Plötsligt händer det

Många som är mitt i krisen, frågar hur lång tid det tar innan man kan träffa sitt ex utan att reagera. Ingen ångest eller andra jobbiga känslor, utan det är som att träffa en ytligt bekant. Vad svarar man på det? Jo, att det är så olika. För en del tar det lång tid och för andra går det fort.

I dag kom mitt ex förbi utan förvarning. Under åren har jag gått genom olika stadier när jag träffat honom. Bekymrat mig för min frisyr, kokat av ilska, irriterat mig på allt han sagt och gjort, känt mig liten och ynklig, känt mig inkompetent av hans kritiska kommentarer. Men så i dag hände det! Jag bjöd på kaffe och satt och pratade med honom i en timme utan problem.

Alla samtalsämnen han tog upp styrde jag elegant över till antingen vädret eller internetuppkopplingar och mobilnät. Varje litet kritiskt yttrande från honom landade i att det var vädrets fel. Eller Telias. Han fattade aldrig hur det gick till. Vårt samtal var helt och hållet artigt, civiliserat och nästan trevligt. Så 8 år tog det. 8 år sedan han flyttade.

Förhoppningsvis tar det inte lika lång tid för alla andra. Jag tror att ju fulare och giftigare relation man har, desto längre tid tar det att återhämta sig.

24 gillningar

Starkt jobbat av dig!

Du e go @Leaf

1 gillning