På och av,mest av

Sedan ett tag nu har vi inte haft kontakt på mitt initiativ. Innan var vi vänner och umgicks flitigt med vårt barn. Jag vill ha tillbaka min familj men inte gå omkring och inte veta vad som gäller. Hon har visat till och från att hon vill och jag har fått förhoppningar,inte kunnat släppa taget.
Vi är på gång med ett samarbetssamtal.
Det finns även en utredning på gång av socialen kring saker om barnet som inte sköts så bra.

För nån vecka sen nu messade jag henne,vi har bara kontakt via sms…
Jag var ärlig. Skrev jag älskade henne och vill ha tillbaka henne. Hennes svar var att det får vi diskutera under samarbetssamtalet.
Varken nu eller bä. Fast ett samarbetssamtal handlar väl i första hand om barnet och sen om kommunikation?
Hur tolkar ni detta?

Hade hon älskat dig och viljat ha tillbaka dig, då hade hon varit drivande. Du hade känt av det och fått höra det. Jag tolkar hennes svar som att hon nog inte vill säga det rakt ut utan vill att det tas när någon annan är med alternativt hon vill inte det och hittar på ett sätt att komma undan ett tydligt svar.

När jag lämnade Flickornas pappa sa jag först att jag flyttar ut och sen kan vi kanske se ifall vi kan hitta tillbaka igen. När jag sedan bott själv blev det tydligt att det inte fanns något att reparera utan tog det i parterapi och vi jobbade mot exit.

Det finns inget värre än hjärtesorg och jag tolkar dina inlägg här som att du verkligen älskar henne och vill skapa ett liv ihop igen. Tyvärr verkar hon inte vilja det och mitt förslag är att du försöker fokusera på annat. Om du går runt och hoppas och önskar att hon kommer tillbaka, tar det bara ännu längre tid för dig…

Du förlorar inget genom att ha fokus på dig och barnet, träna, aktivera dig, träffa vänner osv. Ta hand om dig och all styrka!!

3 gillningar

Alltså… med risk för att vara alldeles för rakt på sak så måste jag säga att du verkar inte veta vad du vill egentligen.

Ena dagen är det orosanmälan mot ditt ex och nästa älskar du henne och vill ha henne tillbaka… jag tycker du ska bestämma dig hur du vill ha det.

För älskar du henne så mycket så varför är du isf så kritisk mot allt hon gör? Iof tycker jag att du har all rätt och mer därtill att vara kritisk utifrån hur du har beskrivit situationerna hos henne (om du nu har uppfattat dem rätt)… men du själv verkar ju varken veta ut eller in.

Men om du nu har rätt i all din kritik mot henne och hennes familj samt hennes oförmåga att ta hand om ert barn… så varför trasslar du på och hela tiden ger och tar med samma hand?

Skulle jag vara ditt ex så skulle jag tycka att du var extremt oattraktiv om du ena sekunden är beredd att göra orosanmälan mot mig för mitt sätt att sköta vårt barn och nästa sekund älskar mig över allt och vill ha mig tillbaka :unamused:

Jag tycker det verkar som att du rycker i alla tåtar du hittar utan att egentligen tänka efter vad det är du gör och vad du åstadkommer… och ffa inte varför du gör som du gör :face_with_raised_eyebrow:

2 gillningar

Du har rätt. Känner mig helt slut i huvudet.
Har ordnat samtalshjälp.

Älskar hon dig?
Är hon beredd att ge det en ny chans?
Kommer ni att vara kompatibla?

Utifrån vad du har skrivit ger jag er inte stora chanser. Hon verkar omogen och har svårt med nära relationer.

Jag tror det bästa du kan göra är att ha så lite kontakt som möjligt. Det sprack av ngn anledning och finns orsakerna till sprickan kvar blir det svårt att överbrygga dem.

Nej hon visar inte hon älskar mig. Sedan jag kom på dom i sängen har vi noll kontakt och ses aldrig. Hon är mäkta arg av nån anledning,jag är arg då hon,enligt mig,gav mig förhoppningar och smög med kk:n några veckor. Hon visste om mina känslor men struntade i dom.

Hon har dessutom en orosanmälan från socialen hängande över sig,utredning blir det. Det är koll på mig med som vårdnadshavare.

Hon vill ha ett samarbetssamtal men jag tkr det funkar bra som det är. Barnet tar ingen “stryk” alls. Lämna/hämta på dagis funkar kanon. Vi föräldrar ses aldrig och vi har kontakt ang. barnet via sms. Hon vill ha det som innan min upptäckt,vi umgicks,sov över,middagar,frukost osv. samtidigt hade hon en annan för sex.
Jag skulle finnas där som den trygga,pålitliga killen,pappan till hennes barn och samtidigt vill hon utforska sex,eller mer(?),med en annan.

Nä det funkar inte,hon kan inte ha kakan och äta den. Jag håller mig borta. Gäller bara för mig att hålla det,inse att hon inte alls är intresserad av mig. Nu i veckan har vi båda samtal med soc. det lär inte göra vår relation bättre.

Om det du skriver stämmer angående ditt ex så förstår jag ärligt talat inte vad det är du sörjer och vill hitta tillbaka till? Vet du det själv?

Jag börjar så smått fatta Nosoupforyou.

1 gillning

@Acke76 Ja vet ju att det kan vara lättare sagt än gjort så det var inte min mening att låta otrevlig. Jag vill bara att du ska se det utifrån vilket är svårt att göra när man är mitt i stormen.

Hade jag haft minsta tvivel om att min barn for illa hos mitt ex så hade jag definitivt inte velat ha tillbaka den partnern.

Jag tog det som bra kritik :blush:
Svårt när man är mitt i det.
Jag börjar förstå och kommer dit jag vill vara,tiden läker.