Nyseparerad Uppsala

Jag blev nyss lämnad, mer eller mindfe föf en annan man. Nu sitter jag här hemma i hjärtesorg, med två barn 3-7år. Min sambo gick direkt till en annan man som träffat en tid.

Jag har nästan inga vänner i Uppsala då vi nyligen flyttade hit och jag fokuserat på familjen och jobbat på distans. Så varken kollegor eller vänner i staden.

Könns förjävligt att bli lömnad på detta sätt. Jag önskar så att jag vårdat mig själv och skaffat ett umgänge med egna vänner. Men som nyinflyttade och pandemi har det inte gått.

Jag ses gärna. Bara att veta att det finns dör ute i stan som är eller har varit i liknande situationer skulle kännas tröstande och fint.

3 gillningar

Bor tyvärr inte i närheten, men vill skicka lite styrka ändå. Här inne finns mycket kloka råd och omtänksamma människor. Hoppas du hittar nån närmre Uppsala med !

Ser att det finns en tråd hör för nyskilda i Uppsala!

Missade denna tråd innan. Jag bodde själv tidigare på en annan ort o kände precis som du beskrev.

Jag är en man som bor numera i Uppsala igen. inte jättestort nätverk har jag heller. Alla har ju sina familjer m.m så ingen hqr typ tid/ork för mer.

Kan tänka mig att ta en fika,öl eller kanske rentav löprunda om du också är en löpare. Bara ett exempel.

Jag får lyfta på hatten att du skriver så öppet o rakt. Det är stort! Kan kännas otroligt jobbigt och man kan känna skam att prata om ensamhet. Men nog oerhört vanligt vid skilsmässa.

2 gillningar