha empati, det är helt förståeligt. Empati är dessutom lika svårfångat som sympati är lätt att hitta. De flesta förväxlar dessutom de två ständigt.
Jag blir alltid illa berörd när jag läser inlägg från personer som är så tydligt i mörkret, personer som du, antagligen för att jag varit där själv tidigare i livet och minns känslan av det gråa, tunga och hopplösa. Sen dess ligger det alltid som ett sorts hot i bakgrunden, att det kan hända igen.
Jag är inte i samma läge nu och kan därför inte heller ta den resan med dig, och sällan kan man ta den resan med någon för två olyckliga ihop blir inte lyckligare. Men jag förstår önskan att få luta sig mot någon som känner samma, någon som springer samma tankevarv och därmed låter allt det onda ta extra tid. Ingen hets. Hoppas du hittar henne (eller honom) och här är väl chansen större ändå.

Men jag vill att du ska veta att jag ser din sorg och jag berörs av den. Du är inte ensam.

3 gillningar

Tack, jag förstår.

Är fast i mörkret Ja. Och även rädd, all trygghet är borta.
Är av manligt kön, men är öppen med känslor. Inte bara här.

Hoppas verkligen jag tar mig ur detta relativt sanbbt och även välbehållen och finner kärleken pånytt. Är inte ännu klar med att börja leva singel resten av livet.

1 gillning

Inget säger att du kommer leva singel resten av livet, klart du inte kommer. Livet är långt och du kommer hitta en väg till slut.
Det bästa med mörker är att det är en tidsfråga, tiden sköljer bort lite av det hela tiden. Tills det inte försvinner men tills det blir lättare att leva med och att förhålla sig till. Det blir en nyans i det som är du och du därmed mer färgstark.

2 gillningar

Jag vet att du inte är där än, men snart så tror jag att du kommer dit att du inser att all kontakt med henne gör mer skada än gott.
Du måste trots att det är jobbigt bestämma vilken typ av kontakt du klarar av.
Bara mail för nu så du själv kan bestämma när du läser?

Det har bara gått två månader och det går upp och ned, med väldigt djupa dalar. Tror jag fortfarande ibland låg på golvet i köket i fosterställning och grät tills jag kräktes då.

Jag hade några här på forumet som blev lämnade ungerfär samtidigt. Som verkligen blev en livlina att läsa och vara i deras trådar. För det man vill ha är någon i samma situation, just nu, någon som är lämnad. Man kan se hur faserna och tankarna är rätt lika.

Från en som varit i mörkert. Du måste kriga dig igenom det. Det måste göra ont. Riktigt piss ont och dejting är nog inte rätt väg om du inte är super ärlig att du just nu enbart söker ett rebound.

Jag har råd för din Stig är din att vandra. Men jag kan säga att i slutet av stigen finner du en glänta och efter gläntan kommer ett stort ljust fält.

Men skyndar du dit för fort så kommer stigen alltid hägra.

Så ge det tid. Andas, kolla serier eller klipp. Sakta men säkert så kommer en ny vardag fram.

Tack, Ja, det är väl så men idag är det en extra hemsk dag.
Det tar extra på när man inte har jobb heller, så även de känslorna blandas in i allt.

Jag sku minska kontakten ytterligare, men det är så mycket med barn, försäljning, praktiskt osv hela tiden och en kontakt mer sällan fungerar inte. Jag har fått hon sluta ringa i alla fall.

Hon har inte ens berättat till sin släkt ännu heller att vi ska skiljas skrev hon precis. Galet!
Jag skrev det öppet på FB och meddelat alla jag känner typ.

2 gillningar

Kan du berätta lite om dina barn? Hur gamla är de? Vilken typ av personligheter har de? Vad gör ni för roligt när ni är själva utan mamman?

Det är inte det minsta härligt. Du får aldrig läka och hon får inte ta konsekvenserna av separationen…… hon har alla fördelar med dig som handyman. Detta måste upphöra, för din skull. Du blir inte mindre ensam av denna kontakt, snarare tvärtom.

Så är det för många och ofta för många män som är sämre på att upprätthålla djup vänskap. Det är i alla fall min observation, kanske fel, men definitivt återkommande i min bekantskapskrets. Men du måste våga att fortsätta initiera dialoger och kontakter. Du är skyldig dig själv det, om du har det behovet. Få kommer att fråga dig, men få kommer förmodligen att vara avvisande om du tar kontakt.

Detta måste du bryta. Ta dig ut. Gå till biblioteket och sätt dig utanför hemmet för jobbsurfande, ett café, vad som helst. Hitta en rutin.

Ja, kanske just nu. Men inte för all framtid. :kissing_heart:

Inte säker på att detta är rätt fokus just nu… det vet bara du…. Du är ju inte på topp nu, så kanske inte rätt, just nu….

Nej. Ditt värde sitter inte i om du är värd att dejta :heart:

Kanske, men det beror på skälen….? Du ska dela flytta till något, inte fly från något.
Är fler förändringar vad du behöver? Kanske ja, kanske nej….

Jag tror att de flesta här har mått väldigt väldigt dåligt. Men många mår också mycket bättre nu och t o m bra. Då kan vi sitta här och ge ”klämkäcka” råd och vara sakliga. Men vi har också varit små blöta fläckar på golvet (och pulveriserade).
Tid hjälper och att fokusera på sig själv, hitta nya vanor osv.
Vi ser dig och känner igen oss i din förtvivlan o sorg.
:heart: