På väg att bli lämnad

Hej! Har en fråga som äter upp mig inombords. Min sambo sa till mig för ca 1,5 vecka sen att hon känner sig inte kär eller har känslor kvar. Men hon vill inte göra slut. Vi har varit tillsammans i 7år ,Vi har 2 barn en på 3 och en på 6. Och jag vet inte vad jag mer ska göra än att beskriva och visa hur mycket jag tycker om henne. Men det känns som hon bara tar mer avstånd vissa gånger. Vad tror ni. Kan hennes känslor komma tillbaka. Eller ska jag bara förbereda mig på va själv. / Anders

2 gillningar

Mitt tips till dig är att inte vara som ett plåster på henne utan istället försök att satsa på dig själv. Var en bra man, men inte primärt i förhållande till henne, utan allmänt. Häng inte hemma hela tiden, om det är vad du brukar göra. Det är lätt hänt om man funderar på att lämna och säger det, att partnern gör allt för att streta emot men det enda resultatet av det är att den som funderade på att lämna blir helt säker.

Det här tror jag är precis spot on @Restenavlivet . Sedan tror jag att det är bra att fundera på parterapi för att reda ut vad som är problemet i er relation. Alla par har kriser, somliga leder till uppbrott, andra gör att man kommer närmare varandra.
Men att leva med någon som inte vet, det är blad det svåraste jag genomlevt relationsmässigt. Så om inte annat kanske en samtalsterapeut för dig själv? Och att berätta för en vän eller släkting som man känner att man vågar anförtro sig åt.

2 gillningar