På väg att bli lämnad

Hejsan! Min sambo vet inte vad hon vill längre mellan oss. Hon säger att inte hon känner nånting. Och hon stöter bort mig mer och mer. Vi har varit ett par i 7 år. 2 barn på 3 o 6 år. Vad ska jag göra. Har verkligen försök gjort allt. Det är ca 4 veckor sedan beskedet kom. Ska jag släppa taget om henne. Eller ska jag fortsätta kämpa. Men känns helt meningslöst när hon försöker stöta bort mig hela tiden. Det känns som det iallafall. Tacksam för svar :pray:

3 gillningar

Nu vet jag ju inte vad som ligger bakom att hon vänder sig bort. Finns det några gamla surdegar ni brukar bråka om? Delade åsikter om hur livet ska levas? Tycker hon att hon får ta orimligt stort ansvar i hemmet?

Oavsett, när hon är i den situationen, att hon uppenbart stöter bort dig, så ska du göra tvärt om mot vad som många gör. I stället för att försöka nå fram till henne, komma med blommor eller annat som hon gillar, så rekommenderar jag att du istället ägnar dig åt dig själv. Gå och träna. Åk och hälsa på en kompis. Gör något med barnen utan henne. Orsaken till att jag säger detta är för att när man är på väg att lämna så är en person som gör allt för att hålla kvar ungefär det värsta man kan tänka sig. Så jobba med dig själv, på din egen kant. Gör dig till en trevlig, attraktiv man. Inte primärt för att locka tillbaka henne, utan för att du själv mår bättre av det. Om det finns någon öppning för att hon ska ändra sig så är det när hon ser den attraktive mannen.

6 gillningar

Jag som lämnad man tror fullt på vad @Restenavlivet säger. Visa att du finns men tryck inte på. Fokusera på dig själv samt barnen. Hon kommer inte ändra sig för att du göra kortsiktiga förändringar utan behöver space att få tänka och känna efter.

Om det inte varit på tapeten tidigare tror jag också på familjerådgivning om ni båda är mottagliga för det. Men det bygger på en vilja från båda parter.

4 gillningar