Otrohet

Vad göra?
Det började med att min man och jag gick en kurs tillsammans.
En kvinna från kursen vill gärna vara m min man själv och träna.
Min man säger plötsligt:
Jag måste åka på ett ärende.
Ja ja tänkte jag.
Efter 5 min fick jag en känsla av att Nej
Han åker till deras träning.
Mycket riktigt jag släpper allt och åker till stället. Min magkänsla var att han ljuger.
Mycket riktigt där var de båda två och spelade.
Min man blev rolig och till henne sa jag bara fy va jag är besviken på dig
Hon gick iväg.
Jag ställde en fråga till min man. Kommer du hem eller?
Han stannade m henne.
Jag frågade vad han höll på med? I genting. Jag frågade Varför ljög du?
Vi är bara kompisar.
Hon skickar sms meddelande via Instagram Messenger Whats up.
Hon är sambo sedan 22 år tillbaka.
Jag frågar min man Vad håller ni på med?
Ingenting
Det kommer ju meddelande hela tiden. Det är inte från hon.
Ja men visa det då? Nej det tänker jag inte göra.

Så här har det hållit på sedan 5 månader tillbaka.
Hennes man fattar ingenting jag försökte få kontakt men han bara säger de är nog kompisar.
Min man sitter 24/7 med sin mobil han släpper den inte.
Min man säger hela tiden att jag är svartsjuk.
Han ljuger vart han åker. Stängt av ljudet på mobilen. Tidigare kunde jag se var han höll till iPhone har en sådan funktion. Den tog han bort. Det är ju löjligt att kolla varandra. Det var han som ville det från början.
Ska jag ringa upp henne igen och fråga vad hon håller på med?

Hjälp mig orkar inte äta eller sova
Ont i magen och huvudvärk. Tyvärr måste jag på jobbet och där vill jag inte säga någonting.
Nu har det hänt igen. Han skulle åka iväg och åka skridskor. Solen sken. Vi har en liten sjö där man kan åka.
Han tog m sig en termos och två muggar. Han trodde att jag inte såg det.
Direkt sa min magkänsla att nu är det igång igen. Mycket riktigt.
Jag tog en annan väg. Jag såg dem på långt avstånd. De satt på en bänk. Tyvärr så såg de mig. Min man studsar upp. Ingen annan finns i närheten. Jag frågade vad de höll på med? Hon stack m svansen mellan benen.
Jag frågade min man vad håller ni på med?
Jag fick svaret vi är bara på promenad.
Vad tror ni om detta?
Jag frågar igen får jag se dina bilder i telefonen?
Nej jag ska inte visa .
Varför? Jag tänker inte visa. Jag vet att han fotade honom själv och henne på bänken.
Hjälp …. Vad ska jag göra? Varför visar han inte bilderna? Det har han gjort tidigare.

Jag tycker du gjorde rätt som konfronterade honom när du kände att något var fel. Att han inte säger rakt ut att han ska träna med en vän tyder ju på att han inte vill att du ska veta. Sedan hela grejen med telefonen är också suspekt.
Du får såklart avgöra om du vill blanda dig in i den motsatta familjen men det kommer inte lösa något för dig. Problemet ligger hos er/din man. Han gör såhär av en anledning och den måste ni hitta tillsammans om ni vill lösa detta.

Tyvärr har det nog gått rätt långt när en person börjar träffa andra och ljuger om det.
Jag tycker du ska berätta för honom hur du ser på saken och hur du mår av hans beteende. Sen ge honom valet att stanna eller gå. Om du gör den gränsdragningen måste du dock vara beredd på att dra det hela vägen om han inte möter dig där.

2 gillningar