Överenskommelse

Tidigare har det varit orosanmälningar och samarbetssamtal.
Ett barn 26månader gammal.
Under ett möte med soc. kom vi överens om att jag som pappa skulle ha vårt barn när mamman har sin barnvecka och jobbar helg,vilket händer ca var 3:e helg. Ibland krockar det när hon har sin barnvecka och då tar jag barnet hela helgen och nästkommande vecka som då är min barnvecka.

Mammans föräldrar dricker mkt alkohol men exet säger att de “bara” gör det på helger och därför ska jag ha vårt barn då om hon jobbar(nattjobb). Under vardagar då mamman jobbar lämnas barnet hos hennes föräldrar.

Så såg det ut men detta året har jag inte haft barnet en enda gång på hennes barnvecka/helg. Frågade varför och fick till svar att hon tar ledigt från jobbet då. Har en nära vän som har insyn i exets liv lite. Hon säger att exet lämnar barnet till sin nya kille över natten och även då hon sover efter jobbet. 12 timmars jobb plus sovtid blir ca 20 timmar som en ny människa har hand om vårt barn. Vilken ansvarstagande förälder gör så? Är det ett bra föräldraskap?

Barnet har börjat uppvisa “Avvikande beteende” och både specialpedagog och barnpsykolog är inkopplat. Jag som pappa kopplar givetvis barnets beteende till mammaveckan. Varför hon ljuger för mig vad gäller hennes jobbhelger vet jag inte men hur som helst så är överenskommelsen bruten.

Vill inte ha med soc. att göra igen men en överenskommelse är bruten OCH barnet uppvisar att något inte stämmer så jag måste ta kontakt med soc. igen.

Tips och råd?

Kontakta sociala.

Hon är som hon är och gör som hon gör.
Inget du säger eller gör kan ändra på det eller påverka hennes val.

Ringde specialpedagogen och hon var mkt tacksam över att få info om barnet då hon gärna vill ha en helhetsbild av hur han har det även utanför fsk. Specialpedagogen är dock bara inriktad hjälp mot fsk men hon noterade det jag sa.

Ska även kontakta socialen pga bruten överenskommelse och av exet får jag inga svar ändå. Vill poängtera att jag struntar i hennes karl/karlar men i detta fall är det tydligt att vårt barn på något sätt inte mår bra.