Otrogen igen, stanna kvar pga "trygghet"

Då är det viktig att ni också delar på utgifterna! Inte bara mat, som ju är lika vid 50/50-boende. Kolla på konsumentverkets hemsida för beräkningar om VAD och HUR mycket.

Håller med övriga svar, du måste ta dig ur detta. Just nu när du mår dåligt ser du bara problemen och det är helt förståeligt!
Jag tycker att du ska ta en inneboende. Då får du hjälp med hyran. Det kanske inte är jättekul att ha en främling boende i sin lägenhet, men hellre det än ett otroget svin som trampar på dig!
Din man behandlar dig fruktansvärt illa. Du älskar en illusion, den du älskar finns inte. Det kommer inte att bli lättare för barnen för att skilsmässan tar tio år till.
Du har alla möjligheter att bryta detta:

  • Du har en lägenhet
  • Ekonomin är dålig men en inneboende är en snabb hjälp att kunna bo kvar.
  • Pengarna från den inneboende ska betala en del av hyran och det som blir över sätter du av direkt till att spara till en egen bil
  • Du kan se om det går att byta till en mindre lägenhet på sikt, med lägre hyra
  • Du ska redan nu börja aktivt söka jobb och du KOMMER att lyckas. Ta vilket jobb som helst bara det är ett jobb - det är en start och kommer att stärka självkänslan!
  • Om du inte redan har professionell hjälp att hantera din ångest så sök hjälp bums. Du måste KBTa dig själv här att du MÅSTE kunna åka kommunalt, det går att träna sig till, det är jag övertygad om. Din ångest blir definitivt inte bättre av situationen nu när du dessutom inte känner att du kan ta dig någonstans!
  • Du vet vad du ska göra och du KAN klara det!
    Jag förstår att det känns svårt just nu men förutsättningarna finns! Ingen av oss som hänger här är nöjda med ett varannan vecka liv med barnen men alternativet är ju så mycket värre1 Du lever bara en gång!
3 gillningar

Tack! ​
Inneboende funkar dessvärre inte, bor på tre rum och kök. Vi är fyra personer i ett av sovrummet, och min dotter på 11 år bor i det andra sovrummet (som är väldigt litet)
Jag söker jobb hela tiden, men det är verkligen inte lätt.
Har kontaktat min vc ang min ångest, men inte fått hjälp ännu, tyvärr. Corona kom i vägen, och de kan inte erbjuda KBT nu.

Läs boken fri från panik. Den hjälpte mig för min ångest och ångestattacker. Bland annat hade jag också problem med kommunalt pendlande och fick alltid yrsel och bröstsmärtor. Men att läsa på och med stor hjälp av denna boken, samt ett hälsosammare leverne så är jag idag helt fri från ångest osv. Så det är ett tips.

1 gillning

Tack för tipset!
Jag har inte orkat skriva här på ett tag, eftersom jag mått så sjukt dåligt och varit så ledsen.
Är det fortfarande, är helt förkrossad.

5 gillningar