Otrohet

Efter en skakig period valde jag och min partner sedan två år tillbaka att flytta isär och påbörja parterapi för att försöka bygga upp vårt förhållande som färgats av olika problem. När detta beslut togs präglades vårt förhållande helt plötsligt av en otrolig kärlek. Det blev liksom som en nytändning och allt kändes för första gången på länge hoppfullt.

Efter en period visade det sig dock att min partner inlett en relation med en kollega bakom min rygg. Jag blev först tokförbannad och stormade ut och sa att jag aldrig ville se henne igen.

Vek som jag är kom jag krypandes till henne efter nån dag och sa att jag är öppen för att förlåta hennes misstag om hon vill anstränga sig för att visa mig kärlek. Hon svarade då att hon inte har orken att göra det och sa att hon redan accepterat att det skulle ta slut. Vi klippte och bröt kontakten och allt har lämnat mig helt förstörd.

Jag är nyinflyttad i en stad där jag inte har några vänner eller familj, och jag studerar på distans. Jag spenderar dagarna med att gråta i sängen i min ensamhet och dricker varje dag för att kunna sova och för att bedöva smärtan.

Hela min själ vill ringa henne och be henne komma tillbaka till mig, men jag vet att det är lönlöst. Hon vill ju inte vara med mig.

Jag känner mig så vidrigt nere och jag vet inte hur jag ska ta mig igenom detta. Jag vet inte hur länge jag orkar må såhär. Jag ser ingen väg ut. Jag fattar inte hur jag ska ta mig igenom detta.

3 gillningar

Till att börja med.
Det är inte ett självändamål att ha en relation.

Nummer två.
Vill du få ordning på tillvaron och skapa bättre förutsättningar för en relation - sluta upp med att dricka dagligen, det gör det bara värre. Du löser inga problem utan skapar bara flera.

Nummer tre.
Har du inga band till orten där du bor, flytta till något annat ställe. Vad håller dig kvar? Livet är ett äventyr, se dig omkring, upptäck nya platser, lär känna nya människor. Ta vara på dagen som inne är.

Nummer fyra.